تبیان، دستیار زندگی
آثار و تالیفات سید احمد خمینی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار و تالیفات

سید احمد خمینی

آثار و تالیفات سید احمد خمینی

آیینه آفتاب

تدوین: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع: وزیری / 260 صفحه

نوبت چاپ: سوم / 1374

آیینه آفتاب، گزیده‌ای از سخنرانی‌ها، پیام‌ها، مصاحبه‌های مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی است كه عمدتاً در دیدارهای مردمی، سمینارها و مصاحبه‌ها ارائه شده و بیانگر برخی از مواضع و دیدگاه های اخلاقی، فقهی، سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایشان است. ضمناً این اثر به زبان عربی ترجمه شده است.

حكایت مهر

تدوین: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع: رقعی / 548 صفحه

نوبت چاپ: سوم / 1378

”‌ در دوران پر حادثه انقلاب، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی یكی از مؤثرترین عناصر در جریانات كلی كشور و انقلاب بود. او برای رهبر كبیر انقلاب، فرزندی مهربان و در عین حال، مشاوری امین و یاری دیرین و سربازی فداكار و مریدی گوش به فرمان و كارگزاری لایق و كارآمد بود...“ (مقام معظم رهبری) حكایت مهر، یادمان سالگرد رحلت یادگار امام خمینی (ره) می‌باشد كه بیانگر احساسات، عواطف و قدرشناسی امت فهیم و مطیع كه در بخش‌های شعر، مقالات، نامه‌ها و پیامهای تسلیت تنظیم یافته است.

دلیل آفتاب

تدوین: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع: رقعی / 182 صفحه

نوبت چاپ: پنجم / 1383

خاطرات، گنجینه‌هایی هستند كه سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند و بدون تردید نقش عظیمی در تصویرسازی گذشتگان و ترسیم تاریخ دارند. آنانی كه سرتاسر زندگی و لحظه به لحظه وجودشان سرشار از خاطرات ناب و شنیدنی و ماندگار باشد، مخاطبان و شیفتگان بیشتری برای شنیدن دارند.

به مناسبت دومین سالگرد عروج ملكوتی مرحوم حاج سید احمد آقا، برگزیده‌ای از خاطرات یادگار آفتاب در مجموعه حاضر تحت عنوان،”‌ دلیل آفتاب“ تقدیم علاقه‌مندان گردیده است.

دیدگاه‌های سید احمد خمینی

تدوین: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع: وزیری / 205 صفحه

نوبت چاپ: سوم / 1383

برگزیده‌ای از مواضع و نظرهای یادگار امام راحل، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی درباره مسائل فرهنگی‌، سیاسی و اجتماعی است كه در مقطع زمانی ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تا آخرین روزهای حیات پربار ایشان در دیدار با گروههای مختلف مردم و در مجامع گوناگون ابراز شده است ضمناً این اثر به زبانهای اردو، انگلیسی وعربی ترجمه شده است.

فرزند روح الله

تدوین : مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع : جیبی / 62 صفحه

نوبت چاپ : اول / 1383

این كتاب بر گرفته از مجموعه آثار دو جلدی می‌باشد كه پیرامون زندگی یادگار امام مطالبی را از زبان و قلم خود ایشان بیان داشته است.

گنجینه دل

تدوین: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع: وزیری / 554 صفحه

نوبت چاپ: چهارم / 1383

دیباچه كتاب به قلم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی و كتاب حاوی مصاحبه‌هایی با رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، والده مكرمه و همسر محترمه آن مرحوم و ده‌ها مصاحبه دیگر با یاران و همفكران و همسنگران آن عزیز سفر كرده از جمله مطالب خواندنی و ویژه این مجموعه می‌باشد.

مجموعه آثار یادگار امام

تدوین: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

قطع: وزیری / 2جلد

نوبت چاپ: دوم / 1375

این مجموعه شامل كلیه بیانات و مصاحبه‌ها و پیام‌ها و نامه‌های مرحوم حاج سید احمد خمینی (ره) است كه از سال 1357 تا اسفند ماه 1373 گردآوری گردیده، مضامین ومجموعه بیانات و مواضع ایشان عمدتاً در جهت تبیین اندیشه‌ها و افكار حضرت امام خمینی است.

جلد اول با مقدمه‌ای از حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی شروع می شود و جلد دوم، مصاحبه مرحوم حاج سید احمد خمینی(ره) با مجله العالم در مورخه (1/8/70) آغاز می گردد.

مهاجر قبیله ایمان

اثر: حمید انصاری

قطع: پالتویی / 302 صفحه

نوبت چاپ: پنجم / 1383

مهاجر قبیله ایمان زندگی نامه مرحوم حاج احمد آقا است كه توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به قلم حمید انصاری و با مقدمه فرزند برومند ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی به زیور طبع آراسته گردیده است. این كتاب شامل بیان مطالب ناگفته از زندگی پربار مرحوم حاج احمد آقا، اسناد و مدارك ساواك، نامه منتشر نشده همراه با عکسهای چاپ نشده از ایشان می‌باشد.

یاد باد آن روزگاران

به اهتمام : كاظم رحیمی

قطع: رقعی / 102 صفحه

نوبت چاپ: اول / 1380

این دفتر خاطراتی از یادگار امام است كه به یاد مهربانیهای حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی فراهم آمده، مولف روزگاری را در جوار آن عزیز از دست رفته سپری كرد و امروز به یاد خوبیها و لحظات خوش با او بودن از مهرورزیها و اخلاق نیکو و خوش آن بزرگوار مطالبی را بازگو کرده است .

یاد یادگار امام

تدوین : علی اصغر شعردوست

قطع : رقعی / 205 صفحه

نوبت چاپ : اول / 1380

این مجموعه كوششی است در بازشناسی اندیشه و رفتار و كردار یادگار عزیز رهبر كبیر انقلاب شكوهمند اسلامی و شناخت شخصیت والا و كم نظیر ایشان. اغلب مطالب گردآورده شده در این مجموعه حاصل سخنرانی و اظهار نظر یاران آن مرحوم است.

یادگار ماندگار

اثر : دكتر منوچهر اكبری

قطع : رقعی / 192 صفحه

نوبت چاپ : اول / 1384

« یادگار ماندگار» عنوان مجموعه مقالاتی است كه نویسنده درباره افكار، اندیشه و مواضع حاج سید احمد خمینی به رشته تحریر در آورده است.

نویسنده در بخشی از مقدمه كتاب چنین آورده است: « در عین حال كه سایه نشین مهر وجود امام راحل (س) بود هرگز از موقعیت استثنایی كه داشت به نفع خویش بهره نگرفت.

این كتاب برآیند حالاتی بود كه هر وقت به فكر نقش و جایگاه ایشان می‌افتادم به رشته تحریر در می‌آمد.»

فهرست عنوانهای مقالات این كتاب به شرح زیر است: «یادنامه بیدارگری از بیدارگران اقالیم قبله»، «حلقه وصل»، «سیری در عقاید و آرای سخنگوی امام و انقلاب»، «پیشینه انتفاضه در ذهن و زبان یادگار امام»، «نگاهی به آسیب شناسی انقلاب اسلامی» و «احمد پژواك امام»


منابع:

پایگاه پرتال امام خمینی

تهیه و تنظیم : محمد حسین امین ، گروه حوزه علمیه تبیان