تبیان، دستیار زندگی
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد دادن به حمید سجادی صبح امروز سه شنبه با حضور بسیاری از چهره های ورزشی برگزار شد که پس از بررسی ها و رای گیری مجلسی ها به حمید سجادی رای اعتماد ندادند. در رای گیری انجام شده در مجلس، حمید سجادی با 137 رای مخالف و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس به سجادی اعتماد نکرد


جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد دادن به حمید سجادی صبح امروز سه شنبه با حضور بسیاری از چهره های ورزشی برگزار شد که پس از بررسی ها و رای گیری مجلسی ها به حمید سجادی رای اعتماد ندادند. در رای گیری انجام شده در مجلس، حمید سجادی با 137 رای مخالف و 87 رای موافق به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب نشد.

مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد دادن به حمید سجادی صبح امروز سه شنبه با حضور بسیاری از چهره های ورزشی برگزار شد که پس از بررسی ها و رای گیری مجلسی ها به حمید سجادی رای اعتماد ندادند.

در رای گیری انجام شده در مجلس، حمید سجادی با 137 رای مخالف و 87 رای موافق و  رأی ممتنع از مجموع 247 رأی مأخوذه به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب نشد.

جهانبخش محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس كه در ابتدای جلسه با دستور لاریجانی، دستور جلسه علنی امروز مجلس را قرائت كرد، گفت كه دستور اول بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی است و دستور دوم بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سید حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان است كه با قرائت دستور دوم نمایندگان با ایجاد سر و صدا به گفتن "دو دو " در صحن علنی، پرداختند و مخالفت خود را اعلام كردند.

فراکسیون اصولگرایان به سجادی رای منفی داد

پیش از این عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از رأی منفی شورای مرکزی این فراکسیون به گزینه پپیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خبرداد.

"علی کریمی فیروزجایی" درباره جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: در این جلسه که با حضور بیش از ?? نفر از اعضا تشکیل شد، "حمید سجادی" وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خود را تشریح داد.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از توضیحات سجادی، نمایندگان از وی در مورد حوزه‌های مختلف ورزش و جوانان سوالاتی پرسیدند و وزیر پیشنهادی نیز پاسخگوی آنها شد.

وی افزود: شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان جلسه برای وزارت سجادی رأی گرفت که وی نتوانست نظر مثبت اکثریت اعضا را کسب کند.

احمدی‌نژاد وارد مجلس شد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور برای ‌معرفی سید‌حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان وارد صحن علنی مجلس شد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید‌محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و چند تن از وزاری كابینه، احمدی‌نژاد را هنگام ورود به صحن علنی ‌‌همراهی می‌كردند.

در این هنگام رئیس جمهور نام سجادی را مطرح کرد که با فریادهای دو-دو نمایندگان مواجه شد. رئیس مجلس از نمایندگان خواست تا نظم را رعایت کنند و احمدی نژاد هم با کنایه گفت: شما فرصت دارید که بعدا با فشردن کلید نظراتان را اعلام کنید. من هم از رادیو از رای شما آگاه می?شود.

حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هم در صحن علنی مجلس حضور دارد.

لحن ملایم احمدی نژاد در جلسه علنی مجلس

رئیس جمهور که برای دفاع از وزیر معرفی ورزش به مجلس آمده بود، به وضوح از برخی موضع گیری های قبلی خود عقب نشینی کرد.

عمده این عقب نشینی در خصوص ترویج فرهنگ اسلامی و تقدیر از مجلس به دلیل مصوبات بودجه ای خوب در قانون برنامه پنجم و قانون بودجه 90 بود. این درحالی است که وی پیش از این درنامه?هایی سرگشاده به این مصوبات مجلس، ایرادات بسیاری گرفته بود.

رئیس جمهور سخنانش را با تسلیت شهادت چمران آغاز کرد و گفت که در دو بخش «شرایط کشور» و «معرفی وزیر پیشنهادی خود» به ایراد سخن خواهد پرداخت.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

ماندگاری یک مکتب در گرو اثر گذاری عینی و ماندگار آن در زندگی بشر است. بسیاری از مکاتب در عرصه عمل شکست خوردند چون صرفا تئوریک بودند.

اسلام ناب،کامل ترین اندیشه برای اداره جامعه بشریت است که از سوی انقلاب اسلامی به کل جهان معرفی می شود و برای حل و فصل همه مشکلات جامعه بشری برنامه دارد. پشتوانه این تئوری باید یک نمونه عینی و عملی باشد. ماموریت جمهوری اسلامی ایران هم این است که نمونه عملی موفق در اقتصاد و علمی فناوری،قضاوت و اجرا و تقنین و اخلاق و فرهنگ باشد تا انقلاب اسلامی را به خوبی به جهان معرفی کند.

احمدی نژاد

ساختن ایران، لازمه اثبات حقانیت فرهنگ وککتب اسلام ناب محمدی است.

خوشبختانه با همکاری مجلس و دولت، اولویت اول کشور، ساختن زیربناهای کشور است. خوشبختانه هم قانون بودجه 90 و هم قانون برنامه، قوانین خوبی شد و منجر به رشد تولید و اشتغال خواهد شد.

امروز ورزش نشان دهنده نشاط و امید و بالندگی ملت هاست. ورزش ملی است که در زمینه هایی همچون فوتبال و کشتی منجر به وجد ملت ها میشود.

خوشبختانه همه مدیران ورزشی ما دریک تصمیم انقلابی به دنبال ارتقای سطح ورزش و حضور پرافتخار در همه عرصه های ورزشی هستند.

جوانان مهمترین سرمایه یک کشورند و ایجاد فرصت برای آنها از وظایف حاکمیت است.

امروز وزارت ورزش و جوانان تشکیل میشود. برای تشکیل این وزارت جدید، تلاش کردم که فردی را از خانواده ورزش انتخاب کنم که هم ورزشکار تراز بالا باشد و هم تحصیلات ورزشی داشته باشد و سابقه درخشانی در مدیریت ورزش داشته باشد.

در این هنگام رئیس جمهور نام سجادی را مطرح کرد که با فریادهای دو-دو نمایندگان مواجه شد. رئیس مجلس از نمایندگان خواست تا نظم را رعایت کنند و احمدی نژاد هم با کنایه گفت: شما فرصت دارید که بعدا با فشردن کلید نظراتان را اعلام کنید. من هم از رادیو از رای شما آگاه می شود.

او در ادامه سخنانش گفت که با رای نمایندگان به وی، اقدامات خوبی در عرصه ورزش رخ خواهد داد و سجادی با دل و جان برای اعتلای ورزشخواهد کوشید.

رئیس جمهور پیشاپیش از نمایندگان تشکر کرد و گفت: امیدوارم برای وزارتخانه ای که خودتان تاسیس کردید و ما و شما امیدواریم که این وزارتخانه از وزارتخانه های قوی دولت شود، به وزیر رای دهید.

باز هم اظهارات رئیس جمهور با فریاد دو-دو مواجه شد و او به شوخی به نمایندگان گفت: من که حق رای ندارم ولی من هم به دو شما می گویم دو!

پایان بخش سخنان احمدی نژاد این بود که «هر رایی بدهید در رفاقت ما با مجلس خللی وارد نمی شود».

بخش سیاست تبیان


منبع:تابناک