تبیان، دستیار زندگی
باشگاه کاربران می‌گوید: خواب موضوعی است که بخش مهمی از تحقیقات پزشکی را به خود اختصاص داده است. یکی از کاربران تبیان در این مقاله کوتاه دو نتیجه متضاد(یا به قول اونور آبی‏ها پارادوکسیکال) را برای ما ارسال کرده است: خواب نیم‏روزی برای سلامت قلب مفید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاخره بخوابیم یا نه؟!

خر و پف در خواب

باشگاه کاربران می‌گوید:

"خواب" موضوعی است که بخش مهمی از تحقیقات پزشکی را به خود اختصاص داده است. یکی از کاربران تبیان در این مقاله کوتاه دو نتیجه متضاد(یا به قول اونور آبی‏ها "پارادوکسیکال") را برای ما ارسال کرده است: خواب نیم‏روزی برای سلامت قلب مفید است؛ چهارده درصد سكته‌های مغزی در خواب رخ می‌دهد!

اما نتایج تحقیقات نخست: متخصصان كالج آلگنی در پنسیلوانیا تاثیر چرت نیم‏روزی را روی بهبود وضعیت قلب و عروق پس از یك وضعیت استرس‌زا و پرتنش مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند كسانی كه در بین روز حداقل 45 دقیقه خوابیده‌اند، میانگین فشار خونشان پس از یك تنش روانی، پایین‌تر است.

به گزارش شبكه خبری ای‌بی‌سی، ساعات طولانی كاری، شیفت‌های كاری، افزایش اضطراب و استفاده بیشتر از اینترنت و تلویزیون به ویژه در ساعات پایانی شب همگی از ویژگی‌های زندگی در جامعه مدرن امروزی هستند كه تاثیر چشمگیری روی كیفیت خواب شبانه دارند.

مطالعات روی 85 دانشجوی سالم نشان داد كه 45 تا60 دقیقه خواب بین روز ضمن پایین آوردن فشار خون تاثیر قابل توجهی روی كاهش تنش‌ها و استرس‌های روانی ناشی از این الگوی زندگی دارد؛ كیفیت خواب افراد را هم بهبود می‌بخشد. این مطالعه در مجله بین‌المللی طب رفتاری منتشر شده است.

ارسالی از : نور62 

حالا به نتایج تحقیقاتی دیگر در این زمینه بنگرید: چهارده درصد سكته‌های مغزی در خواب رخ می‌دهد!

یك مطالعه آماری نشان داده است كه از هر هفت مورد سكته مغزی تقریبا یك مورد یا حدود چهارده درصد از كل سكته‌های مغزی در خواب اتفاق می‌افتد و در نتیجه اقدامات درمانی به‏موقع را غیرممكن می‌سازد.

دكتر جیسون ماكی، متخصص دانشگاه سینسیناتی و عضو آكادمی نورولوژی آمریكا دراین ‌باره گفت: از آنجا كه درمان مؤثر سكته مغزی ایسكمیك فقط ظرف چند ساعت پس از بروز اولین علائم، امكان‌پذیر است لذا برای كسانی كه هنگام خواب علائم آنها آغاز شده امكان درمان وجود ندارد چون پزشكان نمی‌توانند مشخص كنند كه علائم چه موقع آغاز شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این متخصصان تمام موارد سكته ایسكمیك را در افراد 18 سال به بالا در بخش‏های اورژانس بیمارستان‏ها مورد آزمایش قرار داده و به نتایج فوق دست یافته‌اند. این مطالعه در مجله نورولوژی منتشر شده است.

ارسالی از : نور62

امان از دست این محققان علوم پزشکی که هم خودشان با یکدیگر مشکل دارند و هم مردم را با این دستورات متناقض‏شان از کار و زندگی روزمره خود جدا کرده‏اند!


باشگاه کاربران تبیان