تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای? رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام سالگرد گشایش اولین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس و نمایندگان مجلس هشتم را به حضور پذیرفتند. حضرت معظم‌له در این دیدار فرمایشات بسیار مهمی ایراد فرمودند که در حد وسع ناچیز نگارنده، برخی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواظب سوء استفاده دشمن باشیم


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مناسبت ایام سالگرد گشایش اولین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس و نمایندگان مجلس هشتم را به حضور پذیرفتند.


رهبر

حضرت معظم‌له در این دیدار فرمایشات بسیار مهمی ایراد فرمودند که در حد وسع ناچیز نگارنده، برخی نکات بررسی می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «چالش میان انقلاب اسلامی و استکبار، تا هنگام ناامید شدن مستکبران از ضربه زدن به انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت».

دشمنان مستکبر جمهوری اسلامی ایران، از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب الهی ملت ایران، با راهکارهای مختلف ناجوانمردانه کوشش کردند، نظام اسلامی را براندازند.

ایجاد جنگ‌های قومیتی در مازندران، کردستان و خوزستان از اهداف پلیسد استکبار برای مشغول کردن نظام به دغدغه‌های امنیتی بود که اگرچه ضربان فراوانی به جمهوری اسلامی وارد کرد ولی قدرت این نظام نوپا در مهار مشکلات را نیز، از همان ابتدا به امپریالیزم جهانی نشان داد.

تحریک صدام معدوم و ملعون به حمله نظامی به خاک مقدس ایران، ترور مسئولان بلندپایه برای ضربه‌زنی به سیستم اداره کشور و حملات تروریستی به مردم عادی و مؤمن برای ایجاد نارضایتی از عدم وجود امنیت، تحریم‌های بسیار شدید اقتصادی، نظامی و سیاسی، کودتاهای نافرجام فراوان، نفوذ در برخی جناح‌ها و تبدیل آنها به اپوزیسیون جمهوری اسلامی، شبه‌کودتای 18 تیر 78 و در نهایت کودتای فتنه 88، هر یک به تنهایی قادر به ساقط کردن یک نظام و حتی یک کشور بود اما با تفضلات الهی، دعای امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، تدابیر پیامبرگونه حضرت امام خمینی (رض) و جانشین شایسته‌شان رهبر حکیم انقلاب اسلامی، و بصیرت، صبر و ایمان ملت شهیدپرور و خدادوست ایران اسلامی، تمام تیرهای زهرآلود دشمن مستکبر، به سوی خودش بازگشت. استکبار جهانی و نوچه‌هایش، تلاش فراوانی برای نابود کردن نظام اسلامی ما انجام دادند ولی امروز با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی، بالنده‌تر و مستحکم‌تر، هم به راه خودادامه می‌دهد و هم الگوی مسلمانان منطقه و حتی الگو و نماد بیداری در اروپا شده است؛ در حالی که دشمنان این ملت؛ شوروی، صدام معدوم، حسنی نامبارک، فهد، اسحاق رابین، رونالد ریگان، جرج بوش پدر و پسر، بیل کلینتون، مارگارت تاچر، منافقین تروریست و... بدون دستیابی به کوچک‌ترین توفیقی در از بین بردن این نظام مقدس، خود یا از میان رفته و یا دیگر کاره‌ای نیستند و آمریکا و اسرائیل و انگلستان هم، هم‌زمان با قدرت‌یابی روزافزون جمهوری اسلامی ایران، روز به روز ضعیف‌تر شده و با اضمحلال‌شان، راهی نمانده است.

ایالات متحده نیز 2 سال پیش، تا به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی و ناامیدی کامل و تمام از براندازی آن، قدمی بیش‌تر نداشت اما «فتنه 88»، بار دیگر امید را به دل مستکبران برگرداند؛ هرچند در فتنه 88 هم، نظام اسلامی و ملت آگاه و فهیم ایران، ضرب شست دیگری به مستکبران نشان دادند.

البته به عنوان مثال ایالات متحده نیز 2 سال پیش، تا به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی و ناامیدی کامل و تمام از براندازی آن، قدمی بیش‌تر نداشت اما «فتنه 88»، بار دیگر امید را به دل مستکبران برگرداند؛ هرچند در فتنه 88 هم، نظام اسلامی و ملت آگاه و فهیم ایران، ضرب شست دیگری به مستکبران نشان دادند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار، سناریوی دشمنان سلطه‌گر برای ملت ایران و نظام اسلامی را شامل 3 موضوع «تضعیف اقتصاد ایران»؛ «ایجاد اختلاف میان مسؤولان» و «کم رنگ کردن اعتقادات و احساسات اسلامی» دانستند.

یکی از نقاطی که دشمنان ایران اسلامی، همواره سعی در تضعیف آن داشته‌اند، اقتصاد کشورمان است. از همان ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، تحریم‌های اقتصادی فراوانی علیه ایران، اجرا شده و هرچند این تحریم‌ها که هم از سوی سازمان به اصطلاح ملل متحد به صورت قطعنامه و هم از سوی دولت‌های مستکبر بر ایران اعمال شده، برکات فراوانی داشته و کشور را در برخی محصولات و فن‌آوری‌ها، خودکفا کرده است ولی بدون تردید، لطماتی را هم به اقتصاد میهن وارد نموده است . با توجه به آن که قانون هدفمندی یارانه‌ها به عنوان مرحله نخست جراحی اقتصاد بیمار ایران ، با موفقیت و کم ترین

