تبیان، دستیار زندگی
علی دایی گفت: برخی آقایان اعلام كردند ماموریتشان تمام شده و می‌خواهند به آموزش‌وپرورش برگردند، اما این‌طور نشد و من هم با آنها كاری ندارم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش دایی به قرارداد کریمی


علی دایی گفت: برخی آقایان اعلام كردند ماموریتشان تمام شده و می‌خواهند به آموزش‌وپرورش برگردند، اما این‌طور نشد و من هم با آنها كاری ندارم.


علی دایی و علی کریمی

علی دایی بعد از اینكه برنامه‌های خود را برای فصل جدید لیگ برتر به مسئولان باشگاه پرسپولیس داد، همراه با خانواده‌اش به اسپانیا و آلمان سفر كرد.

طبق آخرین برنامه مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام كردند كه امروز نامزدهای مربیگری این تیم باید در كمیته فنی حاضر شوند و از برنامه‌هایشان دفاع كنند، این در حالی است كه دایی به آلمان سفر كرده و امروز نیز در اسپانیا است، بنابراین نمی‌تواند در این جلسه حضور داشته و از برنامه‌هایش دفاع كند.

مصاحبه علی دایی با خبرگزاری فارس را اینجا بخوانید:

آقای دایی! چرا با توجه به اتفاقات قبلی به باشگاه پرسپولیس برنامه دادید؟

من حرف‌هایم را قبلا گفته‌ام اما باور كنید دلیل اصلی‌ این كارم این بود كه نتوانستم به مردم نه بگویم، به همین دلیل تصمیم گرفتم برنامه‌هایم را ارائه كنم. نقش مردم و برخی از دوستان در این تصمیم بسیار دخیل بود.

روز گذشته باشگاه پرسپولیس اعلام كرد، گزینه‌های مدنظر امروز باید در باشگاه حضور یابند و درباره برنامه‌هایشان صحبت كنند.

ببینید اینها یكسری اتفاقاتی است كه خود آقایان برنامه‌ریزی می‌كنند. من برنامه‌هایم را به طور كامل و شفاف به مسئولان باشگاه پرسپولیس ارائه كرده‌ام.

منظورتان چیست؟

بسیار واضح است، در حالی كه آقایان می‌دانند من در ایران نیستم و رسانه‌ها و خیلی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها خبر مسافرت مرا منتشر كرده‌اند، چطور باید امروز به باشگاه بروم و از برنامه‌هایم دفاع كنم؟! همه می‌دانند كه دایی در ایران نیست، پس چطور آقایان می‌گویند كه امروز بعد از ظهر باشگاه بروم؟

بنابراین نمی‌توانید امروز خود را به تهران رسانده و در باشگاه حاضر شوید؟

اصلا بحث اصلی حضور یا عدم حضورم در باشگاه نیست و من دوباره باید بگویم كه آقایان با مردم رو راست حرف بزنید و به دنبال حاشیه نروند. آقایان چرا با مردم یك رو و شفاف حرف نمی زنید؟

بازهم می گویم همه می دانند من ایران نیستم، اما آقایان من را به باشگاه دعوت كرده اند. نمی دانم حالا كه من برنامه هایم را داده ام اینها دنبال چه چیزی هستند و اهدافشان چیست؟

شما در كنار چند گزینه دیگر نامزد مربیگری برای پرسپولیس هستید، بنابراین شاید مسئولان دوست دارند كه همه نامزدها به صورت برابر از برنامه هایشان دفاع كنند؟

این را به مردم و هواداران پرسپولیس می گویم كه بدانند گناه من و خانواده ام چیست؟ همه می دانند در فصلی كه پشت سر گذاشتیم به دلیل فاصله نزدیك بازی ها و حضور در 3 جام و فشارهایی كه برروی من و بازیكنانم و هواداران بود حتی در ایام عید هم تمرین كردیم، حالا از شما می پرسم آیا من نمی توانم چند روز را در كنار خانواده ام به انجام كارهای شخصی و استراحت بپردازم؟ قضاوت در این زمینه را به مردم می سپارم تا راحت تر تصمیم گیری كنند.

علی دایی

شاید این استباط وجود داشته باشد كه با دوری شما، برای بستن تیم جدید و جذب نفرات، پرسپولیس لطمه بخورد؟

اینطور نیست، اگر من برنامه داده ام فكر همه چیز را كرده ام و مطمئن باشید می دانم دارم چه كار هایی انجام می دهم، البته همه باید بدانند كه آقایان به من 24 خرداد نامه داده اند و اعلام كرده اند 25خرداد برنامه هایت را به باشگاه بده، من از شما می پرسم این جای سوال ندارد؟ آیا برای گرفتن برنامه فقط یك روز به مربی فرصت می دهند؟

اطلاع دارید كه از طریق كمیته فنی سرمربی پرسپولیس انتخاب خواهد شد؟

برای تمام بزرگان پرسپولیس احترام خاصی قائل هستم و دست تك تك آنها را می بوسم كه در بازی نهایی جام حذفی با حضورشان در ورزشگاه قوت قلب دایی،‌ بازیكنان و حتی هواداران ما بودند، اما آقایان بگویید دنبال چه چیزی هستند؟ چطور این روزها یادشان افتاده كه كمیته فنی تشكیل دهند؟ چرا پای كسانی را وسط می كشند تا پشت آنها پنهان شوند؟ چرا كمیته فنی را به مردم و رسانه ها معرفی نمی كنید تا نظراتشان را بدهند؟ شاید بعد از این حرف های من این كار را بكنند. آقایان اعلام كرده اند امروز جلسه فنی برای تشریح برنامه است، اما چرا نمی گویند این جلسه با حضور چه كسانی برگزار خواهد شد؟

انتقادهای شما از آن سوی مرزهای ایران فقط به همین موارد ختم می شود؟

خیر، من حرف های دیگری هم دارم. من ساعت 15 روز بیست و پنجم خرداد برنامه هایم را از طریق نماینده تام الاختیارم به آقایان و باشگاه دادم. آیا باید 3 روز طول بكشد تا جواب نامه من را بدهند؟ برنامه نوشتن و فكر كردن سخت است و یا خواندن برنامه؟ من یك روز مهلت داشتم برنامه بنویسم و بدهم، آقایان 3 روز وقت داشتند برنامه را بخوانند و نگاه كنند. این امكان بود كه در روزهایی كه تعطیل بود برای اینكه مسایل زودتر پیگیری شود بررسی ها انجام می شد.

به تمام افرادی كه با لباس پرسپولیس عرق ریخته اند و زحمت كشیده اند احترام می گذارم، اما كسی نباید به خود اجازه دهد پشت پیشكسوتان و بزرگان پرسپولیس پنهان شود و هر كاری دوست دارد انجام دهد.

چرا به پیشنهادهای دیگرتان فكر نمی كنید؟

فقط من و خدای خودم می دانیم كه چند پیشنهاد داشتم، اما به عشق پرسپولیس و هواداران به هیچ كجا نرفتم، حتی یك كلام هم با پیشنهاددهندگان حرف نزدم و پای میز مذاكره برای صحبت های اولیه ننشستم، به غیر از مواقعی كه ضروری بود و خواستم از طرفی كه به من لطف دارد تشكر كنم. حتی قصد داشتم چند روزی سكوت كنم، اما دیدم بازهم آقایان صداقت را رعایت نمی كنند و مجبور شدم برای روشن شدن افكار عمومی و اطلاع مردم از خودم دفاع كنم.

سرانجام تصمیم نهایی شما چیست؟

خوشبختانه با توجه به قولی كه به مردم و كسانی كه دایی را دوست دارند و همیشه یار من بوده اند و مرا تنها نگذاشته اند برنامه های خودم را به باشگاه دادم، اما هواداران واقعی پرسپولیس بدانند اگر در پرسپولیس نباشم دلم همیشه با آنها است. هیچ‌كس نمی تواند بین من و هواداران پرسپولیس فاصله بیندازد. همیشه دلم برای پرسپولیس می تپد و افتخار می كنم كه با كسب یك جام باعث شادی آنها شده ام و همین موضوع برایم یك دنیا ارزش دارد.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

تصمیم نهایی دایی چیست؟

در نامه ای نماینده خودم را به آقایان معرفی كردم تا برنامه هایم را در جلسه تشریح كند. من حرف هایم را قبلا زده ام، دوباره می گویم رودرروی برخی آقایان دور یك میز نمی نشینم، در صورتی كه هیئت مدیره پرسپولیس مشخص شود با كمال میل و فقط به خاطر هواداران پای میز مذاكره خواهم نشست، چون برخی آقایان چند روز پیش اعلام كردند ماموریتشان تمام شده و می‌خواهند به آموزش و پرورش برگردند، اما این‌طور نشد. من با این آقایان كاری ندارم.

آیا دایی دوست دارد فرد خاصی به هیئت مدیره پرسپولیس بیاید؟

دوست دارم كسانی باشند كه با گریه هواداران گریه می كنند و در سختی ها یار پرسپولیس و هوادارانش باشند؛ با خنده پرسپولیسی ها بخندند و در خوشحالی هواداران جشن بگیرند و مهم تر از همه عاشق پرسپولیس باشند؛ چنین افرادی برای هیئت مدیره پرسپولیس خوب هستند و به این تیم كمك می كنند.

هواداران پرسپولیس بدانند با كمك آنها و زحمتی كه كشیده‌ام و با رو راستی به چیزی كه در فوتبال می خواستم با كمك خدا رسیدم و برای مملكت خودم افتخار كسب كردم، اما در دوران مربیگری ام هم پس از اتمام جام حذفی بهترین هدیه به من از طرف خدای بزرگ خنده و جشن هواداران در كوچه بازار و نقاط مختلف كشور بود. بازهم خدا را شكر می كنم و می گویم هیچ‌وقت ماه پشت ابر نمی ماند و هر چیزی خدا بخواهد همان اتفاق می افتد.

خبر دارید كه علی كریمی هم با پرسپولیس قرارداد بست؟

بله. خیلی خوشحالم این اتفاق افتاد. علی می تواند به پرسپولیس كمك كند. كریمی را قبل از سفرش به شالكه می خواستم چون او می توانست به ما كمك كند، اما او تصمیم گرفت به آلمان برود كه من به نظر او احترام گذاشتم، چون بازی در شالكه كار كوچكی نیست و علی لیاقتش را داشت. كریمی در لیست من كه به باشگاه ارائه كردم، بود و خوشحالم پرسپولیسی شد. من برای او آرزوی موفقیت می كنم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس