تبیان، دستیار زندگی
در اعتکاف حرم رضوی آدمی نه تنها میهمان خداوند که میهمان خوان کرم حضرت رضا(ع) نیز هست....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واگویه های روشن / دقایقی با معتکفین بارگاه رضوی

واگویه های روشن


خواستم از اعتکاف برایم تعریفی داشته باشد ولی گفت: تعریف خاصی از اعتکاف در ذهنم نیست ولی دلم میگوید: ادمی که به اعتکاف میرود مانند کسی است که به زیارت کربلا رفته است.


روی سجاده اش نشسته بود

در اعتکاف حرم رضوی آدمی نه تنها میهمان خداوند که میهمان خوان کرم حضرت رضا(ع) نیز هست. وسط صحن مسجد جامع گوهرشاد روی سجاده اش نشسته بود و تسبیح در دستش بود و مشغول ذکر گفتن بود، به سراغش رفتم و اسمش و دلیل حضورش را پرسیدم. گفت: شفیقه محمدی 19 ساله هستم و دانشجوی رشته مهندسی معماری.

و ادامه داد: 3 سال متوالی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کردم و متاسفانه هیچ سال قسمتم نشد که در این مراسم حضور پیداکنم. امسال اول انگیزه ای برای ثبت نام نداشتم و فکر میکردم اسمم درنمی آید، ولی نمیدانم چرا در آخرین زمان مهلت مقرر، برای اعتکاف ثبت نام کردم و طلبیده شدم.

محمدی می گوید: اعتکاف یعنی از همه کس و همه چیز دل بریدن و فقط به خداوند دل بستن است و به میهمانی خداوند رفتن است. وی گفت: در اعتکاف حرم مطهر رضوی آدم نه تنها میهمان خداوند است که میهمان خوان کرم حضرت رضا(ع) نیز می باشد و می تواند خود را متحول کند و به عبودیت خداوند برسد.این معتکف حرم رضوی به همه هم سن و سال هایش توصیه کرد: تنها به فکر فراگیری علوم دنیوی نباشند و زمانی را هم برای فراگیری علوم معنوی و قرآنی اختصاص دهند.

او معتقد است که جامعه اسلامی امروز نه تنها نیازمند افراد متخصص است که به افراد متخصص و متعهد و مومن احتیاج بیشتری دارد.

او فقط 10 سال داشت

در گوشه ای از صحن مسجد جامع گوهرشاد نشسته و از دیگر معتکفین سنش کمتر بود. فکر میکردم به همراه کسی آمده ولی وقتی پیشش رفتم دیدم که تنها آمده است.

فازمه بیگی 10 سال داشت و برایم گفت: خانواده ام برای شرکت در مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی چون سنم زیاد نبود، اجازه ندادند اما با اصرار زیاد من و گریه توانستم رضایتشان را برای آمدن به اعتکاف جلب کنم.

نمایدانم از دیدگاه او اعتکاف چگونه است؟ آیا می تواند این حضور را درک کند یا نه؟ فاطمه از حضورش در این مراسم معنوی ابراز خوشحالی می کند و موج این سرور و خوشحالی در چشمانش برق میزد. خواستم از اعتکاف برایم تعریفی داشته باشد ولی گفت: تعریف خاصی از اعتکاف در ذهنم نیست ولی دلم میگوید: ادمی که به اعتکاف میرود مانند کسی است که به زیارت کربلا رفته است. این معتکف 10 ساله مهمترین آرزویش را ظهور آقا امام زمان(عج) و سلامتی پدر و مادرش برشمرد.


منبع: ویژه نامه اعتکاف حرم

بخش حریم رضوی