تبیان، دستیار زندگی
دولت از سال گذشته برنامه خروج از تهران را جدی گرفته است. تعدادی کارمند هم از تهران به شهرستان‌ها رفته‌اند، اما واقعاً آن‌هایی که رفته‌اند، راضی‌اند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خروج کارمندان از تهران موفق بوده؟


 دولت از سال گذشته برنامه خروج از تهران را جدی گرفته است. تعدادی کارمند هم از تهران به شهرستان‌ها رفته‌اند، اما واقعاً آن‌هایی که رفته‌اند، راضی‌اند؟


خروج کارمندان

برنامه خروج از تهران شکست خورده است؟ مسوولان دولتی می‌گویند این برنامه به دقت اجرا می‌شود و هیچ مشکلی هم بابت اجرای آن نیست. حتی اعلام کرده‌اند مرحله دوم آن شروع شده و به زودی 40 هزار کارمند از تهران خارج می‌شوند. دولت برای جذابیت بیشتر اعلام کرده امکان انتقال در شهرهای استان تهران هم وجود دارد.

اما کاربران خبرآنلاین چیز دیگری می‌گویند. یکی از کاربران خبرآنلاین در این باره نوشته است: "من در اولین مصوبه هیأت دولت در شهریور1386 از تهران به همدان منتقل شدم ولی نه از یک ماه حقوق، نه زمین، نه امکانات ورزشی و نه چیز دیگری خبری نشد. چندین نامه به دفتر ریاست جمهوری نوشتم در سایت ریاست جمهوری نامه نوشتم تقاضای برگشت به تهران دادم ولی... فقط یک سئوال دارم: جواب اعتماد ما کارمندان به دولت آیا خلف وعده است؟ مگر ما موش آزمایشگاهی هستیم؟"

همچنین یکی دیگری از کاربران نوشته: "تمام مصوبات در خصوص انتقال از تهران داستانی بیش نیست اینجانب مدت 5 ماه است اقدام کرده‌ام اما هیچ یک از مزایا را به بنده نداده‌اند و مشکلات زیادی نیز به رایم به بار آمده است."

کاربر دیگری هم از جانشینان خارج شده از تهران چنین نوشته است: "با اقدام دولت در جهت خروج از تهران متأسفانه در آموزش و پرورش شهر تهران تعداد زیادی به عنوان سرایدار و خدمات در تهران به صورت قراردادی جذب شدند که جملگی از شهرستان‌ها آمده‌اند و حتی یک روز سابقه سکونت در تهران را نیز ندارند."

"من در اولین مصوبه هیأت دولت در شهریور1386 از تهران به همدان منتقل شدم ولی نه از یک ماه حقوق، نه زمین، نه امکانات ورزشی و نه چیز دیگری خبری نشد.

کاربری با نام دانشجو هم خواسته نظرسنجی درباره منتقل شده‌ها داشته باشیم: "این آقایان ید طولانی در دادن طرح و اجرا نکردن آن دارند پیشنهاد می‌کنم یک همه پرسی از ما منتقلین از کلان شهر انجام گیرد تا بدانید که نه تنها چیزی از مزایائی که آقایان می‌گویند را در شهرستان دریافت نکردیم بلکه تعطیلی پنجشنبه، پول نهار، امکانات پایتخت، کم شدن ساعت کاری در تهران و... را نیز از دست دادیم."

کاربر دیگری از شرایط کارمندان شهرستانی این‌چنین تعریف کرده است: "کارمندان استان‌ها از 7.5 تا 14.5 سر کار می‌روند و پنج شنبه‌ها هم تعطیل نیستند پول غذا هم نمی‌گیرند. ولی تهرانی‌ها 8 می‌روند تا14.5. پنج شنبه‌ها هم تعطیل هستند و 1800 تومان هم پول غذا می‌گیرند. ما شهرستانی‌ها از دولت تشکر می‌کنیم!"

در خبر دیگری با تیتر شروع خروج کارمندان از پایتخت، کاربری نوشته است: "لطفاً وضعیت کارمندان انتقال به زور سازمان میراث فرهنگی را بررسی نمایید و ببینید که چه بلایی سرشان آمده بعد کارمندان را آواره کنید." خروج کارمندان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با حاشیه‌های فراوانی همراه بود، اما هرچه بود، میراث تعداد زیادی کارمند را به کیش و اصفهان و شیراز فرستاد.

"لطفاً وضعیت کارمندان انتقال به زور سازمان میراث فرهنگی را بررسی نمایید و ببینید که چه بلایی سرشان آمده بعد کارمندان را آواره کنید

همچنین برای خبر دیگری با عنوان با انتقال 20 ، 30 هزار کارمند که تهران خلوت نمی‌شود کاربری نوشته است: "دولت به تعهدهایی که می‌دهد عمل نمی‌کند. بنده رفتم شهرستانم مجدداً برگشتم."

کاربر دیگری هم طرحی جایگزین پیشنهاد داده است: "به جای این کارها، کمی امکانات شهرستان‌ها را افزایش بدهید که مردم به تهران نیایند. با زور بازو و دستی دادن که کار درست نمیشه که آخه!"

بخش اجتماعی تبیان

منبع : خبر آنلاین

لینک‌های مرتبط:

• دورنمایی زیبا با زخمی زیر پوست 

• در ازدحام و شلوغی شهر  

• پایتخت ، پارکینگ می‌شود!!