تبیان، دستیار زندگی
شد. دفترموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی «تبیان» طی مراسمی در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی گشایش یافت. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این سازمان با راه اندازی "موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان" ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفتر موسسه تبیان در بیرجند افتتاح شد.


دفترموسسه فرهنگی و اطلاع رسانی «تبیان» طی مراسمی در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی گشایش یافت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این سازمان با راه اندازی "موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان" امكان استفاده رایگان از شبكه اینترانت فرهنگی و مذهبی را فراهم كرده است.

حجت‌الاسلام كاظم لطفیان افزود: شبكه اینترانت تبیان در بخش‌های مختلف با امكان دسترسی به حدود ? 300?پایگاه اطلاع رسانی قرآنی ، اهل بیت ، حدیث ، مهدویت ، مراجع و فرهنگی بستر مناسبی را برای پاسخگویی كاربران در محیطی امن فراهم كرده است.

وی گفت: به مناسبت سالروز میلاد پربركت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) كتابخانه تخصصی حوزه دین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با هزینه ? 130?میلیون ریال برای استفاده رایگان كاربران راه اندازی شد.

وی افزود: نوارخانه این سازمان نیز با حدود ? 40?هزار كاست در موضوعات مختلف مذهبی و فرهنگی و كافی نت تبیان آماده ارائه خدمات است.

او گفت: به همین مناسبت ? 72?كتابخانه روستایی توسط این سازمان در مناطق مختلف استان با هزینه بیش از ? 150?میلیون ریال تجهیز و راه اندازی شده است . وی افزود: در راستای وظایف و اقدامات فرهنگی و مذهبی این سازمان به هر یك از حوزه‌های علمیه این استان یك دستگاه رایانه با نرم افزارهای مورد نیاز اهدا شده است.

لطفیان گفت: در زمینه پاسخگویی مناسب به مسایل بنیادین مراجعان، طرح پاسخگویی تلفنی به شبهات با استفاده از امكانات دیجیتال توسط این سازمان پیگیری می‌شود.

مدیر كل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان برای ارتقای فعالیت‌های سازمان را ضروری خواند.

حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح افزود: پاسخگویی به نیازهای جامعه امروزی كه هر روز شاهد گسترش وسایل ارتباط جمعی در آن هستیم، از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: این نیازها باید به گونه‌ای هدفمند و در راستای تحقق اهداف نظام و اسلام جهت دهی شود.

او از ایجاد " كتاب شهر" در برخی مناطق كشور خبر داد و افزود: با توجه به نیازهای موجود در استان خراسان جنوبی و حضور گسترده حوزه‌های علمیه و دانشجویان، ایجاد این پایگاه برای تامین منابع اطلاع رسانی پیگیری می‌شود.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با توجه به گذشت مدت كم از زمان راه اندازی آن، در راستای نیل به اهداف عالی این سازمان ازنظر نیروی انسانی و فعالیت ها، اقدامات مناسبی انجام داده است.

روابط عمومی موسسه تبیان