تبیان، دستیار زندگی
خبر تکان دهنده این بود: محمود فکری به علت مصدومیت روی نیمکت نشسته و استقلال در خط دفاعی اش لطفی و ابراهیمی را به جای او و امیرحسین صادقی مصدوم به زمین فرستاده است. از همان دقایق اول، زیر توپ زدن های سراسیمه لطفی خطرناک به نظ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن قهرمانی استقلال یک هفته به تعویق افتاد


خبر تکان دهنده این بود: محمود فکری به علت مصدومیت روی نیمکت نشسته و استقلال در خط دفاعی اش لطفی و ابراهیمی را به جای او و امیرحسین صادقی مصدوم به زمین فرستاده است. از همان دقایق اول، زیر توپ زدن های سراسیمه لطفی خطرناک به نظر می رسید و ذوب که استفاده از اوت های بلند را در دستور کار قرار داده بود با توجه به دفع توپ های مدافعان استقلال به کرات در نزدیکی های محوطه جریمه صاحب پرتاب می شد. میزبان با توجه به استرس حاکم بر حریف، بازی را هجومی آغاز کرد و چندین بار موقعیت های خطرناکی را به دست آورد اما استقلال سعی داشت تا با آرامش و گروی لازم به توپ ضربه بزند و آهسته آهسته به دروازه حریف نزدیک شود.

قلعه نویی به همین دلیل امیرآبادی را به جای مجیدی به کار گرفت تا او به همراه گیلائوری و حسین کاظمی خط دفاعی شماره دو آبی رنگ را مقابل سه نفر عقب زمین تشکیل دهند. به این ترتیب امید اکبرپور و عنایتی برای به دست آوردن موقعیت گلزنی به پاس های منصوریان و جباری محدود می شد اما قبل از آنکه این دو نفر دست به کار سوند، مصطفی صالحی نژاد همه را غافلگیر کرد تا استقلال بر خلاف جریان بازی به گل برسد. پس از گل باز هم بازی محتاطانه و علامت های دست و چهره قلعه نویی که شاگردانش را به حرکت به سوی دروازه خودی دعوت می کرد به چشم می آمد با این تفاوت که حفظ توپ منطقی هم به برنامه های قلعه نویی اضافه شده بود تا به این ترتیب نیمه اول با میدان داری استقلال و بازی رو به جلوی ذوب آهن به پایان برسد.

در 45 دقیقه دوم اما روند مسابقه تغییر کرد و هر بازیکن آبی پوشی که صاحب توپ می شد بلافاصله سعی می کرد با یک لگد محکم، شی گرد را به دورترین نقطه زمین دور کند تا ذوب آهن در تمام مدت این نیمه صاحب توپ و میدان باشد.

قلعه نویی هم با تعویض منصوریان و به میدان فرستادن طالب نسبت، لطف بزرگی را در حق کربکندی روا داشت تا آنجا که جناح چپ استقلال دو تماشاچی به نام های گیلائوری و طالب نسب را در دل خود جای داد و ذوب آهن هر وقت از آن منطقه پیش آمد، اتوبانی سه بانده را پیش روی خود دید. با تعویض منصوریان میزان حفظ توپ خط میانی استقلال به صفر نزدیک شد و حتی اگر ذوب آهن با پیروزی زمین را ترک می کرد اتفاق عجیب و غریبی به وقوع نپیوسته بود.

استقلال ترسید اما توانست از مهلکه بگریزد. حالا پیروزی بر برق شیراز قهرمانی را به قلعه نویی هدیه خواهد داد اما با این شیوه قطعاً سر سلامت به در نخواهند برد، مگر آنکه جمعه آینده روی دیگر سکه را به نمایش بگذارند.