تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتاب‌های «مثل زرافه باش»، «نقل‌قول‌های موفقیت»، «خود‌درمانی»، «قدرت خود‌تلقینی» و «پدری برای چهار فصل»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلید‌های موفقیت در زندگی


معرفی کتاب‌های «مثل زرافه باش»، «نقل‌قول‌های موفقیت»، «خود‌درمانی»، «قدرت خود‌تلقینی» و «پدری برای چهار فصل» .


«مثل زرافه باش!»

«مثل زرافه باش!»

مسعود لعلی

انتشارات بهار

184 صفحه

3500 تومان

در کتاب «مثل زرافه باش» داستان‌های کوتاه، طنز و مطالبی پیرامون قوانین زندگی، کامیابی و موفقیت، خلاقیت، شخصیت، اخلاقیات، ارتباطات میان فردی و معنویت را گردآوری شده است.

کتاب «مثل زرافه باش» نوشته مسعود لعلی جلد هشتم مجموعه کتاب‌های شما عظیم‌تر از آنی هستید که می‌اندیشید منتشر شده است.

این کتاب نیز مانند مجلدات قبلی این مجموعه در صدد است با استفاده از داستان‌های کوتاه و البته در این جلد با مایه‌های طنز این حقیقت شگرف و نوید بخش را به خواننده یادآوری کند.

«نقل قول های موفقیت»
«نقل قول های موفقیت»

نویسنده: پاتریک چان

مترجم: ابوذر کرمی

نسل نو‌اندیش

قیمت: 2000 تومان

این کتاب حاوی نقل قول های الهام بخش و بسیار قدرتمندی است که می تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد! توصیه می شود هر روز فقط پنج تا ده نقل قول را بخوانید و معانی آن ها را جذب کنید تا در زندگی روزمره تان کاربردی شوند، نه این که سعی کنید کل کتاب را در یک روز تمام کنید. بعد از این که کل کتاب را خواندید، آن را به دفعات بازخوانی کنید تا به درستی بتوانید نقل قول ها را درک کنید و بفهمید.

«خود درمانی»

«خود درمانی»

نویسنده: محمد پیرمرادی

نسل نو اندیش

قیمت: 7900تومان

از طریق خود درمانی سلامت خود را حفظ کنید و بیماری خود را معالجه کنید.

روش خود درمانی در این کتاب بر پایه ی بررسی و تجزیه و تحلیل تجارب دوران زندگی، تصورات به دست آمده، طرز تفکر و طرز رفتار و طرز گفتار شخص که در اثر عوامل و فرمان های ناسالم و دراز مدت دستگاه عصبی در فرایند زندگی ایجاد شده و موجب بیماری شخص گشته، بنا شده است.

ترس - نفرت - بغض - کینه - حسد - انتقام - نارضایتی از خود - مقاومت در برابر احساسات - دوران کودکی ناگوار - سرخوردگی - احساس گناه نسبت به گذشته - آرزوی خود تنبیهی - پشیمانی و ندامت - تحقیر - جریحه دار شدن - پایبندی غیرضروری به گذشته - نفرت از خود - نفی زمان حال - رد پذیرش واقعیت جهان هستی - ناامیدی و استیصال - بی تفاوتی - بی علاقگی - نیاز به حمایت - محکوم کردن احساسات - احساس مورد علاقه ی دیگران نبودن - بی اعتمادی به زندگی - عدم تعادل بین آرامش و هیجان در زندگی و فشار روحی از جمله ی این عوامل است و تغییر در تاثیرات عوامل نامبرده برای حفظ سلامت و درمان بیماری های متاثر از آن نزد بیمار، هدف این روش خود درمان است.

«قدرت‌ خود‌تلقینی»
«قدرت‌ خود‌تلقینی»

نویسنده : پل‌ ژاگو

انتشارات ققنوس

مترجم :  نیلوفر خوانساری‌

قیمت :  2500 تومان

انسان‌ به‌ جای‌ آن‌ كه‌ اجازه‌ دهد اندیشه‌های‌ خودجوش‌ منفعلانه‌ بر او چیره‌ شوند، باید از اندیشه‌ سنجیده‌ كمک گیرد. این‌ است‌ هنر تلقین‌: وارد كردن‌ تصویرهای‌ ذهنی‌ محرک یا عبارت‌های‌ تأییدی‌، در ارتباط‌ با نتیجه‌ مورد نظر. هدف‌ این‌ كتاب‌ توضیح‌ روابط‌ علّی‌ و چراها و ارائه‌ روش‌های‌ كاربردی‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ ثبات‌ شخصیت‌، آرامش‌، روشن‌بینی‌ و تسهیل‌ درمان‌ بیماری‌هاست‌.

«پدری برای چهار فصل»

«پدری برای چهار فصل»

پرند رشیدی

انتشارات نیلوفر سپید

72 صفحه

بها:2200 تومان

این نوشتار نکاتی مختصر و مفید درباره ارتباط صحیح پدر و فرزند و درک بیشتر از یکدیگر را ارایه می‌دهد.

پرند رشیدی،‌ نویسنده این کتاب در بخشی از مقدمه می‌نویسد: امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم اطلاعات کودکانمان از طریق تکنولوژی افزایش می‌یابد، ولی آنچه که همزمان با این اطلاعات رشد نمی‌کند، مهارت‌هاست. نوع سیستم تربیتی و مراقبان کودک در بالا بردن مهارت‌های او نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از کتاب آمده: همیشه سر کلاس‌هایم به عنوان یک مربی کودک، نکاتی را به مادران در ارتباط رفتارشان با کودک یادآوری کرده‌ام که دوست داشتم پدران نیز به این نکات توجه داشته باشند، شاید که باعث شود کودکانمان بهتر و بی‌آسیب‌تر زندگی کنند.

یکی از مباحثی که در این کتاب اشاره شده این است که با برنامه‌ریزی درست حداقل یک ساعت از وقت خود را در روز با کودک بگذرانید. به این ترتیب کودک با شما ارتباط عاطفی خوبی برقرار خواهد کرد.

«گاهی بدون حضور مادر با کودک به گردش و خرید بروید یا با او تفریح، بازی و نقاشی کنید»، «شما هم برای کودک قصه، شعر و لالایی بخوانید و کنار او بمانید تا به خواب برود (لالایی گفتن فقط مخصوص مادران نیست)» از جمله نکات مهم این کتاب است.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب و کتاب‌خوانی تبیان


منابع: خبر‌آنلاین، نسل نو‌اندیش، منبع: انتشارات ققنوس، به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)