تبیان، دستیار زندگی
خداوندا عبد تو پیش تو می آید و تنها امیدش به تو است عبدی شرمگین و گناهكار او را به رحمت و بزرگواری خود ببخش یا ارحم الراحمین والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وصیت نامه سید احمد خمینی

سید احمد خمینی

خداوندا عبد تو پیش تو می آید و تنها امیدش به تو است عبدی شرمگین و گناهكار او را به رحمت و بزرگواری خود ببخش یا ارحم الراحمین والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته.

بسم الله الرحمن الرحیم

با امید به رحمت واسعه حضرت حق جل جلاله و ایمان به حقانیت آنچه حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم آورده است و با اقرار به تبعیت محض از معصومین بزرگوار بخصوص مولای متقیان امیر مومنان و خلیفه بلافصل رسول اكرم صلی الله علیهما و آلهما .

اینجانب احمد خمینی فرزند امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در تاریخ 30/ شهریور 71 هجری شمسی مطابق با 23/ ربیع - الاول/1413 قمری چند سطری به عنوان وصیت می نویسم تا به این اصل اسلامی عمل كرده باشم .

1. وصی خود فرزندم حسن خمینی را قرار دادم تا در صورت امكان به آنچه مورد نظرم است عمل نماید انشاءالله خداوند به ایشان پاداش خیر دهد .

2. مرا حتی المقدور نزدیك پدر عزیزم و مراد و امامم دفن كند تا شاید به حساب حضرت امام فاتحه ای هم نصیب من سراپا گناه گردد و خداوند به خاطر آن حضرت مورد لطفم قرار دهد .

3. بعد از من كار مرقد حضرت امام با ایشان است تا به كمك و هدایت برادر عزیزم جناب حجة الاسلام آقای انصاری كه با در نظر گرفتن تمامی جهات بهترین فرد و دلسوزترین شخص نسبت به حرم حضرت امام است كارهای آنجا را بعد از من دنبال كند، بعد از من حسن خمینی تولیت آن مزار شریف را عهده دار باشد .

4. كلیه اعلامیه ها و كتابها و نوشتجات حضرت امام قدس سره بعد از من در اختیار حسن خمینی است كه هرگونه می خواهد چاپ و منتشر كند و در صورتی كه وضع مالی خانواده ام خوب نباشد از درآمد آن برای گذران زندگیشان استفاده كند والا بهتر است پول حاصل از آن به فقراء و یا خرج حرم امام گردد درآمد آن مال همه افراد خانواده است، كار مؤسسه نشر امام نیز با صلاحدید حسن آنگونه كه تشخیص می دهد است .

5. كتابهائی كه در دفتر فرهنگی است و متعلق به من است در صورتی كه خانواده ام (فاطی) احتیاج مادی داشته باشد بفروشند و پولش را در اختیار او بگذارند ولی بهتر است همه بچه ها از آنها استفاده كنند در صورتی كه نه احتیاج مادی باشد و نه بچه ها از آن استفاده می كنند به كتابخانه آیت الله العظمی آقای نجفی سپرده شود تا طلاب از آن استفاده كنند و اگر حرم امام دارای كتابخانه شد در آنجا گذارده شود .

6. كلیه اثاث منزل كه مال من است به همسرم بخشیدم، البته اثاثی كه مربوط به من است خیلی ناچیز است .

7. من شخصا در هیچ بانك و مؤسسه ای و یا شركتی و از این قبیل وجهی ندارم و اگر مختصر پولی در بانك تعاون اسلامی دارم شهریه های مراجع بزرگوار قم است كه باید صرف فقراء گردد .

8. وجوهی كه نزد خودم است یا پول شخصی و یا وجوه شرعیه است كه جای هر كدام مشخص و روی هر كدام نوشته شده است، اگر به پولی برخورد شد كه مشخص نبود از اموال خودم محسوب نگردد. كلیه وجوهی كه سهم مبارك و یا خیرات است در اختیار رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه ای دامت بركاته قرار گیرد تا در موارد مقرره اش صرف گردد .

9. به فرزندان عزیزم حسن و یاسر (رضا) و علی سفارش می كنم كه متدین و با تقوی باشند و دوست دارم در حوزه علمیه قم درس دینی بخوانند و در موقعش متلبس به لباس وحانیت شوند.

معتقدم اینطور بیشتر محفوظ می مانند و سفارش مادرشان فاطی عزیزم كه زن فاضل و بسیار متدینی است را به آنها می كنم او زن عارف مسلكی است كه مورد علاقه شدید امام بود، نكند خدای ناكرده بعد از من به او كم محبتی شود، نكند خدای ناكرده صدای فرزندان نسبت به او بلند شود. او لطیف و دانا است و گوش دادن به نصایح او مسلما به نفع فرزندان است .

سفارش مادرم كه جان عزیزم فدای او باد را می كنم - او سختیها و مرارتهای بسیار كشیده است و همیشه انیس و مونس اماممان بوده است - فرزندانم و فاطی خیلی مواظب ایشان باشند، امروز خدمت به خانم روح امام را شاد می كند .

فاطی عزیزم تو خود بهتر از همه می دانی كه دیر یا زود همه رهسپار دیار آخرتیم، سعی كن زندگی عادی خود را ادامه دهی و راضی باشی به رضای حق جل و علا .

10.بین خود و خدای خود رضایت كامل دارم كه تمام تلاشم برای تقویت اسلام و نظام و امام بوده است و از این جهت در آرامش كامل بسر می برم البته من هم مانند همه كسانی كه درگیر كارهای مختلف مبارزاتی و سیاسی هستند بی اشتباه نبودم و به این اعتراف می كنم ولی تنها كسانی اشتباه نمی كنند كه كاری نمی كنند.

در زد و خوردهای سیاسی ممكن است كارهائی انجام داده باشم كه مناسب شان امام و یا یاران امام نبوده باشد، تقاضایم از خدا و یاران امام این است كه مورد عفوم قرار دهند. من در جهت مصلحت امام به هیچ فرد و گروهی رحم نكرده ام و خیلی ها را در این راستا رنجانده ام كه هنوز هم از این جهت ناراحت نیستم، از همه بخصوص مادر، فاطی، خواهرها و بچه هاشان و قوم خویشان مادری و پدری، نسبی و سببی امید عفو و دعای خیر دارم .

به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم كه همیشه سعی كنند در خط رهبری حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند كه ایشان موفقیت اسلام و نظام و كشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند كه دشمن در كمین است .

خداوندا عبد تو پیش تو می آید و تنها امیدش به تو است عبدی شرمگین و گناهكار او را به رحمت و بزرگواری خود ببخش یا ارحم الراحمین والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته برای من 10 سال نماز و روزه بدهید. وصیتنامه های قبل از این تاریخ فاقد ارزش است .


منابع:

رجا نیوز

تهیه و تنظیم: محمد حسین امین گروه حوزه علمیه تبیان