تبیان، دستیار زندگی
شبکه‌های اجتماعی مجازی روز به روز بیشتر بر زندگی ما تسلط پیدا می‌کنند. جمعیت این کشورهای مجازی هر روز بیشتر میشود و کاربرانی که در آن عضو هستند اطلاعات شخصی، تصاویر خصوصی و ریز و درشت کارهایی که انجام می‌دهند را در این شبکه‌ها آپلود می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزادسازی عمومی شبکه‌های اجتماعی


شبکه‌های اجتماعی مجازی روز به روز بیشتر بر زندگی ما تسلط پیدا می‌کنند. جمعیت این کشورهای مجازی هر روز بیشتر میشود و کاربرانی که در آن عضو هستند اطلاعات شخصی، تصاویر خصوصی و ریز و درشت کارهایی که انجام می‌دهند را در این شبکه‌ها آپلود می‌کنند. تا جایی که به سختی می‌توان لفظ "مجازی" را به این شبکه‌ها اطلاق کرد.

آزادسازی عمومی شبکه‌های اجتماعی

طبق تحقیقات انجام شده بر روی کاربران فیس بوک و مای اسپیس، اکثر کاربران با اسم و رسم واقعی خودشان در این شبکه‌ها عضو شده‌اند و به به فعالیت می‌پردازند. حریم خصوصی و حفظ اطلاعات شخصی هر روز برای کاربران بی اهمیت تر می‌شود. البته این نیز یکی از سیاست‌های دارندگان شبکه‌های اجتماعی است که اهمیت حفظ اطلاعات شخصی را برای کاربران خود کمرنگ‌تر نشان ‌دهند زیرا هر چه هجوم و عطش برای فعالیت در این سایت‌ها افزایش پیدا کند، ارزش سهام آن شرکت بالاتر رفته و برای صاحب سهام پول  و سود بیشتری به همراه دارد.

یکی از قوانین مهم در شبکه‌های اجتماعی مربوط به عضویت کودکان در این گونه شبکه‌هاست. قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان که به اختصار به COPPA  نامیده می‌شود به کودکان زیر 13 سال اجازه عضویت در شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دهد. این قانون به طور صریح عنوان می‌کند که عضویت کودکان در شبکه‌های اجتماعی کاملا غیرقانونی است.

به تازکی مارک زورکربرگ، مالک رسمی فیس بوک به مبارزه با این قانون به پا خواسته است و عنوان کرده که باید این قانون برداشته شود. وی به مجله ی بین المللی Business Times گفته که معتقد است آموزش باید از سنین بسیار پایین شروع شود. این سخن در حالی مطرح شده است که در حال حاضر جمعیت زیادی از کودکان زیر 13 سال با اطلاعات نادرست سن خود را بالاتر نشان داده و در این شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.

جالب است بدانید بر خلاف تصور، والدین نیز از این گفته مارک زوکربرگ دفاع می‌کنند. سال گذشته پژوهشی مبنی بر میزان رضایت والدین برای عضویت فرزندانشان در شبکه های اجتماعی صورت گرفت که در یک جامعه آماری 1000 نفری،  8 درصد والدین عنوان کردند مشکلی با عضویت فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی ندارند و این آمار امسال به 17 درصد رسیده است.

آزادسازی عمومی شبکه‌های اجتماعی

سناتور پانل چیرمن راکفلر در واکنش به اظهارات زوکربرگ گفته " شخصا بر این باورم که مارک زوکربرگ بر روی مسائل مالی و اقتصادی متمرکز شده است و می‌خواهد هرچه زودتر و سریع تر از هر کسی دیگری به اهدافش برسد." وی همچنین فیس بوک را به عدم نظارت بر روی میلیون‌ها پستی که روزانه بر روی سایت قرار می‌گیرد متهم کرد و گفت که این عدم نظارت ممکن ایت باعث فریب خوردگی کودکان شود.

نظر شما چیست؟ آیا شبکه‌های اجتماعی باید برای کودکان آزاد باشد؟!

Mark Zuckerberg, co-founder and chief executive officer of Facebook, feels that kids under the age of 13 should be able to use the social networking service. In all reality, pre-teens already flood Facebook, Zuckerberg just wants to make it official and said he plans to fight current regulation -- and specifically the Children"s Online Privacy Protection Act (COPPA) -- that makes it illegal for children under 13 to join an online service which collects user information data.

"That will be a fight we take on at some point," Zuckerberg said, according to a report in International Business Times. "My philosophy is that for education you need to start at a really, really young age."

A recent online survery conducted by Liberty Mutual"s Responsibility Project suggests Zuckerberg would have at least some parental support. The number of parents who say they would allow children 10-12 years old to join a social networking site like Facebook or MySpace doubled in the last year, even though it"s not permitted under COPPA. The survey pinged 1,000 adults and 17 percent of those questioned said they would be just fine with

آزادسازی عمومی شبکه‌های اجتماعی

their pre-teen using a social media site, compared to 8 percent a year ago.

Still, not everyone is on board with the idea, and some are questioning Zuckerberg"s motives. The Senate Commerce Committee held a sitting last week and listened to a handful of comments accusing Zuckerberg of lacking social values.

"I think he was focused on how the business model would work... He wanted to make it bigger and faster and better than anybody else ever had," said Panel Chairman John D. Rockefeller.

Rockefeller accused Facebook of paying little attention to monitoring the billions of posts on the site, and that by allowing children to join, it would put them at risk of being exposed to sexual predators.

"I want you to defend your company here because I don"t know how you can," the Senator said.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: maximumpc.com