تبیان، دستیار زندگی
شاید شما هم مانند اکثر مردم جهان، هفته گذشته ماه گرفتگی کلی را دیده باشید. این خسوف که یکی از طولانی ترین ماه گرفتگی های سال های اخیر بود علاقه مندان بسیاری را در سراسر جهان شیفته خود کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گالری ماه قرمز رنگ


شاید شما هم مانند اکثر مردم جهان، هفته گذشته ماه گرفتگی کلی را دیده باشید. این خسوف که یکی از طولانی ترین ماه گرفتگی های سال های اخیر بود علاقه مندان بسیاری را در سراسر جهان شیفته خود کرد. به همین خاطر گشتی به دور دنیا زدیم تا ببینیم مردم کشورهای مختلف ماه گرفتگی را چگونه به ثبت رسانده اند .


جواد دهقانی، این تصویر را با ترکیب بیش از 1000 قطعه عکس برای افزایش کیفیت عکس تهیه کرده است. این تصویر شامل 16 مرحله از ماه‌گرفتگی شامگاه 25 و بامداد 26 خرداد است. ( خبرآنلاین)

گالری ماه قرمز رنگ

بابک امین‌تفرشی این نمای پانورامای زیبا را در ماه‌گرفتگی کلی اخیر در فیروزکوه ثبت کرده و قرص سرخ ماه گرفته را در کنار اجرام غیرستاره‌ای کهکشان راه‌شیری بر لوح تصویر حک کرده است.

گالری ماه قرمز رنگ

Jan Adelaar این تصویر را در هلند گرفته است. همان طور که در تصویر مشخص است ماه گرفته ارتفاع به نسبت کمی از افق دارد.

گالری ماه قرمز رنگ

عطا مقتدری عکاس این عکس زیبا در اصفهان است. این تصویر حاصل نگاه مستمر دوربین به ماه گرفتگی است. رد ستارگان در پس زمینه در اثر چرخش زمین به دور محور خودش ایجاد شده است.

گالری ماه قرمز رنگ

به نظر می آید در تصویری که Raitis Misa از خسوف شکار کرده است ماه در حال آتش گرفتن است! او این عکس را در لتونی گرفته است.

گالری ماه قرمز رنگ

Federico Bellini هر ? دقیقه یک عکس از خسوف ثبت کرده است که ماحصل آن را در 1? فریم به صورت زیر مشاهده می کنید. این تصویر مربوط به ماه گرفتگی در کشور ایتالیا است.

گالری ماه قرمز رنگ

برزیلی ها در همه جا باید عشقشان را به فوتبال به تصویر بکشند! Cadu Rolim در دو تصویر زیر تصاویر خلاقانه ای را به ثبت رسانده است.

گالری ماه قرمز رنگ
گالری ماه قرمز رنگ

اگر موفق نشدید با تلسکوپ یا دوربین دوچشمی جزییات این خسوف را مشاهده کنید می توانید در تصاویر گرفته شده توسط Riccardo Rossi ایتالیایی سطح ماه را به دقت نگاه کنید.

گالری ماه قرمز رنگ
گالری ماه قرمز رنگ

Marek Nikodem زمانی که در لهستان مشغول عکاسی از خسوف بود با هوای مه آلود و ابری مواجه گشت که باعث شد این تصویر زیبا را ثبت کند.

گالری ماه قرمز رنگ

Yves Roudier  اگرچه در فرانسه با شرایط سختی برای عکاسی مواجه بود ولی او نیز توانست تصویر زیر را از خسوف تهیه کند.

گالری ماه قرمز رنگ

منتظر ادامه تصاویر و اسکیج های ماه گرفتگی در روزهای آینده باشید.

فرآوری: م.ح.اربابی فر

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

Spaceweather