تبیان، دستیار زندگی
حملات آشكار و پنهان به منچستر یونایتد، تیمی كه همه قبل از بازی می‌دانستند از بارسلونا ضعیف‌تر است، چه حس درونی ویژه و البته پنهانی را در گزارشگر این مسابقه ارضا می‌كرد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعصبی به نام مزدک میرزایی


حملات آشكار و پنهان به منچستر یونایتد، تیمی كه همه قبل از بازی می‌دانستند از بارسلونا ضعیف‌تر است، چه حس درونی ویژه و البته پنهانی را در گزارشگر این مسابقه ارضا می‌كرد؟


بارسلونا - منچستر

1. دست‌های لرزان سرالكس، به یاد ماندنی‌ترین تصویری است كه فینال ومبلی در ذهن هواداران شیاطین سرخ نقش بست. هوادارانی كه البته از سوی گزارشگر مثلا بی‌طرف ایرانی در تك تك دقایق مسابقه به هیچ انگاشته شدند و تحقیر كلامی را به شدیدترین شكل ممكن تجربه كردند.

2. منچستر یونایتد با یكی از متوسط‌ ترین تیم‌های تاریخ خود، سزاوارانه قهرمانی لیگ برتر و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آورد. با سرمربی مسن و پرهیجانی كه تیمش در برابر فشار بی‌امان یكی از بهترین تیم‌های تاریخ، جوانمردانه بازی كرد. گواه این ادعا، گرفته نشدن حتی یك دقیقه وقت تلف شده در نیمه اول و اعلام تنها 3 دقیقه وقت تلف شده به واسطه انجام تعویض‌های پرتعداد در نیمه دوم بود.

نشان به آن نشان كه در اواخر بازی، این دروازه‌بان تیم پر موقعیت و قدرتمند بود كه به واسطه اتلاف وقت از ویكتور كاسای مجارستانی كارت زرد گرفت. درست در شرایطی كه در نقطه مقابل فابیوی جوان و مصدوم، در لحظاتی كه كه فان‌درسار تحت تاثیر حملات پرتعداد تیم گواردیولا قرار داشت، با پای لنگان و خارج از زمین مسابقه، به تیر دروازه تكیه داده بود و به «اصل» و «هدف» تیم سرالكس فرگوسن فكر می‌كرد.

3. بارسلونا سزاوارانه قهرمان اروپا شد. كیفیت بازی این تیم، ستاره‌های بی‌نظیرش و البته آمار پایان مسابقه مهر تایید قابل اعتنایی بر این مدعاست اما سؤال كلیدی اینجاست كه حملات آشكار و پنهان به منچستر یونایتد، تیمی كه همه قبل از بازی می‌دانستند از بارسلونا ضعیف‌تر است، چه حس درونی ویژه و البته پنهانی را در گزارشگر این مسابقه ارضا می‌كرد؟ یونایتد تحت فشار است و یك گل هم خورده؛ ناگهان وین رونی در میانه میدان یك حركت تیمی فوق‌العاده را آغاز می‌كند و به وسیله همكاری با رایان گیگز، دروازه ویكتور والدس را باز می‌كند. واكنش گزارشگر اما در این صحنه فوق‌العاده است كه به داور بابت پذیرفتن یك گل آفساید حمله می‌كند.

در واقع هر چقدر دیدار نهایی لیگ قهرمانان از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد گزارش گزارشگر به ظاهر بی طرف ایرانی چنگی به دل نزد و شاید پر تعصب ترین هواداران بارسلونا نیز از گزارش یکطرفه مزدک میرزایی به ستوه آمدند.

عكس‌العمل گزارشگر به خطای دنی آلوس و كارت گرفتن او هم اعجاب انگیز به نظر می‌رسد:«‌آلوس حق داره عصبی بشه؛ داره از داور می‌پرسه چرا به والنسیا كارت نمی‌دی و به من كارت می‌دی. حق هم داره!» و...

بارسلونا - منچستر

4. حریف نهایی تیم بارسلونا یکی از پر افتخارترین تیم های چند سال اخیر جهان به شمار می رود که توانست بازی خوبی را مقابل آبی و اناری پوشان به نمایش بگذارد. در واقع هر چقدر دیدار نهایی لیگ قهرمانان از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد گزارش گزارشگر به ظاهر بی طرف ایرانی چنگی به دل نزد و شاید پر تعصب ترین هواداران بارسلونا نیز از گزارش یکطرفه مزدک میرزایی به ستوه آمدند.

یكی از هواداران اینتر در یكی از فروم‌های هواداری نوشته بود:«‌ سال‌هاست بازی‌های تیم‌مان را با گزارش‌های پرهیجان اسكارپینی (گزارشگر اختصاصی و متعصب باشگاه اینتر)، از شبكه باشگاه می‌بینیم و هیجانش را می‌شناسیم اما واقعا صد رحمت به اسكارپینی كه یك دهم گزارشگر بازی فینال ومبلی كه از یك شبكه سراسری در ایران پخش می‌شد، از یك تیم خاص حمایت نكرد.»

بخش ورزشی تبیان


منبع : سایت گل