تبیان، دستیار زندگی
مجموعه‌های نابرده رنج، سراب، اینجا تهران است ایام تابستان مهمان خانه‌های مخاطبان تلویزیون می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابستان داغ با سه مجموعه جدید گرمتر می‌شود


مجموعه‌های "نابرده رنج"، "سراب"، "اینجا تهران است" ایام تابستان مهمان خانه‌های مخاطبان تلویزیون می‌شوند.


نابرده رنج

سه مجموعه جدید امسال و به سنت سال‌های قبل تلویزیون با شروع فصل گرما روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌روند، پخش مجموعه "نابرده رنج" به کارگردانی علیرضا بذرافشان از 28 خردادماه ساعت 23 شروع می‌شود. شبکه سه در حالی میزبان این مجموعه می‌شود که مجموعه "ساختمان پزشکان" را هم روی آنتن دارد.

علیرضا بذرافشان یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های مجموعه‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر بوده که با "نابرده رنج" برای اولین بار یک مجموعه کارگردانی کرده، او پیشتر چند تله فیلم کارگردانی کرده بود. قصه "نابرده رنج" در دهه 60 و بخش‌هایی از آن در جبهه روایت می‌شود. کامبیز دیرباز بازیگر نقش اصلی است و مجموعه حال و هوایی طنز آمیز دارد.سام درخشانی، سیاوش طهمورث، میلاد کیمرام، ثریا قاسمی، مینا جعفرزاده، سحر دولتشاهی، صدرالدین حجازی، محمود رضایی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. با توجه به حال و هوای قصه و بخش‌هایی از آن که روی آنتن رفته به نظر می‌رسد "نابرده رنج" می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد، هر چند نامی نامانوس و دوست نداشتنی دارد!

ساختمان پزشکان

مجموعه "ساختمان پزشکان" به کارگردانی سروش صحت که این روزها یکی از مجموعه‌های پربیننده تلویزیون است هم در تابستان در کنار سه مجموعه جدید روی آنتن می‌رود، "ساختمان پزشکان" را از همین حالا می‌توان رقیبی جدی برای دیگر مجموعه‌های تابستانی دانست، زمان پخش مناسب یکی از عواملی است که می‌تواند به پرمخاطب شدن "ساختمان پزشکان" کمک کند.مجموعه تلویزیونی "سراب" به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده یکی دیگر از مجموعه‌های تابستانی سال 90 است که از ششم تیرماه روی آنتن می‌رود، سهیلی‌زاده مانند سیروس مقدم یکی از پرکارترین مجموعه‌سازان تلویزیون در این سال‌ها است و سهم او از آنتن شب‌های گرم تابستان است. او که پیشتر مجموعه‌های "ترانه‌ مادری" و "دلنوازان" را روی آنتن داشته امسال با "سراب" پای به رقابت تابستانی می‌گذارد، در مجموعه "سراب" حسن جوهرچی، علی زندی، الکساندر کوانجی، محمد مختاری، حمیدرضا محمدی، حدیث میرامینی، پندار اکبری، هاله میرهادی، سولماز حصاری، فرهاد صفاخو، آرش تاج، بهشاد چنگیزی، طناز محمدپور، سپیده صباغ، سارا کهربایی و... بازی کردند.

علیرضا بذرافشان یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های مجموعه‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر بوده که با "نابرده رنج" برای اولین بار یک مجموعه کارگردانی کرده، او پیشتر چند تله فیلم کارگردانی کرده بود

داستان این مجموعه درباره حمید دانشجوی ممتاز رشته برق در یکی از دانشگاه‌های معتبر است که با تعدادی از دوستانش روی یک پروژه علمی مهم تحقیق می‌کنند. با وجود آنکه این پروژه علمی مهم و بسیار قابل ملاحظه است، اما تعدادی از مسئولان آنچنان که باید حمید و دوستانش را حمایت نمی‌کنند...

سراب

"سراب" از شبکه یک و به جای مجموعه "توطئه فامیلی" به کارگردانی رامبد جوان روی آنتن می‌رود، مجموعه‌های قبلی سهیلی‌زاده از شبکه سه پخش می‌شدند و این جالب است که وی به شبکه سراسری آمده که می‌تواند روی میزان مخاطبانش تاثیر بگذارد. مجموعه "اینجا تهران است" به کارگردانی آرش معیریان به گفته سایت این شبکه از 30 تیرماه روی آنتن شبکه تهران می‌رود، معیریان که با فیلم‌های پرفروشش به یاد می‌آید در اولین تجربه کارگردانی‌اش در حوزه مجموعه سازی به سراغ قصه‌ای اجتماعی رفته است.

رویا نونهالی، نسرین مقانلو، لیلا بلوکات، فتحعلی اویسی، ژاله علو، ساعد هدایتی، امیرکاوه آهنین‏جان، مهتاج نجومی، مهدی سلوکی، مجتبی رجبی، آزاده ریاضی، مهرنوش الفتی، امیر کاظمی، مهران رجبی، حسین فلاح، شقایق نوروزی، رهام تدریسی، کتایون اویسی، علی اویسی، طیبه محمدزاده، علیرضا شهیری، ملیسا دولت‎خواه و اکرم محمدی، محمد صادقی در این مجموعه بازی کردند.

این سریال ماجرای زندگی سه زن به نام‌های نازنین، آتوسا و افسانه است که در مجتمعی زندگی می‌کنند و اتفاقاتی شرایط زندگی آنان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. "اینجا تهران است" زنانه‌ترین مجموعه تابستان 90 است. پیش از شروع پخش این مجموعه که سه روز در هفته روی آنتن می‌رود، نمایش مجموعه "زمین انسان‌ها" به کارگردانی ابوالحسن داودی ادامه پیدا می‌کند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:همشهری