تبیان، دستیار زندگی
پیش از این نقش موثر فیبرها در کاهش میزان کلسترول و فشار خون شناخته شده بود، این نخستین باری است که تأثیر آن‌ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به اثبات می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیبرها؛ دوستدار قلب


پیش از این نقش موثر فیبرها در کاهش میزان کلسترول و فشار خون شناخته شده بود، این نخستین باری است که تأثیر آن‌ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به اثبات می‌رسد.


فیبر غذایی

با وجود این‌که پیش از این نقش مفید و موثر فیبرها در کاهش میزان کلسترول خون به اثبات رسیده است، اخیراً یک پژوهش آمریکایی نشان داده است رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر به سلامت قلب کمک می‌کند.

نتایج این پژوهش در کنگره‌ی American Heart Associstion مطرح شد و به گفته‌ی محققان، رژیم غذایی سرشار از فیبرها به ویژه برای افراد بیست تا پنجاه ساله که کمتر در معرض مشکلات قلبی عروقی قرار دارند بسیار مفید است.

بنابراین اگرچه پیش از این نقش موثر فیبرها در کاهش میزان کلسترول و فشار خون شناخته شده بود، این نخستین باری است که تأثیر آن‌ها در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به اثبات می‌رسد.

به عقیده‌ی محققان روزانه 25 الی 30 گرم فیبر برای بدن افراد کافی است. علاوه براین لازم است که این فیبرها از مواد غذایی کامل تأمین شوند نه از مواد غذایی صنعتی.

مواد غذایی از قبیل بلغور جو دوسر، سبزیجات، غلات کامل، کنگر فرنگی،

لوبیا قرمز منابع سرشار از فیبرها محسوب می‌شوند

دکتر دونالد لیودهونس، متخصص قلب، که در این پژوهش نیز شرکت داشته است می‌گوید: «هر ماده‌ی غذایی صنعتی نیز می‌تواند سرشار از فیبر باشد اما همین ماده غذایی معمولاً سرشار از سدیم نیز هست و حتی در مقایسه با به عنوان مثال سیب کالری بیشتری دارد و این در حالی است که میزان فیبر هر دو یکسان است».

مواد غذایی از قبیل بلغور جو دوسر، سبزیجات، غلات کامل، کنگر فرنگی، لوبیا قرمز منابع سرشار از فیبرها محسوب می‌شوند.

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: Rfi

مطالب مرتبط:

نقش فیبر غذایی در سلامتی بدن

فواید فیبرهای غذایی برای بدن

فیبر غذایی و اثرات آن

مزایای استفاده از فیبر غذایی

اثرات مفید فیبرهای‌غذایی بر بیماری‌ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.