تبیان، دستیار زندگی
ایمان مبعلی در آستانه پیوستن به لیگ قطر قرار گرفت تا او سومین بازیکن ایرانی فوتبال قطر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطر بهشت جدید فوتبال ایران


ایمان مبعلی در آستانه پیوستن به لیگ قطر قرار گرفت تا او سومین بازیکن ایرانی فوتبال قطر شود.


مبعلی

قطر شده مقصد بازیکنان ایرانی که جایی در لیگ‌های اروپایی ندارند اما به فکر پول در آوردن افتاده‌اند. قطر حالا دارد جای امارات را می‌گیرد؛ کشوری که لیگ فوتبال آن شده بود پاتوق فوتبالیست‌های درجه اول ایران. امسال محمدرضا خلعتبری و هادی عقیلی به تیم‌های قطری رفته‌اند و ایمان مبعلی هم مذاکراتش با الوکره جدی شده. علاوه بر این بازیکنان، چند بازیکن دیگر هم در حال مذاکره با تیم‌های قطری هستند تا اگر به توافق رسیدند، به لیگ این کشور بروند.

یک سال پس از بن بست انتقال بازیکنان ایرانی به لیگ امارات ، باری دیگر لیگ قطر مامنی شده برای بازیکنانی که می خواهند آسوده فوتبال بازی کنند.

پس از عقد قرارداد محمدرضا خلعتبری با الغرافه و هادی عقیلی با العربی قطر ، حالا نوبت ایمان مبعلی است که می خواهد به یکی از تیم های الوکره یا ارتش قطر بپیوندد.

در شروع سال جدید فوتبال قطر ، سه بازیکن ملی پوش ایرانی به ناگهان سر از این لیگ در می آورند. بازیکنانی که در جام ملتها ، همراه تیم ملی بودند. عقیلی و خلعتبری که سه سال سنگین را در لیگ سپری کرده اند

لیگ قطر در تمام 20 ساله گذشته ، یکی از لیگ هایی بوده که بازیکنان ایرانی زیادی پاره از عمر فوتبالی شان را آنجا سپری کردند. اسمی هایی چون چنگیز ، ناصر محمدخانی ، سیروس قایقران، ابراهیم قاسمپور ، مرتضی کرمانی مقدم ،مجید نامجو مطلق ، کریم باوی ، علی دایی ، افشین پیروانی ، علی کریمی حضور داشتند. و حتی بازیکنانی مثل هادی شکوری و رحمان رضایی هم در سال های اخیر ، سری به این لیگ زده اند.

خلعتبری

حالا اما در شروع سال جدید فوتبال قطر ، سه بازیکن ملی پوش ایرانی به ناگهان سر از این لیگ در می آورند. بازیکنانی که در جام ملتها ، همراه تیم ملی بودند. عقیلی و خلعتبری که سه سال سنگین را در لیگ سپری کرده اند و بازی همزمان در لیگ ، جام حذفی ، لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی فوتبال ، فرصتی برای استراحت برای شان نگذاشته ، حالا در سالی که قرار است قانون سقف قراردادها اجرایی شود ، راهی این کشور حوزه خلیج فارس شده اند.

رقم قرارداد این دو را منابع غیر رسمی ، اینچنین تخمین می زنند:« خلعتبری در ازای قرارداد دو ساله اش با تیم الغرافه ، 2.5 میلیون دلار گرفته و هادی عقیلی برای قرارداد یکساله با تیم العربی ، 1.4 میلیون دلار گرفته است. »

ارقامی که وقتی با شهراد ناظمی ، مدیر برنامه های این دو بازیکن ایرانی درباره اش حرف می زنیم ، می گوید:« نه بابا ، این که می گویید خیلی پول است. انصافا ارقامی که به این ها پیشنهاد شده ، خیلی هم با لیگ ایران تفاوتی ندارد. در ایران هم تقریبا همین پول ها را می دهند. مثلا خلعتبری هم از لیگ کره پیشنهاد داشت ، هم لیگ ترکیه اما چون الغرافه در لیگ قطر بود ، این پیشنهاد را پذیرفت.»

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرآنلاین