تبیان، دستیار زندگی
شش روز پس از آغاز جنگ علیه ایران ، او در معیت مقام معظم رهبری برای جنگ‌های چریكی و جلوگیری از نفوذ بیشتر صدام به اهواز رفت و ستاد بزرگ جنگ را تشكیل داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین شکارچی تانک های اسرائیل/عکس

امروز ،31 خرداد، سالروز شهادت یکی از بزرگ مردان جهان اسلام است ،مردی که مرز، برایش معنا نداشت و هر جا مسلمانان نیاز به کمک داشتند ،آنجا بود : وقتی لبنان مورد هجمه صهیونیست ها قرار گرفت ،بدان دیار رفت و در کنار امام موسی صدر با اشغالگران جنگید و هنگامی که ایران مورد تهاجم بعثی ها قرار گرفت ،به ایران آمد و سرانجام در جبهه های جنگ به شهادت رسید.

تانک شکارچی

مصطفی چمران دوران کودکی را با هوش و استعداد مثال زدنی پشت سر گذاشت. وی در جوانی وارد دبیرستان البرز تهران شد. هوش و استعداد و ذوق هنری چمران در همه مقاطع تحصیلی، میان اطرافیانش به شدت عیان بود.

چمران برای تحصیلات عالی با بورس تحصیلی راهی ایالات متحده آمریکا شده و در رشته فیزیک پلاسما موفق به اخذ درجه دکترا شد. وی پس از شروع ناآرامی ها در ایران و فلسطین از آمریکا بازگشت و برای آموزش های چریکی راهی لبنان شد و در آنجا با حضور امام موسی صدر با نبردهای چریکی و نامنظم آشنا شد.

شش روز پس از آغاز جنگ علیه ایران ، او در معیت مقام معظم رهبری برای جنگ‌های چریكی و جلوگیری از نفوذ بیشتر صدام به اهواز رفت و ستاد بزرگ جنگ را تشكیل داد

شهید چمران با طراحی نظامی كه داشت به همراه 45 نفر موفق شد برای اولین‌بار در تاریخ تانك‌های پیشرفته اسرائیل را منهدم کند.

مسلح كردن شیعیان لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی از دیگرکارهای شهید چمران بود؛ این اقدامات باعث قدرت گرفتن لبنان شد و كار به جایی رسید كه در همه جنگ‌های داخلی شیعیان لبنان نیز با قدرت حضور داشتند و امروز می‌بینیم كه حزب‌الله در جنگ 33 روزه با كسانی كه آن موقع تعلیم دیده بودند، اسرائیل را با چنین لشكری بیرون می‌كند.

شش روز پس از آغاز جنگ علیه ایران ، او در معیت مقام معظم رهبری برای جنگ‌های چریكی و جلوگیری از نفوذ بیشتر صدام به اهواز رفت و ستاد بزرگ جنگ را تشكیل داد.

او با وجود این که با درجه ممتاز از آمریکا دکترا گرفته بود و می توانست در رفاه و آسایش در ایالات متحده به زندگی خود ادامه دهد ، کمک به مسلمانان را ترجیح داد و پا در مسیر جهاد گذارد و سرانجام در دهلاویه به دیدار دوست نائل شد.

یادش گرامی باد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

تابناک