تبیان، دستیار زندگی
با تاکید بر انضباط مالی در فدراسیون‌ها؛ معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت‌بدنی با تاکید بر انضباط مالی و پرهیز از اسراف در فدراسیون‌ها گفت: اجازه نمی‌دهم پول بیت‌المال در ورزش صرف هزینه‌های غیرضروری شود. بر پایه این گزار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلو گیری علی آبادی از هزینه های غیر ضروری در ورزش

با تاکید بر انضباط مالی در فدراسیون‌ها؛


معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت‌بدنی با تاکید بر انضباط مالی و پرهیز از اسراف در فدراسیون‌ها گفت: اجازه نمی‌دهم پول بیت‌المال در ورزش صرف هزینه‌های غیرضروری شود.

بر پایه این گزارش مهندس علی‌آبادی که در حاشیه جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام در سازمان، صحبت می‌کرد، افزود:

انضباط مالی و پرهیز از اسراف و هزینه‌های غیرمرتبط با وظیفه ذاتی فدراسیون‌ها، از مواردی است که رؤسای فدراسیون‌ها باید به دقت به آن توجه کنند. سازمان نیز بر عملکرد مالی همه بخش‌های ورزش و از جمله فدرسیون‌ها نظارت دقیق خواهد کرد و بنده اجازه نمی‌دهم پول بیت‌المال در ورزش صرف هزینه‌های غیرضروری شود.

وی در این رابطه تاکید کرد: هیچکس حق ندارد پول مردم و ورزش را در جایی غیر از ورزش هزینه کند. ما در شش ماهه دوم سال گذشته هم با نظارت دقیق بر هزینه‌ها توانستیم مبلغی را صرفه‌جویی کنیم که همه آن در اختیار هیات‌های ورزشی شهرستانها قرار گرفت. ضمن آنکه بر هزینه شدن همین مبلغ هم در هیات‌ها به دقت نظارت خواهیم کرد.

رییس سازمان تربیت‌بدنی گفت: قطعاً یکی از موارد مهم در ارزیابی عملکرد رؤسای فدراسیون‌ها و مدیران کل تربیت‌بدنی استانها، مسائل مالی و انضباط مالی آنان خواهد بود.

مهندس علی‌آبادی در پاسخ به سئوالی درباره تغییرات در فدراسیون‌ها گفت: هدف ما فعال شدن فدراسیون‌ها در سراسر کشور و نه فقط در تهران است. اینکه فدراسیون‌ها با فعالیت‌های ریشه‌ای، دقیق و گسترده خود در سراسر کشور، همه جوانان مستعد ایران زمین را شناسایی کرده و در عین حال برای کارهای خود برنامه مدون داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید حرکتی را آغاز کنیم که ورزش ایران را از جایگاه فعلی رشد دهیم. قطعاً جایگاه دهم آسیا برای ورزش ایران نامطلوب است و باید با تلاش گسترده رؤسای فدراسیون‌ها، سطح و جایگاه ورزش رشد کند.

علی‌آبادی تصریح نمود: در بحث تغییرات توجه ما به رؤسای فدراسیونی است که به این برنامه بی‌توجهند. بی‌شک رؤسای فدراسیونی که ماندنی هستند، خودشان این را می‌دانند و به کارشان نیز با قدرت ادامه می‌دهند. اما همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ام در رابطه با چند فدراسیون بزودی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رییس سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به سئوالی در رابطه با مشکلات مالی فدراسیون کشتی گفت: مدیران باید بر اساس برنامه و امکانات مالی خود کار کرده و تعهد ایجاد کنند، نه اینکه فراتر از امکانات مالی خود تعهد ایجاد کرده و بعد همه را به سازمان محول کنند. بنابراین قرار نیست هیچ مدیری بیش از آنچه به وی ابلاغ می‌شود تعهد مالی ایجاد کند.

وی افزود: هر فدراسیون باید در چارچوب مبلغی که به وی اعلام شده هزینه کند، مگر در موارد خاص که ضمن هماهنگی با سازمان، مبالغ مورد نظر تخصیص می‌یابد. مثل جام‌جهانی کشتی در ساری که هم هزینه آن راسازمان و استانداری مازندران پرداخت کردند و اینها را هم جزو منابع مالی فدراسیون کشتی به حساب نیاوردیم.

علی‌آبادی درعین حال گفت: در مورد فدراسیون کشتی، منابع مالی خوبی در اختیار این فدراسیون قرارگرفته که حدود 23 میلیارد ریال آن اعلام شده و برخی از منابع هم اعلام نشده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.