تبیان، دستیار زندگی
علی فتح الله زاده را مرد فصل نقل و انتقالات می‌دانند. او كه در سابقه مدیریتش نقل و انتقالات پر سر و صدایی را در فوتبال ایران رقم زده از مدت‌ها پیش به فكر بستن تیم استقلال برای فصل یازدهم لیگ برتر بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرار از کریمی بهتر است


علی فتح الله زاده را مرد فصل نقل و انتقالات می‌دانند. او كه در سابقه مدیریتش نقل و انتقالات پر سر و صدایی را در فوتبال ایران رقم زده از مدت‌ها پیش به فكر بستن تیم استقلال برای فصل یازدهم لیگ برتر بود و حاصل كارش تا الان هم حضور جاسم كرار، علی حمودی و محمد نصرتی بوده است.


کاشانی و فتح الله زاده

فتح الله زاده كه برای حضور در جلسه كمیته لیگ حرفه‌ای كنفدراسیون فوتبال آسیا به مالزی رفته بود، پس از بازگشت از مقر AFC گفت كه با گرفتن دو، سه بازیكن دیگر پرونده‌ فعالیت استقلال در فصل نقل و انتقالات بسته می‌شود .

مدیر عامل باشگاه استقلال  درباره مسایل مختلفی صحبت كرد. از حضور جاسم كرار در استقلال تا معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس.

* گویا با رفتن محمد بن‌همام كارها همچنان در كنفدراسیون فوتبال آسیا به روال گذشته پیش می‌رود. در جلسه كمیته لیگ حرفه‌ای چه گذشت؟

بیشتر بحث‌ها بر روی استانداردسازی استادیوم‌ها بود. كنفدراسیون فوتبال آسیا این مساله استانداردسازی را خیلی جدی گرفته و اعلام كرده اگر تا سال 2013 باشگاه‌ها به استاندارد مورد نظر نرسند، اجازه حضور در مسابقات را به آن باشگاه‌ها نمی‌دهد. یكی دیگر از موارد مورد بحث درباره سهامداران بود. بر اساس قانون گذشته هر كس می‌توانست فقط در یك باشگاه سهام داشته باشد، اما AFC می‌خواهد قانونی را مصوب كند كه بر اساس آن افراد بتوانند در باشگاه‌های مختلف سهامدار باشند، اما نتوانند در بیش از یك باشگاه تصمیم گیر باشند. قرار است تا چند روز آینده در مورد این مساله به صورت جدی تری تصمیم گیری شود.

* درباره سهمیه كشورها برای حضور در لیگ قهرمانان نیز بحثی شد؟

قرار شد ، آبان درباره تعداد سهمیه كشورها تصمیم گیری شود.

* فكر می‌كنید ایران بتواند همان چهار سهمیه گذشته را دوباره كسب كند؟

به هر حال ما تمام چیزهایی را كه مد نظر كنفدراسیون فوتبال آسیا است، در اختیار داریم. اما بحثی كه نباید آن را فراموش كنیم این است كه تا به حال چند كشور وارد این مسابقات نشده‌اند و با حضور آن‌ها قطعا تعداد سهمیه بعضی از كشورها كم می‌شود. اما من امیدوارم كه ایران بتواند همان چهار سهمیه را كسب كند .

* در چند روزی كه شما نبودید، به غیر از حضور علی كریمی در پرسپولیس خبر چندانی از فصل نقل و انتقالات نبود و به اصطلاح شما «بمبی» تركانده نشد.

فكر می‌كنم كرار به اندازه شش، هفت بمب ارزش داشت و حضور او در استقلال با هیچ بازیكنی قابل قیاس نیست.

* یعنی شما می‌گویید، حضور كرار در استقلال مهم‌تر از حضور علی كریمی در پرسپولیس است؟

من با تمام احترامی كه برای علی كریمی قائلم، اما این دو بازیكن اصلا با هم قابل قیاس نیستند. كرار بازیكنی است كه به لحاظ فنی شرایط بسیار خوبی دارد. من برای كریمی احترام قائلم و خودش را هم خیلی دوست دارم. او سال‌های سال برای تیم ملی بازی كرده و بازیكنی قدیمی است. این را هم قبول دارم كه كریمی محبوب‌تر است، اما كرار به لحاظ فنی خیلی بالاتر از كریمی است.

* چه برنامه‌ای برای روزهای باقی‌مانده فصل نقل و انتقالات دارید؟

می‌خواهیم دو، سه بازیكن دیگر را جذب كنیم تا تمرینات به صورت جدی برگزار شوند. در حال حاضر ما با آندرانیك تیموریان در حال مذاكره هستیم. اگر بتوانیم او را جذب كنیم و در بین بازیكنان داخلی نتوانیم بازیكنی دیگری را بگیریم به سراغ بازیكنان خارجی خواهیم رفت.

فتح الله زاده مدیر عامل فعلی استقلال

* تمرین استقلال دیروز با تعداد كمی از بازیكنان آغاز شد. این شرایط چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد.

