تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی سرمربی پرسپولیس باقی ماند


با تصمیم کمیته فنی باشگاه پرسپولیس علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد.


دایی

با تصمیم کمیته فنی باشگاه پرسپولیس علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که حمید درخشان و حمید استیلی نیز برنامه هایشان را برای نشستن روی نیمکت این تیم ارائه داده بودند.

از بین علی دایی، حمید درخشان و حمید استیلی که به عنوان کاندیداهای سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس به مسئولان این باشگاه برنامه داده بودند، با تصمیم کمیته فنی علی دایی سرمربی سرخپوشان تهرانی شد.

علی دایی در دو فصل گذشته موفق شده بود به همراه تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود و در مسابقات لیگ هم به مقام چهارمی دست یابد، گرچه در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ناکام ماند.

حبیب کاشانی پس از اعلام نام علی دایی به عنوان سرمربی فصل آینده تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کمیته فنی به ایشان 12 ساعت فرصت داد تا از طریق نماینده اش نظر نهایی خود را برای قبول سرمربیگری پرسپولیس اعلام کند.

وی ادامه داد: براساس نظر کمیته فنی علی دایی اگر قصد همکاری با باشگاه پرسپولیس را دارد باید زیر نظر مدیریت و تابع تصمیمات باشگاه باشد در غیر این صورت حمید استیلی به عنوان گزینه دوم برای فصل آینده در نظر گرفته شده است.

استارت انتخاب سرمربی پرسپولیس پس از اتمام لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی زده شد. جایی که اختلافات دایی و حبیب کاشانی سرپرست همیشه موقت باشگاه پرسپولیس شدت گرفت تا جایی که هر دو در برنامه پر بیننده نود به انتقاد از عملکرد دیگری پرداختند تا خوش بین ترین هوادار این تیم نیز به این نتیجه برسند که تنها یکی از این دو می تواند در پرسپولیس باقی بماند و دیگری باید سرنوشت خود را در جای دیگری جستجو کند.

پس از آن باشگاه پرسپولیس 5 گزینه سرمربیگری فصل جدید خود را اعلام کرد که ابراهیم زاده و مایلی کهن بنا به دلایلی راضی به ارائه برنامه های خود نشدند تا اتوماتیک وار از گردونه نامزدهای سرمبیگری سرخ ها خارج شوند.

پس از آن علی دایی ، حمید استیلی و حمید درخشان برنامه های خود را ارائه کردند تا کمیته فنی پرسپولیس که از محمد پنجعلی، دکتر زادمهر و بیژن ذوالفقارنسب تشکیل شده است رای اعتماد بگیرند و هدایت سرخپوشان را برعهده داشته باشند.

زادمهر ، پنجعلی ، ذوالفقارنسب

با توجه به اتفاقات رخ داده همه از شانس بالای حمید استیلی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس سخن می گفتند اما بازی  دایی و مدیریت پرسپولیس ادامه دارد. دایی رقم قراردادش را به هواداران بخشید تا بازی به سود او دنبال شود.

دایی اما بازی را با نامه ای که برای باشگاه نوشت تغییر داد. او با این نوشته که درست همزمان با آغاز نشست نهایی برای انتخاب مربی ، منتشر شد ، تمام برنامه های طرف مقابل را به هم ریخت. دایی حاضر شد به عشق هواداران تیم ، رایگان کار کند و با زبان بی زبانی از قهرمانی در لیگ برای فصل بعد سخن گفت تا حالا دیگر حتی اگر او بی قرارداد مالی ، تنها با حضور در هیات فوتبال تهران هم بخواهد قراردادش را تمدید ، کند ، بهانه ای نباشد. دایی که این روزها به شدت از سوی همبازیان سابقش چون عابدزاده و باقری حمایت می شود ، حالا برگ برنده بازی را در دست دارد و اگر جلسه انتخاب مربی ، نتیجه اش نامی جز او باشد ، یعنی باشگاه ، دایی را گزینه اصلی خود نمی دانسته و این یعنی....

با توجه به اینكه می‌خواهم پرسپولیسی در شأن این تیم، روانه 3 جام معتبر در فصل جاری كنم ترجیح می‌دهم مبلغ پیشنهادی قرارداد خودم را برای فصل آینده به منظور هدیه به هواداران برای جذب بازیكنان شایسته، به باشگاه تقدیم كنم.

زادمهر ، پنجعلی ، ذوالفقارنسب

دایی در این نامه آورده است، این تنها هدیه‌ای است كه می‌توانم به پرسپولیس بدهم تا بتواند برای لیگ یازدهم با منابع بیشتری بازیكن جدید بگیرد.

بهمن دهقان نماینده تام‌الاختیار علی دایی در باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا نامه علی دایی را در اختیار مسئولان باشگاه قرار دهد.

متن این نامه به شرح زیر است:

"به نام خدا

با توجه به اینكه می‌خواهم پرسپولیسی در شأن این تیم، روانه 3 جام معتبر در فصل جاری كنم ترجیح می‌دهم مبلغ پیشنهادی قرارداد خودم را برای فصل آینده به منظور هدیه به هواداران برای جذب بازیكنان شایسته، به باشگاه تقدیم كنم. در صورت قهرمانی فقط به همان مبلغ پاداشی كه باشگاه در نظر می‌گیرد بسنده می‌كنم و مبلغ قراردادم را به باشگاه می‌دهم تا برای جذب بازیكنان خرج كند. باز تاكید می‌كنم این كمترین هدیه من به هواداران بی‌شمار باشگاه پرسپولیس در سراسر ایران زمین است و در پاسخ محبت‌های بی‌دریغ هواداران این اقدام را با كمال میل انجام می‌دهم. انشاءالله همیشه پرسپولیس موفق و موید باشد و دل هواداران همانند بعد از قهرمانی در جام حذفی كه اشك‌های شوق آنها را در كوچه و بازار می‌دیدم شاد باشد. "

بخش ورزشی تبیان