تبیان، دستیار زندگی
یده شد" هادی ساعی، قهرمان پنج دوره مسابقات تکواندو جهان و دارنده مدال برنزالمپیک سیدنی به عنوان برترین ورزشکاررزمی سال 81 انتخاب شد. پس ازنظرخواهی از 164 کارشناس، مربی، داورومسئولان فدراسیونهای رزمی کشوروعلاقه مندان به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"هادی ساعی به عنوان ورزشکار برتر رزمی سال 81 برگزیده شد"

هادی ساعی، قهرمان پنج دوره مسابقات تکواندو جهان و دارنده مدال برنزالمپیک سیدنی به عنوان برترین ورزشکاررزمی سال 81 انتخاب شد.

پس ازنظرخواهی از 164 کارشناس، مربی، داورومسئولان فدراسیونهای رزمی کشوروعلاقه مندان به ورزش های رزمی، هادی ساعی، تکواندو کار ارزنده کشورمان با کسب 861 امتیاز به عنوان رزمی کار برتر سال 81 برگزیده شد.

دراین رای گیری که برای دومین سال متوالی توسط ماهنامه رزم آورانجام شد؛ پس از ساعی، حسین اجاقی عضو تیم ملی ووشو با 612 امتیاز رتبه دوم و جاسم ویشگاهی ملی پوش کاراته کشورعنوان سوم را به دست آورد.

گفتنی است جوایز نفرات برگزیده طی مراسمی با حضور بهرام افشارزاده دبیرکمیته ملی المپیک و مسوولان فدراسیونهای رزمی کشوردرمحل آمفی تئاتردفترامورمشترک فدراسیونهای ورزشی به آنان اهدا شد.

بهرام افشارزاده ، دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به ضرورت وجود انسجام و همبستگی درورزش تصریح کرد: با توجه به تعدد سبک های مختلف در فدراسیونهای کاراته و ورزشهای رزمی کمتر شاهد انسجام بین سبکها می باشیم در حالی که جودو و تکواندو مشکلی از این بابت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی نفرات برگزیده در این مراسم علاوه بر کسب عناوین جهانی در زندگی شخصی خود نیز قهرمان و پهلوان می باشند و در واقع جزء سرمایه های ورزش کشور محسوب می شوند.

درادامه مراسم، مهندس علی نژاد مدیرمسئول ماهنامه رزم آور هدف از قهرمان پروری را ایجاد انگیزه نسبت به انجام تمرینات و حرکات ورزشی دانست و انتخاب قهرمانان را به عنوان ایجاد زمینه مناسب در جهت گسترش آن رشته رزمی توصیف کرد.

وی ضمن تاکید بر بهره برداری از ورزش به عنوان ابزاری اخلاقی تصریح کرد: تامین ویژگیهای انسانی در کنار مسائل پهلوانی منجر به رشد خوبیها خواهد شد.

محمد اسماعیل آذرپاد، پیشکسوت و یکی از بنیانگذاران تکواندو ایران درادامه این مراسم ضمن تداوم این گونه برنامه ها، بر حفظ جایگاه پیشکسوتان و توجهات لازم به آنان تاکید کرد.

مسعود حاجی آخوند زاده(جودو)، سید محمود میران(جودو)، علیرضا کتیرایی( کاراته)، آرش میراسماعیلی(جودو)، حسین روحانی(کاراته)، مجید افلاکی(تکواندو)، مهدی عموزاده(کاراته)، بهزاد خداداد(تکواندو)، یوسف کرمی(تکواندو)، محمد آقایی(ووشو)، میر میران(ووشو)، فلاح( جودو)، محمدرضا رودکی(جودو)، محمدرضا جعفری(ووشو)، فروزان(کیوکوشین) و حامد ملک محمدی(جودو) نفرات برگزیده دیگری بودند که به ترتیب رتبه های چهارم تا نوزدهم را به دست آوردند.

گفتنی است، سال گذشته بهزاد خداداد عضو تیم ملی تکواندو کشور،عنوان برترین ورزشکار رزمی سال را به دست آورده بود.