تبیان، دستیار زندگی
وزیر بهداشت گفت:‌ بیمارستان امام(ره) ملجا و پناه بیماران نیازمند و معتاد است و در مورد ماجرای رهاسازی بیماران هم با وجودی كه خودمان 6 نفر از متهمان را شناسایی و به دادستانی معرفی كردیم هنوز انگیزه این كار برای ما هم جای سؤال دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستجردی: ما تکذیب نکردیم


وزیر بهداشت گفت:‌ بیمارستان امام(ره) ملجا و پناه بیماران نیازمند و معتاد است و در مورد ماجرای رهاسازی بیماران هم با وجودی كه خودمان 6 نفر از متهمان را شناسایی و به دادستانی معرفی كردیم هنوز انگیزه این كار برای ما هم جای سؤال دارد.

دستجردی

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس: 6 نفر از متهمان رهاسازی بیماران را وزارت بهداشت به دادستانی معرفی كرد.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره علت تناقض میان اظهارات مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان قضایی در خصوص پرونده رهاسازی بیماران و توطئه خوانده شدن آن اظهار داشت:

وی گفت: این موضوع برای ما جای سؤال بود و به آقای دادستان هم منتقل كردیم و از ایشان خواستیم تا با توجه به اینكه خودمان این 6 نفر را تحویل آقای دادستان دادیم، و ما (حراست وزارت بهداشت) اینها را شناسایی و بازجویی كردیم، موضوع را پیگیری كند.

وی ادامه داد: یك نفر از بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) و بخش اورژانس بستری بود و بعد از اینكه حدود 3 روز بستری بود و درمان كامل انجام شد، به خاطر اینكه نتوانست هزینه كامل درمان را پرداخت كند، به او تخفیف داده و دستور ترخیص وی صادر شد.  دستجردی افزود: علاوه بر اینكه بیمار آدرس كامل و مشخص داشته و همسر وی به طور مرتب به او سركشی می‌كرده است، معلوم نیست به جای اینكه او به منزل خود منتقل و به همسرش اطلاع داده شود، چرا به كنار بیابان منتقل شده است؟

وزیر بهداشت در خصوص بیمار دوم كه در تصاویر منتشر شده حضور دارد گفت: در خصوص این بیمار كه در كنار بیمار اول بود، هیچ آثاری از بستری بودن وی در بیمارستان امام(ره) نداشتیم و در پیگیری‌های انجام شده هم به نتیجه نرسیدیم.

یك نفر از بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) و بخش اورژانس بستری بود و بعد از اینكه حدود 3 روز بستری بود و درمان كامل انجام شد، به خاطر اینكه نتوانست هزینه كامل درمان را پرداخت كند، به او تخفیف داده و دستور ترخیص وی صادر شد

وی ادامه داد: در این ارتباط بنده به صورت جدی دستور دادم تا حراست وزارت بهداشت وارد كار شود كه 6 نفر از افرادی كه در این ارتباط دخیل بودند توسط حراست وزارت بهداشت شناسایی شدند و آنها را تحویل دادستانی دادیم.

دستجردی گفت: از ابتدا برای خود بنده این موضوع مشخص بود و به هیچ‌وجه تكذیبی از جانب وزارت بهداشت و روابط عمومی صورت نگرفت؛ اگر هم تكذیبی در رسانه‌ها نقل شده، ناشی از یك اشتباه بوده است.

رها کردن بیمار

وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: چیزی كه برای ما مطرح بود این بود كه یك بیمار در بیمارستان امام بستری شده، درمان وی كاملاً انجام شده، هزینه‌های وی رایگان بوده و آدرس هم داشته است، چرا این بیمار به كنار بیابان برده شده و در كنار این بیمار، پتو، سرنسخه و رادیوگرافی كه همه نشانه بیمارستان داشتند گذاشته و از آنها عكس گرفته شود.

دستجردی ادامه داد: این برای ما جای سؤال بود و به آقای دادستان منتقل كردیم و از ایشان خواستیم با توجه به اینكه خودمان این 6 نفر را تحویل آقای دادستان دادیم، و ما (حراست وزارت بهداشت) اینها را شناسایی و بازجویی كردیم، موضوع را پیگیری كند.

وی افزود: سال‌های طولانی است كه بیمارستان امام(ره) ملجا و مأوای معتادان و افرادی از این قبیل، است و معمولاً هزینه آنها بعد از درمان رایگان می‌شود. معمولاً این افراد برای اینكه برای درمان كجا بروند، گرفتاری دارند و با هماهنگی كه می‌شود یا به بهزیستی و خانه‌های گرم شهرداری منتقل می‌شوند یا بعضی از بستگانشان آنها را می‌برند.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینكه در طول سالیان این كار انجام می‌شود، برای ما این اتفاق جای سؤال داشته كه آن را به دادستان هم منتقل كردیم و از وی خواستیم رسیدگی جدی كنند كه این كار انجام شد.

از دادستان تهران خواستیم موضوع را بررسی كند چون واقعاً در انگیزه اینكه چرا این كار انجام شده، با توجه به همه شواهد و مسائلی كه هست، برای ما جای سؤال است، چون تا به حال موردی از بیمارستان امام كه ملجا بیماران و معتادان تزریقی است و بهترین سرویس و امكانات را از اورژانس بیمارستان دریافت می‌كنند، ندیده‌ایم.

دستجردی در پاسخ به این پرسش كه این كار را توطئه می‌دانید یا خیر و اینكه مستندی در این خصوص دارید گفت: از دادستان تهران خواستیم موضوع را بررسی كند چون واقعاً در انگیزه اینكه چرا این كار انجام شده، با توجه به همه شواهد و مسائلی كه هست، برای ما جای سؤال است، چون تا به حال موردی از بیمارستان امام كه ملجا بیماران و معتادان تزریقی است و بهترین سرویس و امكانات را از اورژانس بیمارستان دریافت می‌كنند، ندیده‌ایم.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:فارس نیوز