تبیان، دستیار زندگی
امروز صبح که از خواب بیدار شدم و می رفتم تا دست و صورتم را بشویم، یک دفعه یک چیز تیز رفت توی پام!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من و ناخن بدجنسم

من و ناخن بدجنسم

امروز صبح که از خواب بیدار شدم و می رفتم تا دست و صورتم را بشویم، یک دفعه یک چیز تیز رفت توی پام!

- آخ مامان!

این صدای من بود. تازه یک کمی هم اشک توی چشم های جمع شده بود. نشستم روی زمین تا ببینم پام چی شده که دیدم یک ناخن گنده رفته توی پوست پام و داره می خنده.

منم با عصبانیت کشیدمش بیرون و گفتم: ای بد جنس! حالا که انداختمت توی سطل آشغال می فهمی که نباید این کار را با من می کردی.»

اما ناخن اصلا نترسید و تازه زد و زیر خنده و گفت:« خب بنداز، من چه تقصیری دارم؟ آقای پدر دیروز ناخن هایش را گرفت، وقتی داشت می رفت تا ما را بندازه تو سطل آشغال، من از لای دستمال افتادم بیرون!

حسابی عصبانی بودم و یک کمی هم پام می سوخت. همون جوری نشستم و با عصبانیت نگاهش کردم. ناخن هم من را نگاه می کرد که یک دفعه زد زیر خنده و گفت: «اوه! ناخن هاش را نگاه کن چه بلند و زشته!» می خواستم برم بندازمش توی سطل که دیدم راست می گه. ناخن های من حسابی بلند شده اند و تازه لای آن ها هم کلی آشغال جمع شده!

شروع کردم به کج و معوج کردن ناخن ها تا بشکنمشون. داشتم با دندان هام حسابشان را می رسیدم که مامان مسواک به دست آمد بالای سرم و گفت: «عرفان چه کار می کنی؟»

برای مامان تعریف کردم چه اتفاقی افتاده. مامان هم دست های من را توی دست هاش گرفت و گفت: «آفرین که می خواستی ناخن هات را بگیری چون ناخن دراز مثل یک دست کثیف، می تونه ما رو مریض کنه، اما نباید با دندان این کار را انجام بدی. این طوری همه کثیفی ها به دهنت می ره و انگشت هات هم زخم می شه. مامان رفت و با یک ناخن گیر آمد و ناخن های من را گرفت.

دست هام حسابی خوشگل شدن! می خواستم ناخن گیر را از مامان بگیرم و ناخن های پام را هم کوتاه کنم که مامانی گفت: « نه، شما الان نمی تونی و ممکنه پاهات رو زخم کنی. اگر یک کم صبر داشته باشی، وقتی بزرگ تر شدی، خودت می تونی ناخن هات را بگیری.»

بعد هم با مامانی رفتیم و ناخنی که روی زمین افتاده بود، انداختیم توی سطل آشغال.

دست هام را هم حسابی شستم و لای ناخن هام را هم تمیز کردم. مامانی باز هم برام درباره تمیزی ناخن ها گفت. اگه گفتی مامانی به من درباره ناخن ها چی گفت؟!

1- ناخن ها از انگشت های ما مواظبت می کنند.

2- ناخن های بلند ممکنه به دیگران آسیب بزنند.

3- زیر ناخن های بلند کثیفی جمع می شود.

4- ناخن را اصلا نباید با دندان گرفت.

5- وقتی ناخن هایت را می گیری، حتماً آن ها را بندازی دور، چون ممکنه بره توی دست و پای کسی!

من و ناخن بدجنسم

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:هفته نامه سلامت(مریم مینا)

مطالب مرتبط:

دروغ سنج چگونه کار می کند؟

حق تقدم با کیه؟!

این جوری صبحانه بخور

چطور مطالعه کنیم؟

مراقب دوستی هامون باشیم

قصه باد و خورشید

گول ظاهرو نخور!

مداد قرمز

زندگی ساده بهتره!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.