تبیان، دستیار زندگی
یک کارگردان تئاتر از تمرین برای اجرای نمایشی در فرم روحوضی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت مدرن صادقی از نمایش روحوضی


یک کارگردان تئاتر از تمرین برای اجرای نمایشی در فرم روحوضی خبر داد.

صادقی

قطب الدین صادقی، کارگردان تئاتر در گفت و گو یی، از تمرین گروهش برای اجرای نمایش در جشنواره تئاتر آئینی و سنتی خبر داد و گفت: این نمایشنامه "طلسم صبح گل" نام دارد و بر اساس مبانی تئاتر سنتی روحوضی ایران نوشته شده است. وی افزود: البته این روحوضی مدرن است. برای نوشتن و اجرای نمایش اتودهای تازه ای زده ام و تلاش کردم به تجربیات تازه ای دست بزنم. کار بر روی جنبه های ناشناخته و کار نشده این نوع نمایشی از اهداف دیگرم برای باز سازی نمایش روحوضی بوده است. به همین خاطر اثر از ساختار متنی نیرومندی برخوردار است و داستان پرکششی برای آن تعریف شده است.

صادقی در ادامه به داستان نمایش "طلسم صبح گل" اشاره کرد و توضیح داد: "صبح گل" یک نام خاص و شخصیت دختر نمایش است. داستان روحوضی نیز روایت دعوای دو خانواده تاجر بر سر یک دختر است که این کشش ها باعث به وجود آمدن دعوا و دردسر های طنزی برای هر دو خانواده متمول می شود.

صبح گل" یک نام خاص و شخصیت دختر نمایش است. داستان روحوضی نیز روایت دعوای دو خانواده تاجر بر سر یک دختر است که این کشش ها باعث به وجود آمدن دعوا و دردسر های طنزی برای هر دو خانواده متمول می شود.

قطب الدین صادقی، کارگردان با سابقه تئاتر کشور که پیش از این نمایش "باغ شکر پاره" را نیز بر اساس نمایش روحوضی بر روی صحنه برده است امسال با نمایش روحوضی "طلسم صبح گل" در پانزدهمین جشنواره تئاتر سنتی آئینی حضور خواهد داشت.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:سینمای ایران