این طور نیست. به هر حال تیم ما هنوز تكمیل نشده است و با جذب بازیكنان و حضور بازیكنان فصل گذشته تمرینات به صورت جدی برگزار خواهد شد.

* پس از این كه یورگن گده به ذوب آهن رفت، سایت باشگاه استقلال نوشت كه «گده استقلال را قال گذاشت و رفت».

ما قال گذاشتن نداریم. استقلال با این همه افتخار به یك مربی وابسته نیست. اگر به قال گذاشتن است این ما هستیم كه قال می‌گذاریم. مربیان بزرگی در اروپا هستند كه می‌خواهند سوبسید بدهند و به استقلال بیایند.

* یعنی در كنار مظلومی باز مربی خارجی انتخاب خواهید كرد؟

بله اگر گده نیاید با نظر مظلومی یك مربی خارجی به تركیب كادر فنی اضافه می‌كنیم.

* پس از جدایی چند بازیكن از استقلال، آن‌ها علیه مظلومی موضع گرفتند و حتی مظلومی گفت كه خودش را آماده مصاحبه‌های تندتر از این هم كرده است.

شما می‌دانید در همه جای دنیا انتخاب بازیكن و ارنج تیم همیشه بر عهده مربی است. فكر می‌كنم اهالی فوتبال و هواداران هم چنین موضع‌گیری‌هایی را هم نمی‌پسندند. كسانی كه چنین حرف‌هایی را مطرح می‌كنند تنها به شخصیت خودشان لطمه می‌زنند. در حالی كه باید تیمهای خودشان را پیدا كنند و در آنجا خودشان را دوباره اثبات كنند.

* فكری هم اعلام كرده شرایط برای ماندنش در استقلال فراهم نیست. با او صحبت كرده‌اید؟

نه، هنوز با او صحبتی‌ نداشته‌ام.

* امیر قلعه نویی، مربی محبوب شما و استقلالی‌ها ظاهرا تصمیمش را گرفته و می‌خواهد فصل بعد در استان شما مربیگری كند.

قلعه نویی در همه جای ایران محبوبیت دارد و من امیدوارم او هر جا كه می‌رود موفق باشد و در تراكتورسازی هم بتواند به موفقیت برسد.

*در حالی كه نصرتی با سایت باشگاه استقلال صحبت كرد و گفت كه فصل بعد در استقلال بازی می‌كند، این روزها شایعه شده كه او در تراكتور سازی باقی خواهد ماند.

نصرتی با ما قرارداد بسته و قطعا در فصل آینده در استقلال بازی می‌كند.

* تكلیف وحید طالب لو چه می‌شود؟ مظلومی او را در لیست مازاد استقلال قرار داده است؟

گویا وحید گفته با استقلال قرار داد دارم اما در لیستی كه مظلومی به ما داده نام طالب لو نیست. وحید بازیكن بزرگی است و قطعا تیم های بزرگی به دنبالش هستند. او حتما نمی‌خواهد در استقلال بماند و خودش می‌داند كه چه انتخابی انجام دهد.

* منصوریان دیروز گفت كه كرار جاسم، اطلاعات تیم امید ایران  را به عراقی‌ها داده است. فكر می‌كنید این كار شدنی است؟

نه چنین چیزی نیست. مگر كرار در تیم امید عراق مسئولیتی دارد. ضمن این كه مگر تیم امید ایران چه چیز پنهانی داشته است. این حرف درست و خوبی نیست كه زده شده است.

* سعیدلو دارد می‌رود و هنوز تكلیف هیئت مدیره استقلال مشخص نیست. فكر می‌كنید در این چند روز باقی مانده از عمر مدیریتی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی تكلیف هیئت مدیره استقلال روشن می‌شود؟

ما در این زمینه مشكلی نداریم. برای انتخاب اعضای هیئت مدیره دو ماه پیش كارمان را انجام دادیم اما سعیدلو از ما خواست كه چیزی را اعلام نكنیم و الان هم مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

* از سوی دولت حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است. نظرتان درباره این معرفی چیست؟

به هر حال سجادی قهرمانی ملی بوده است. هر چقدر ما از افراد ورزشی استفاده كنیم بیشتر ورزش در راه اصلی‌اش قرار می‌گیرد و به بی‌راهه نمی‌رود. باید این انتخاب ورزشی را به فال نیك بگیریم.

* عملكرد سعیدلو را در این مدت حدودا دو ساله چطور ارزیابی می‌كنید؟

متاسفانه بعضی از دوستان انتقاد می كردند و می‌گفتند كه چقدر من از سعیدلو دفاع می‌كنم، در حالی كه من عادت ندارم روحیه پهلوانی را زیر پا بگذارم. اما حالا كه سعیدلو به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی نشده نباید همه چیز را فراموش كنیم. نباید حماسه گوانگجو و نخستین قهرمانی تیم تكواندوی ایران در جهان و بسیاری دیگر از موفقیت‌های ورزش را از یاد ببریم. همان طور كه از حضور سجادی به عنوان فردی ورزشی استقبال می‌كنیم باید این را هم بگویم كه سعیدلو زحمات بسیار زیادی برای ورزش ایران كشید.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا