تبیان، دستیار زندگی
دوره‌های آموزشی مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ویژه‌ تابستان، از نیمه‌ی دوم تیر آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاس‌های  رصدخانه‌ی  زعفرانیه

رصدخانه

دوره‌های آموزشی مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ویژه‌ تابستان، از نیمه‌ی دوم تیر آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، مرکز باسابقه‌ی نجوم کانون در بیست و دومین سال فعالیت خود ـ به عنوان یکی از نخستین و قدیمی‌ترین مراکز آموزش نجوم آماتوری ایران ـ ثبت‌نام دوره‌های آموزشی خود را در تابستان 90 آغاز کرده است.

این مرکز واقع در پارک زعفرانیه برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان تهرانی و دیگر علاقه‌مندان به فراگیری علم نجوم سه دوره‌ی آموزشی جداگانه را به ترتیب ویژه‌ی "دانش‌آموزان دبستانی"، "مقدماتی و پیشرفته ویژه‌ی دانش‌‌آموزان دوره‌های راهنمایی و دبیرستان" و "دوره آموزش نجوم عمومی ویژه‌ی علاقه‌مندان بالاتر از 18 سال" تدارک دیده است.

بر این اساس آموزش نجوم به دانش‌آموزان دبستانی همراه سرفصل‌های شاد و برنامه‌های متنوع بازدیدی اجرا می‌شود و بچه‌ها دراین میان با علم و روش‌های علمی به خوبی آشنا می‌شوند.

همچنین در دوره‌ی "مقدماتی و پیشرفته ویژه‌ی دانش‌‌آموزان دوره‌های راهنمایی و دبیرستان" دانش‌آموزان با پایه‌های ستاره‌شناسی آشنا شده و پس از طی دوره‌های مقدماتی ـ که بیش از دو سال طول می‌کشد ـ وارد دوره‌های پیشرفته می‌شوند.

به گفته‌ی مسوولان مرکز نجوم کانون بسیاری از فعالان امروز نجوم آماتوری تهران و ایران از دانش‌آموختگان سابق همین دوره‌ها بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: امسال سومین دوره‌ی آموزش نجوم عمومی نیز برای علاقه‌مندان بالاتر از 18 سال در رصد‌خانه آموزشی زعفرانیه(راز) برگزار می‌شود.

این دوره ها طیف وسیعی از علاقه‌مندان را در برمی‌گیرد و کلاس‌ها متناسب با علاقه‌ها و شرایط شغلی و زمان‌بندی علاقه‌مندان، در روز‌های پنج‌شنبه تشکیل می‌شود .

مرکز رصد و نجوم کانون واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به میدان تجریش، خیابان سرلشکر فلاحی )زعفرانیه)، پارک زعفرانیه ثبت‌نام کلاس‌های خود را تا 15 تیر ادامه می‌دهد و پس از آن دوره‌های آموزشی در نیمه‌ی دوم همین ماه آغاز می‌شود.

رصد خانه

این مرکز تخصصی کانون شماره تلفن‌های ۲۲۷۵۲۱۶۷ و ۲۲۷۵۲۶۲۶ را برای ارایه‌ی اطلاعات تکمیلی به علاقه‌مندان شرکت در این دوره‌ها در نظر گرفته است.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:کانون

مطالب مرتبط:

بچه ها جون،باز هم براتون خبر دارم

ماهوری در آلماتی به روی پرده رفت

بچه ها خبر

به مناسبت روز زمین پاک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.