تبیان، دستیار زندگی
مربی جوانی که در چند سال گذشته یکی از گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس بود، بالاخره عصر سه شنبه و به دنبال منتفی شدن حضور علی دایی بر روی نیمکت سرخ ها، در نشستی با حبیب کاشانی با این باشگاه قراردادی دو ساله بست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استیلی: تجربه بستن تیم قوی را دارم


مربی جوانی که در چند سال گذشته یکی از گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس بود، بالاخره عصر سه شنبه و به دنبال منتفی شدن حضور علی دایی بر روی نیمکت سرخ ها، در نشستی با حبیب کاشانی با این باشگاه قراردادی دو ساله بست.


استیلی

حمید استیلی که  سه شنبه در نشستی با حبیب کاشانی برای هدایت تیم فوتبال این باشگاه به توافق رسیده بود، دقایقی بعد از توافق با سرپرست باشگاه راهی هیئت فوتبال تهران شد تا در سریعترین زمان ممکن قراردادش را به مدت دو سال با این باشگاه به امضا برساند.

براساس اعلام حمید استیلی قرار است وی بزودی اعضای کادر فنی پرسپولیس را معرفی کند که در آن دو مربی خارجی نیز حضور خواهند داشت. استیلی با تایید این خبر گفت: باشگاه در قرارداد من قید کرده است که باید سهمیه لیگ قهرمانان و یا قهرمانی فصل آینده را برای این تیم کسب کنم که تمام تلاشم را در این راستا خواهم کرد.

حمید استیلی سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس پس از امضا و ثبت قرارداد با این باشگاه ضمن بیان این مطلب افزود:  من چندین سال سابقه بازی و مربیگری در تیم همیشه محبوبم پرسپولیس را دارم و خوشحالم که به این باشگاه بازگشتم.

وی در ادامه افزود: من در جریان تصمیم گیری امروز کمیته فنی نبودم و زمانی که فهمیدم اعضای این کمیته آقای دایی را انتخاب کرده اند به ایشان تبریک گفتم حتی قبل از تشکیل جلسه کمیته فنی نیز گفتم آقای دایی یکی از گزینه های خوب برای هدایت پرسپولیس است.

وی در این خصوص یادآور شد: صبح امروز بهشت زهرا بودم که به من خبر دادند کمیته فنی رای به انتخابم داده است که پس از آن به محل باشگاه آمدم و قراردادم را امضا کردم.

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد:  من هنوز با آقای دایی صحبت نکرده ام اما اگر با ایشان گفتگو کنم قطعا از ایشان کسب اجازه خواهم کرد تا هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرم.

خبرنگاری از استیلی در خصوص واکنش های علی دایی نسبت به انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم پرسپولیس سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: فکر می کنم این صحبت ها حقیقت نداشته باشد؟ من همیشه در فوتبال مسائل اخلاقی را در کنار مسائل فنی مد نظر قرار داده ام و اعتقاد دارم فوتبال جزیی از زندگی است و نباید همه چیز زندگی ما را شامل شود.

استیلی در ادامه از حضور میشل هاینکه دستیار پیشین - اوتمار هیتسفلد- در تیم فوتبال بایرن مونیخ به عنوان مربی در کادر فنی پرسپولیس خبر داد و گفت: علاوه بر این مربی خوب و بزرگ از یک مربی آلمانی دیگر در کادر فنی استفاده خواهیم کرد

وی افزود: برایم همیشه فوتبال و در کنار آن مسائل اخلاقی مهم بوده و هیچ وقت درگیر مسائل حاشیه ای نشده ام.

استیلی در ادامه از حضور میشل هاینکه دستیار پیشین - اوتمار هیتسفلد- در تیم فوتبال بایرن مونیخ به عنوان مربی در کادر فنی پرسپولیس خبر داد و گفت: علاوه بر این مربی خوب و بزرگ از یک مربی آلمانی دیگر در کادر فنی استفاده خواهیم کرد

وی با تاکید بر اینکه آماده است تا کار دشوار مربیگری تیم پرسپولیس را برعهده بگیرد گفت: می دانم وارد چه میدان سختی شده ام و آمادگی کار در پرسپولیس را دارم.

