تبیان، دستیار زندگی
دکتر محمد لگن هوزن در مراسم افتتاحیه جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، در خصوص مسلمان شدن خود اظهار داشت: من در آمریکا و در یک خانواده مذهبی و مسیحی کاتولیک متولد شدم و در مدر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشمند آمریکایی شیفته علی


کسی که من را در رسیدن به دین اسلام یاری کرد یکی از شاگردان ایرانی من در دانشگاه تکزاز جنوبی به نام شهید اکبر ملکی بود.


امام علی (ع)

دکتر محمد لگن هوزن دانشمند آمریکایی چهره‌ ماندگار ایران در سال 89 گفت:

اگر بخواهیم خود را پیرو و شیعه امیر المومنین(علیه السلام) بدانیم، راه عرفان تقوا می خواهد و تقوا یعنی کنار گذاشتن دنیا، و باید یک هدف در نظر بگیریم و آن هم هدف الهی است.

دکتر محمد لگن هوزن در مراسم افتتاحیه جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، در خصوص مسلمان شدن خود اظهار داشت:

من در آمریکا و در یک خانواده مذهبی و مسیحی کاتولیک متولد شدم و در مدرسه‌ های کاتولیگ درس خواندم اما زمانی که وارد دانشگاه شدم از نظر عملی و هم از نظر نظری از کلیسا کاتولیگ جدا شدم.

وی خاطرنشان کرد: من در آن زمان به عنوان جوان 18 ساله نظرم این بود که کلیسا موضع ‌گیری ضد ظلم و ستم انجام نمی ‌دهد و من چنین دینی را پذیرا نبودم و این ادعا که حضرت مسیح، خود خدا است را نمی‌ توانستم قبول کنم؛ بنابراین با مطالعه ‌هایی که داشتم متوجه شدم که حضرت مسیح در جایی نگفته است که من خدا هستم و باید مرا عبادت کنید و این باعث شد من از دین خارج شوم.

لگن هوزن ادامه داد: کسی که من را در رسیدن به دین اسلام یاری کرد یکی از شاگردان ایرانی من در دانشگاه تکزاز جنوبی به نام شهید اکبر ملکی بود. وی در  در خصوص شخصیت حضرت علی (علیه السلام) اظهار داشت: حضرت علی (علیه السلام) علاقه عجیبی به پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) داشت و به نظر من اگر دینی قابل قبولی باشد، دین حضرت علی (علیه السلام) است. هر کسی بخواهد حضرت علی (علیه السلام) را قبول کند باید پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) را هم قبول کند و هر کس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را قبول داشته باشد باید خدا را هم قبول داشته باشد.

آنچه از عرفان امیر المومنین (علیه السلام) متوجه شدم این است که عرفان تشکیل شده از معرفت، علم حضوری، علم حصولی، علم نظری و عملی است که انعکاسی از معرفتی است که در راه خدا است و در وجود خودمان عرفان راهی است از ارتباط ظاهر به باطن

عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: وقتی در مورد حضرت علی (علیه السلام) مطالعه می کنم متوجه می شوم که همان چیزهایی که در دین مسیحیت خالی بوده در دین حضرت علی (علیه السلام) وجود دارد و چیزی که من را در این دین ماندگار کرد بعد نظری آن بود.

امام علی علیہ السلام

وی گفت: از نظر بعد نظری به گفته حضرت علی (علیه السلام) اسلام کاری به تحریف ندارد و یک توحید محض وجود دارد و آنچه در اسلام متمرکز است، توحید است.

منتخب همایش چهره های ماندگار ایران افزود: در نهج البلاغه آمده است مسلمانی کسی است که غیبت نمی کند، دروغ نمی گوید و تهمت نمی زند و هدف خود را در مقابل هدف دیگران قرار نمی دهد و من اینگونه نیستم و نمی توانم ادعا کنم مسلمانم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از عرفان امیر المومنین (علیه السلام) متوجه شدم این است که عرفان تشکیل شده از معرفت، علم حضوری، علم حصولی، علم نظری و عملی است که انعکاسی از معرفتی است که در راه خدا است و در وجود خودمان عرفان راهی است از ارتباط ظاهر به باطن.

لگن هوزَن گفت: امیر المومنین (علیه السلام) هم شاعر بود و هم روحیه لطیفی داشت ما در راه هستیم و حضرت علی(علیه السلام) راهنماست. زمانی که می خواستم مسلمان شوم، الگویی می خواستم که به کسانی که نیاز دارند، توجه کند و لطافت درونی داشته باشد و الگویی باشد که توحید را درک کند.

بخش نهج البلاغه تبیان


منبع : مجله آشیانه دوستی شماره 25

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.