تبیان، دستیار زندگی
ابراهیم برخورداری با کسب عنوان یازدهم رقابت‌های جام‌جهانی آلمان، سومین سهمیه تیراندازی ایران را در بازیهای المپیک بدست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین سهمیه المپیک برای تیراندازی


ابراهیم برخورداری با کسب عنوان یازدهم رقابت‌های جام‌جهانی آلمان، سومین سهمیه تیراندازی ایران را در بازیهای المپیک بدست آورد.


تیراندازی

در ادامه رقابتهای جام جهانی تیراندازی در مونیخ آلمان، ابراهیم برخورداری تیرانداز کشورمان در رشته تپانچه بادی 10 متر مردان با ایستادن در رده یازدهم موفق شد سهمیه المپیک بازیهای لندن را از آن خود کند.

طبق قوانین فدراسیون جهانی تیراندازی، در این ماده سه سهمیه المپیک توزیع می شد که در صورتیکه تیراندازان رده‌های اول تا بیستم به شرط اینکه پیش از این سهمیه المپیک را به نام خود نگرفته باشند، موفق به دریافت این سهمیه می‌شوند. با توجه به اینکه تیراندازان ماقبل برخورداری پیش از این موفق به کسب این سهمیه شده بودند، سهمیه المپیک به تیرانداز کشورمان تعلق گرفت.

برخورداری در کنار کسب این افتخار، با کسب 582 امتیاز، رکورد ایران را به میزبان چهار نمره در مسابقات برون مرزی ارتقاء بخشید.

تیراندازان کشورمان تاکنون موفق به کسب دو سهمیه المپیک لندن توسط مهلقا جام بزرگ( مسابقات قهرمانی جهان-2010 آلمان) و الهه احمدی(جام جهانی 2011 استرالیا) شده اند.

جام جهانی تیراندازی آلمان از 28 خردادماه به مدت یک هفته در شهر مونیخ برگزار می شود. این رقابت‌ها در کسب سهمیه المپیک لندن تاثیر مستقیم دارد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر