تبیان، دستیار زندگی
دیدار دوستان قدیمی از فردا شب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دیدار تیم‌های میلان و بارسلون شروع می‌شود. هر دو تیم میلان و بارسلونا در حالی پای به این میدان می‌گذارند كه دیدارهای این هفته خود در رقابت‌های داخلی را با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میلان - بارسا فینال زود راس جام باشگاه های اروپا

دیدار دوستان قدیمی


از فردا شب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دیدار تیم‌های میلان و بارسلون شروع می‌شود.

هر دو تیم میلان و بارسلونا در حالی پای به این میدان می‌گذارند كه دیدارهای این هفته خود در رقابت‌های داخلی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. میلان در ورزشگاه خود برای صد و سومین بار همشهری و رقیب دیرینه‌اش اینتر را با تك گل «كاخا كالادزه» از پیش رو برداشت تا ضمن كاستن فاصله‌اش با یوونتوس صدرنشین سری A، با روحیه‌ای عالی به دیدار بارسلون برود.

بارسلون میهمان هم در دیدار با ویارئال ـ دیگر نماینده‌ی اسپانیا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ـ با تك گل ساموئل اتوئو به پیروزی رسید. بارسا كه اكنون با فاصله قابل توجه نسبت به تیم دوم لیگا قرار دارد. اكنون تمام توان و توجه خود را معطوف لیگ قهرمانان اروپا كرده است. بارسا در این دیدار به رونالدینیو استراحت داده بود.

برگزار شدن دیدارهای این دو تیم در روز جمعه به جای روزهای معمول سبب شده تا دو تیم فرصت بیشتری برای آماده‌سازی داشته باشند.

كارلو آنچلوتی سرمربی میلان، برای این دیدار فیلیپو اینزاگی را به سبب سرماخوردگی و یاپ استام را نیز به سبب‌ آسیب دیدگی كه در داربی میلان غایب بودند در خدمت خواهد داشت. او با سیستم 2 - 1 - 3 - 4 پای به این دیدار می‌گذارد. ضمن آن كه میلان بار دیگر كافوی برزیلی را در دفاع راست به میدان خواهد فرستاد.

فرانك رایكارد سرمربی بارسا، نیز در این دیدار «لیونل مسی» آرژانتینی را به سبب آسیب‌دیدگی در خدمت نخواهد داشت.

هنریك لارسن و سانتیاگو اسكه‌رو هم در دیدار جمعه‌ی بارسا آسیب دیدند و به این ترتیب این بازی را از دست دادند. خبر خوش برای هواداران بارسا و تیم ملی اسپانیا بازگشت ژاوی هرناندز پس از پنج ماه غیبت خواهد بود.

بارسلون در این دیدار دكو باز‌ی‌ساز پرتغالی خود را به دلیل سه كارته بودن در اختیار نخواهد داشت.

**دیدار دوستان قدیمی

دیدار فردا شب میلان و بارسلون، دیدار دوستان و هم بازی‌های گذشته‌ی میلان خواهد بود.

فرانك رایكارد و كارلو آنچلوتی در دهه‌ی نود در كنار هم در میانه‌ی میدان میلان توپ می‌زدند.

آنها در كنار هم در سال‌های 89 - 1988 و 90 - 1989 جام باشگاه‌های اروپا را بالای سر بردند.

آنها پیش از این هم به عنوان سرمربی در مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 5 - 2004 با هم روبه‌رو شده بودند. در دیدار رفت ، میلان و در برگشت بارسا برنده‌ی بازی بودند.

فرانك رایكارد هلندی درباره بازگشت به میلان گفت:« بازگشت به میلان برای من همواره لذت‌بخش است. من دوستان زیادی در آن جا دارم؛ اما اكنون در بارسا هستم و نمی‌توانم به گذشته توجه كنم.»

ماه گذشته كه دیدار خداحافظی «دمیتریو آلبرتینی» بازیكن پیشین میلان با حضور بسیاری از ستاره‌های كنونی و پیشین بارسا و میلان برگزار شد, فرصت مناسبی بود تا این دو دوست قدیمی، دیدارها را تازه كنند. رایكارد هلندی یك نیمه در بازی شركت داشت و آنچلوتی كمك فابیلو كاپلو را در هدایت یكی از تیم‌ها بر عهده داشت.

نكته‌ی دیگر آن است كه هر دوی این مربیان، زمانی شاگرد آریگو ساچی - مربی بزرگ ایتالیا بوده‌اند.

این دیدار نكات جالب دیگری نیز دارد:

آندری شوچنكو، مهاجم اوكراینی میلان در صورت پیروزی تیمش در این دیدار برای سومین بار در چهارسال گذشته به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه خواهد یافت. ضمن آن كه او نود دقیقه دیگر برای افزایش تعداد گل‌هایش فرصت خواهد یافت. او تا كنون در هر بازی یك گل به ثمر رسانده است. شوچنكو با به ثمر رساندن سه گل دیگر به ركورد دوازده گل «رود ون نیسلتروی» مهاجم هلندی منچستر یونایتد دست خواهد یافت.

این هلندی در فصل 3 - 2002 توانسته بود دوازده گل برای یونایتدها به ثمر برساند.

در فهرست گلزنان این رقابت‌ها ، آندره شوچنكو با نه گل در صدر قرار دارد و رونالدینیوی برزیلی از بارسلون با هفت گل در تعقیب اوست.