تبیان، دستیار زندگی
ویژه نامه اینترنتی «برده های امروزی» توسط سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، در محیط مجازی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«برده‌های امروزی» در تبیان

رباتیک

ویژه نامه اینترنتی «برده های امروزی» توسط سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، در محیط مجازی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی،  بخش دانش و زندگی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در ویژه نامه ای با نام «برده های امروزی» به دانش رباتیک و تاثیر آن در زندگی روزمره پرداخت.

«برده های امروزی» در محیط فلش ، توسط سمیه ظهرابی طراحی و مطالب آن توسط فائزه سیدخاموشی تهیه و گردآوری شده است. در این ویژه نامه مطالبی همچون «تاریخچه ای کمی متفاوت، کلیتی در سخت افزار ربات ها،جایگاه ایران در علم رباتیک،معضلات ساخت ربات چیست؟ ،بزرگترین متقاضیان رباتها چه کسانی هستند؟، تاثیرگذارترین ربات جهان کدام است؟ ،نانو ربات ها ، رباتهای 2011 » منتشر شده که به تاثیر فناوری های نوین در بهبود روند زندگی جوامع بشری می پردازد.

در وبژه نامه حاضر، جایگاه ایران در علم رباتیک اینگونه توصیف شده :«ایران کشوری است که جوانان آن به علم بهای زیادی می دهند و اهمیتی که جوانان ایرانی به دانشگاه و تحصیلات عالی دارند بر هیچ کسی در دنیا پوشیده نیست.زیرا تعداد مقالات ارائه شده از سوی دانشجویان ایرانی در سطح جهان بسیار زیاد است و در سال گذشته ایران رتبه اول ارائه مقاله را در سطح جهان داشته است همچنین بر اساس تخمینی که زده شده (البته این تخمین در آمارهای معتبر جهانی نیامده است) جوانان ایرانی پس از جوانان هندی نسبت به جمعیت کشور خود بیشترین تقاضا را جهت تحصیل در مقاطع دانشگاهی دارند. به همین میزان علوم جدید و نوین به سرعت مورد نوجه این قشر قرار گرفته و بر روی آن به جدیت کار می کنند اینکه در مسابقات روبوکاپ شاهد حضور پر شور ایرانی ها هستیم و اگر اخبار این مسابقات را دنبال کنید خواهید دید که ایرانی ها در تمامی لیگ های روبوکاپ حضور دارند و گاهی در یک لیگ دو، سه تیم از دانشگاه های مختلف شرکت می کنند و البته رتبه هم کسب می کنند.»

تنظیم: هومن بهلولی