تبیان، دستیار زندگی
او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌كرد. گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر هنری کسینجر درباره شخصیت امام خمینی(ره)


"او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌كرد. گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت."


امام

امام خمینی(ره) آن سفر كرده كه صد قافله دل همره اوست، در طول دوران حیات شكوه مندش آنچنان تأثیرات بزرگی را در اذهان مردم ایران و دنیا باقی گذاشت كه تا همیشه از ذهن تاریخ پاك نخواهد شد.

تأثیرات افكار و اقدامات خمینی كبیر(ره) تا آنجا پیش رفته است كه حتی شخصیت‌های برجسته جهان و آنانی كه حتی شاید میانه خوبی هم با انقلاب اسلامی ما ندارند، در مقابل عظمت و حیات طیبه امام راحل سر تعظیم فرود آورده و از او به نیكی یاد می‌كنند.

آنچه كه در ادامه می‌خوانید گفتارهایی است كه برخی سیاستمداران و چهره‌های مشهور جهان در مورد امام خمینی(ره) مطرح كرده‌اند.

* میخائیل گورباچف، رهبر شوروی كمونیستی:

او فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مكان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان برجای بگذارد.

*هنری كسینجر، استراتژیست و مشاور یهودی الأصل رئیس جمهور سابق آمریكا:

آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه ریزی مواجه كرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود كه مجال هر نوع تفكر و برنامه ریزی را از سیاستمداران و نظریه پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ كس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌كرد. گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت، دشمنی آیت الله خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.

*آلوین تافلر، استراتژیست آمریكایی:

وقتی آیت الله خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را صادر كرد، در واقع برای حكومت‌های دنیا پیامی تاریخی فرستاد كه بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مضمون واقعی پیام امام چیزی نبود مگر فرا رسیدن "عصری جدید " از حاكمیت جهانی، كه غربی‌ها باید آن را با دقت مورد نظر و بررسی قرار دهند. زیرا در ادامه حركت امام خمینی(ره)، قلمرو اندیشه‌های بشری هم جایگاه حكومت‌های دولتی و هم اقتدار دولت‌های ملی و محلی را تغییر می‌دهد.

*احمد جبرئیل، دبیر كل جبهه خلق براى آزادى فلسطین:

"بنیانگذار جمهورى اسلامى، اسلام را از انزوا نجات داد. دیدگاه مرتجعانه نسبت‏ به این دین مبین را كه دشمنان در طول صدها سال ارائه كرده بودند، از میان برد و مقوله دین افیون ملت‌ها را منسوخ كرد و اسلام را در سطح بین المللى به عنوان یك نیاز انسانى در زمینه‏هاى سیاسى، اقتصادى، اجتماعى، مادى و معنوى، مطرح كرد. امام خمینى(ره) توانست جهان اسلام را از خواب بیدار كرده، به مسلمانان حیات جدیدى ببخشد. امام راحل ثابت كرد كه اسلام قادر است ملت‌هاى مستضعف و محروم را آزاد كرده، آنان را در برابر كشورهاى استكبارى و طغیانگر به حركت درآورد. امام خمینى نشان داد كه اسلام در دوران كنونى یك عنصر اصلى در تحرك و مقابله مردمى با حكومت‌هاى ستمگر و فاسد است."

بخش سیاست تبیان


منبع:رجا نیوز