رهبری

عوارض در حال اجراست، مستکبران عالم و دنباله‌روهای داخلی‌شان که تصور نمی‌کردند، چنین مدیریت خوبی در اجرای این قانون مهم از سوی دولت اعمال شود و مردم نیز تا این حد، با دولت همراهی و همکاری کنند، مجددا تضعیف اقتصاد ما را در برنامه‌های نخست خود قرار داده‌اند. تحریم‌های شدید و جدید اقتصادی، محروم کردن شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی از همکاری با ایران، بلوکه کردن دارای‌های جمهوری اسلامی، ایجاد محدودیت‌های غیرعقلانی برای بازرگانان ایرانی و سعی در ایجاد نارضایتی اقتصادی میان مردم کشور، جزء برنامه‌های مستکبران دنیا برای ضربه زدن به اقتصاد ایران است که تنها با هوشیاری دولت و همراهی و همکاری صمیمانه ملت و هم‌چنین مصرف و صرفه‌جویانه انرژی و آب چه در ارگان‌های دولتی و چه در منازل شهروندان، می‌توان با این کید قدیمی ولی به روز شده و شدت یافته استکبار مقابله پیروزمندانه کرد.

به وجود آوردن اختلاف بین مسَولان کشور، به ویژه سران قوا و تبدیل «اختلاف سلیقه‌ها» به «اختلاف» و «درگیری» و «تقابل»، یکی دیگر از برنامه‌های مستکبران برای ضربه زدن به نظام است. درباره برخی قوانین و نحوه اجرای آن‌ها، بین قوای مجریه و مقننه و پیرامون برخی برخورد‌های قانونی قوه قضائیه با متخلفان دولتی، اختلاف سلیقه وجود دارد که البته اختلاف سلیقه، نه‌تنها بد نیست بلکه بسیار خوب هم هست و با تضارب اندیشه‌ها، می‌توان اختلاف سلیقه‌ها را نیز به حداقل رساند. اما دشمن سعی می‌کند با سوءاستفاده از غفلت برخی مسؤولان اجرائی و قضایی و بعضی نمایندگان مجلس، با کشاندن اختلاف سلیقه‌ای که به صورت غیرعلنی قابل حل است، به رسانه‌ها و سپس ایجاد شایعات میان مردم، این موضوع را القاء کند که مسؤولان با هم اختلاف دارند، نه اختلاف سلیقه.

هوشیاری مسؤولان در برابر این توطئه بزرگ دنیای استکبار، کید مستکبران را به خودشان برمی‌گرداند.

کم‌رنگ نمودن اعتقادات و احساسات اسلامیمیان مردمو به ویژه جوانان دیگر موضوعی است که به نظر مبارک رهبر بزرگوار انقلاب، از بخش‌های مهم سناریوی دشمن برای تضعیف نظام اسلامی است. پروفسور «فرانیس فوکویاما» نظریه‌پرداز ژاپنی‌الاصل تبعه آمریکا، با تحقیقات و پژوهش‌هایی که انجام داده، جمهوری اسلامی را دارای خصوصیاتی ذکر کرده و معتقدات، تنها راه این که این نظام از بین برود، سست شدن پایه‌های این ویژگی‌های منحصر به فرد است.

فوکویوما معتقد است، از این 2 بال توسط زرهی به نام «ولایت فقیه»، آن دو بال را قیچی کند.

فوکویاما می‌گوید: شیعه که مذهب ایرانیان است، دارای 2 بال بسیار قوی است که همین 2 بال موجب برتری ایدئولوژیک آن بر سایر شاخه‌های اسلام شده است: 1) امام حسین ]علیه السلام[ که یکی از ائمه شیعیان بوده که با شهادت طلبی و نثار جان خود، باعث از بین نرفتن اسلام شده است. ایرانیان از مقابل ]امام[ حسین ]علیه السلام[ با ستم و ظلم حاکمان وقت حکومت اسلامی، به خود افتخار می‌کنند که رهرو او باشند؛ 2) انتظار موعود؛ ایرانیان معتقدند، یکی از امامان‌شان زنده است و فقط میان جمع حضور ندارد و روزی می‌آید. همین انتظار، آن‌ها را بسیار به آینده امیدوار کرده است.

پس از شکست نظامی تمام دنیا که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به صدام معدوم در جنگ تحمیلی علیه ایران یاری رساندند در برابر عزم و اراد ه عظیم ملت مسلمان کشورمان، تئوری پردازان غربی به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی را با تهاجمات نظامی، نمی‌توان ساقط کرد و باید به جای بمب، بر سر جوانان ایرانی، دامن کودتاه و پوشاک غربی و فیلم‌های مبتذل و مواد مخدر و مشروبات الکلی ریخت تا پیش از جسم، روان‌شان فاسد و هرزه شود، بعد جسم دچار فساد می‌شود و مگر مقابله با جوانانی که دچار فحشا و اعتیاد و مستی شده‌اند، دیگر کاری دارد؟!

سناریوی جدید دشمن، تلاش بیش‌تر برای بی‌ایمان کردن جوانان با ایجاد شبهات است تا در کنار برنامه قبلی که تهاجم و شبیخون و قتل‌عام فرهنگی بوده و هست، زدن ریشه اعتقادی و قرآنی نیز با جدیت از سوی استکبار پی گرفته شود.

خدا مؤمنان را یاری می‌دهد و ملت مؤمن ایران نیز قطعاً تحت تفضلات و الطاف الهی هستند ولی باید بیش‌تر مراقب بود تا مستکبران از این سناریوی 3 اپیزودی نیز، بهره‌ای جز شکست و خواری نداشته باشند، ان‌شاء‌الله.

محمدمهدی تقوی

بخش سیاست تبیان