وی از همه پیشکسوتان پرسپولیس کسب اجازه کرد و گفت: امیدوارم قدیمی های باشگاه پرسپولیس به من کمک کنند تا بتوانیم تیمی خوب را برای فصل آینده تدارک ببینیم.

استیلی یادآور شد: سال 86 تیمی قدرتمند را مهیا کردیم که خوشبختانه قهرمان لیگ شد من تجربه بستن تیمی قدرتمند را دارم و امیدوارم بتوانم از این تجربه برای آماده کردن پرسپولیس استفاده کنم.

استیلی

وی از بیان فهرست بازیکنان مازاد پرسپولیس خودداری کرد و اعلام این اسامی را وظیفه باشگاه دانست و تاکید کرد: بازیکنانی که از ما جدا خواهند شد قطعا این نیست که نفرات خوبی نبوده اند همین که آنها سابقه بازی در پرسپولیس را دارند نشان می دهد که از توانایی زیادی برخوردار بوده اند و پتانسیلی که در این بازیکنان سراغ دارم می دانم می توانند در باشگاههای دیگر موفق باشند.

وی همچنین از اعلام اسامی بازیکنان جدید تیم پرسپولیس خودداری کرد و گفت: برای هدایت پرسپولیس از دو دستیار خارجی استفاده خواهم کرد البته باید یک نکته را عنوان کنم. من گفته بودم دستیاری در حد و اندازه های آقای کی روش می آورم که جا دارد در این جا عذرخواهی کنم. وی ادامه داد: منظور این بوده که یک مربی بزرگ به کادر فنی پرسپولیس اضافه می شود و قصد بی احترامی به آقای کی روش ندارم. ایشان بدون  شک یکی از بهترین مربیان دنیاست که به ایران آمده است.

استیلی در ادامه از حضور میشل هاینکه دستیار پیشین - اوتمار هیتسفلد- در تیم فوتبال بایرن مونیخ به عنوان مربی در کادر فنی پرسپولیس خبر داد و گفت: علاوه بر این مربی خوب و بزرگ از یک مربی آلمانی دیگر در کادر فنی استفاده خواهیم کرد و یک مربی ایرانی هم به جمع ما اضافه می شود که من قبل از مشورت با پیشکسوتان پرسپولیس یک گزینه را انتخاب خواهم کرد همچنین آقای سعید عزیزیان به عنوان مربی دروازه بان ها ما را همراهی خواهد کرد و همچنین آقای حشمت مهاجرانی که بزرگ ماست به عنوان مدیر فنی بر مجموعه مربیان نظارت خواهد کرد.

بازیکنانی که از ما جدا خواهند شد قطعا این نیست که نفرات خوبی نبوده اند همین که آنها سابقه بازی در پرسپولیس را دارند نشان می دهد که از توانایی زیادی برخوردار بوده اند

وی خود را فردی معتقد به کار جمعی خواند و گفت: اعتقادم این است که باید با مشورت با اهالی فوتبال، صاحب نظران  و پیشکسوتان کارها را پیش ببریم و از کمک های آنان بهره مند شویم.

استیلی با ابراز خرسندی از تشکیل کمیته فنی در باشگاه پرسپولیس گفت: تشکیل این کمیته در حیطه اختیارات باشگاه است اما من از تشکیل آن استقبال می کنم. کمیته فنی  می تواند در راستای  سیاست های باشگاه با همدلی و همیاری به کادر فنی کمک کند.

وی در خاتمه از آغاز تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس طی سه، چهار روز آینده خبر داد و گفت: سعی می کنیم از فردا کار تست از بازیکنان را آغاز کنیم و طی سه ، چهار روز آینده مراحل آماده سازی تیم در زمین چمن دنبال می شود.

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر