تبیان، دستیار زندگی
عباس عبدی گرچه سعی کرد که از سخنانش بوی همسویی با جریان انحرافی بلند نشود اما وقتی انتقاد اصولگرایان از جریان انحرافی را غیراصولی و غلط دانست، ناخواسته بر این موضوع مهر تایید زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موضع اصلاح طلبان درباره جریان انحرافی


عباس عبدی گرچه سعی کرد که از سخنانش بوی همسویی با جریان انحرافی بلند نشود اما وقتی انتقاد اصولگرایان از جریان انحرافی را "غیراصولی" و "غلط" دانست، ناخواسته بر این موضوع مهر تایید زد.


عباس عبدی

عباس عبدی، از فعالان جریان اپوزیسیون درباره انتقاد اصولگرایان از جریان انحرافی به دوبچه وله گفت: نقد آن طرف (نقد اصول‌گرایان به دولت)، یک نقد اصولی نیست. بیشتر یک نقد حذفی است که می‏خواهند آن‏ها(دولتی‌ها) را حذف کنند.

وی با بیان اینکه "فکر نمی‏کنم اصلاح‏طلب‏ها به صورت جدی وارد موضوع انتقاد از جریان انحرافی شوند"، اذعان کرد که ما "ممکن است از این وضعیت استفاده کنیم."

عبدی بار دیگر مبنای انتقاد اصولگرایان از جریان انحرافی را "غلط" دانست و تلویحا گفت که انتقاد از جریان انحرافی شبیه انتقاد از جریان فتنه است: کسانی از اصول‏گرایان که قبلا از دولت دفاع می‏کردند، الان آن‏ها را منحرف می‏دانند. امروز هم با همان روش‏ها با دولت مخالفت می‏کنند. یعنی شیوه‌هایشان را تغییر نداده‏اند. فقط مصداق‏‌هایشان تغییر کرده است، این‏که از چه کسی حمایت می‏کردند، چگونه حمایت می‌کردند، با چه کسی مخالفت می‏کردند و چگونه مخالفت می‌کردند، بر مبنای شیوه‏هایی غلط بوده است. متاسفانه بخشی از جناح اصول‏گرا هنوز هم همان شیوه‏ها را پی‏گیری می‏کند.

شخصیت های حامی انقلاب اسلامی جریان فتنه و جریان انحرافی را در اهداف و رویکرد همسو می دانند و معتقدند هدف اصلی این دو جریان مقابله با ولایت فقیه، تضعیف مبانی اسلامی جامعه و ترویج سکولاریسم است.

شخصیت های حامی انقلاب اسلامی جریان فتنه و جریان انحرافی را در اهداف و رویکرد همسو می دانند و معتقدند هدف اصلی این دو جریان مقابله با ولایت فقیه، تضعیف مبانی اسلامی جامعه و ترویج سکولاریسم است.

این فعال جریان اپوزیسیون همچنین با استقبال از رویکرد هیات نظارت بر مطبوعات و سخنان علی مطهری، عنوان کرد: این‏که آیا در آینده، هیات نظارت بر مطبوعات به نشریات اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به یک چشم نگاه ‌کند، با توجه با شناختی که از آقای مطهری در مطبوعات وجود دارد، می‌توان اعتماد کرد که او در مقام خود درست می‏گوید و همان‏طور عمل می‏کند که می‏گوید. اما هیات نظارت بر مطبوعات تنها یک نفر و آقای مطهری نیست. نمی‏دانم آیا دیگران در هیات نظارت بر مطبوعات هم همین نگاه را خواهند داشت یا نه.

هیات نظارت بر مطبوعات در جدیدترین اقدام خود نشریه اصولگرای "9 دی" را توقیف کرد زیرا به گفته علی مطهری انتشار آن به نفع "جنبش سبز" و جریان فتنه بوده است!

بخش سیاست تبیان


منبع:جهان نیوز