تبیان، دستیار زندگی
موسسه خبری اسکای نیوز انگلیس به دنبال موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی و اهمیت رسانه در استفاده و جهت دهی این تحولات اقدام به راه اندازی شبکه خبری عربی زبان 24 ساعته در ابوظبی امارات کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با توجه به موج بیداری اسلامی در منطقه؛

انگلیس شبكه خبری 24 ساعته عربی در ابوظبی راه‌اندازی می‌كند


  موسسه خبری اسكای نیوز انگلیس به دنبال موج بیداری اسلامی در كشورهای عربی و اهمیت رسانه در استفاده و جهت دهی این تحولات اقدام به راه اندازی شبكه خبری عربی زبان 24 ساعته در ابوظبی امارات كرده است.


العربیه

موسسه خبری اسكای نیوز انگلیس متعلق به سرمایه‌دار یهودی است كه به دنبال موج بیداری اسلامی در كشورهای عربی و اهمیت رسانه در استفاده و جهت دهی این تحولات اقدام به راه اندازی شبكه خبری عربی زبان 24 ساعته در ابوظبی امارات كرده است.

پایگاه خبری "ای.ام.ای.اینفو " طی گزارشی از راه‌اندازی شبكه 24 ساعته اسكای نیوز به زبان عربی خبر داد.

* شروع به كار ساخت استودیوی شبكه اسكای نیوز عربی

كار ساخت این استودیو در مركز شهر ابوظبی آغاز شده است. استودیوی این شبكه تلویزیونی در قالب یك خانه سه طبقه وسیع همراه با اتاق خبر چندرسانه‌ای، اتاق‌هایی برای ویراستاری، تولید تصاویر به صورت زنده و مركز عملیات خبر طراحی شده كه شبكه بین‌المللی اسكای نیوز عربی را از 13 دفتر خبری مدیریت می‌كند. استودیوی اصلی شبكه در فضایی كه به طور كامل و مجدد طراحی شده قرار خواهد گرفت. نارت بوران (Nart Bouran)، مدیر خبر، اسكای نیوز عربی گفت: "استودیوهای اسكای نیوز تسهیلاتی را در زمینه هنر فراهم خواهند آورد. تیم ما از پیشرفته‌ترین زیرساخت موجود در صنعت استفاده كرده و این اطمینان را می‌دهد كه اخبار در سطح جهان برای تمامی بینندگان و در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ارسال می‌شود. "

*ارسال اخبار در سطح جهانی و با استفاده از آخرین فناوری‌های پخش

این شبكه عربی از آخرین فناوری‌های پخش به منظور تهیه برنامه به‌دلیل افزایش تقاضا در منطقه و یك شبكه خبری كامل چند برنامه‌ای در تلویزیون، موبایل و به‌صورت زنده و مستقیم استفاده می‌كند. سیستم‌های پیمانكار ادغام شبكه، تی اس ال، به منظور ارسال تجهیزات فنی استودیوها، عملكردهای تولید و پخش برنامه‌ها اختصاص داده شده‌اند. قراردادهای مهم دیگری در ماه‌های آینده اعلام می‌شوند.

موسسه خبری اسكای نیوز انگلیس متعلق به سرمایه‌دار یهودی است كه به دنبال موج بیداری اسلامی در كشورهای عربی و اهمیت رسانه در استفاده و جهت دهی این تحولات اقدام به راه اندازی شبكه خبری عربی زبان 24 ساعته در ابوظبی امارات كرده است.

* پخش برنامه‌های اسكای نیوز با فرمت HD و SD

اسكای نیوز عربی برنامه‌های خود را با فرمت HD و SD برای 50 میلیون خانوار و نیز منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین برنامه اسكای در انگلیس پخش خواهد كرد. به گزارشی دیگر از ای ام ایی اینفو (AMEInfo)، "این شبكه تلویزیونی یك اقدام مخاطره‌آمیز مشترك میان بی اسكای بی (BSkyB) و شركت سرمایه‌گذاری رسانه‌ای ابوظبی (ADMIC) است كه یك وب‌سایت شغل‌های رسمی را به منظور كمك به طرح‌های استخدام بلندپروازانه خود رسماً راه‌اندازی كرد؛ و نیز قصد دارد تا بیش از 300 خبرنگار و افراد خبره در حرفه رسانه را در دفتر اصلی خود در ابوظبی و در دفاتر خبری سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز كل جهان استخدام كند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: فارس