تبیان، دستیار زندگی
رضا مهماندوست در آستانه رقابت‌های كسب سهمیه المپیك در باكو گفت: آرزویم این است كه هر دو سهمیه را بگیریم و از اكنون روی المپیك تمركز كنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرزویم كسب دو سهمیه در باكو است


رضا مهماندوست در آستانه رقابت‌های كسب سهمیه المپیك در باكو گفت: آرزویم این است كه هر دو سهمیه را بگیریم و از اكنون روی المپیك تمركز كنیم.


تکواندو

سرمربی تیم ملی تكواندو درباره آخرین وضعیت ملی پوشان اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیك اظهار كرد: پس از رقابت‌های قهرمانی جهان جزو معدود تیم‌هایی بودیم كه پس از استراحت كوتاه یك هفته‌ای اردوها را آغاز كردیم. بر اساس كارنامه قبلی دو تكواندوكار اعزامی به رقابت‌های انتخابی را انتخاب كردیم تا با خیال راحت و بدون حاشیه كار كنیم. ما زمان كمی داشتیم و به همین دلیل دو نفر از تكواندوكارانی را كه رنكینگ بالا و كارنامه خوبی داشتند، گزینش كردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ملی پوشان تمرینات شبانه روزی و سختی را پشت سر می‌گذارند. همه كشورها برای حضور در المپیك با آماده ترین نفرات شركت می‌كنند، هر چه تعداد نمایندگان هر كشور كمتر می‌شود، كیفیت مسابقات بالاتر می‌رود. هر كشور حداقل دو تكواندوكار خوب دارد كه با آن‌ها در مسابقات شركت می‌كند، به همین دلیل كار ما بسیار دشوار است.

وی در پاسخ به این پرسش كه رقابت‌های انتخابی باكو را چطور ارزیابی می‌كنید؟ تاكید كرد: رقابت‌های كسب سهمیه به راحتی رقابت‌های قهرمانی جهان نیست. در رقابت‌های قهرمانی جهان اگر چهار نفر ببازند، چهار نفر دیگر هستند كه مدال بگیرند، ولی در رقابت‌های كسب سهمیه جای هیچ اشتباهی نیست. ما سعی می‌كنیم در باكو هر دو سهمیه را بگیریم، ولی باور كنید كه كار بسیار سختی است. ضعیف‌ترین كشورها هم روی تكواندو سرمایه‌گذاری‌ می‌كنند تا بهترین نفرات خود را به مسابقات اعزام كنند. اگر به لیست شركت كنندگان رقابت‌های باكو نگاه كنید، می‌بینید كه مسابقات در انحصار ما نیست. كسی كه كم تمرین كرده باشد، به راحتی از گروه خارج می‌شود. هر اتفاقی بیفتد ما چیزی از دست نمی‌دهیم، چرا كه در رقابت‌های قاره‌ای برای كسب سهمیه هم شانس داریم.

در تیم من كسی دنبال رنكینگ و شانس نیست. كسی كه دنبال شانس است، مبارزه‌گر نیست. مبارزه‌گری نتیجه‌ می‌گیرد كه حواسش را جمع كند. «من آنم كه رستم بود پهلوان» اگر مبارزه‌گر در این باد بخوابد كه نفر اول است، می‌بازد. برای قهرمانی بدن، فكر آماده و فعل خواستن نیاز است.

. در تیم من كسی دنبال رنكینگ و شانس نیست. كسی كه دنبال شانس است، مبارزه‌گر نیست. مبارزه‌گری نتیجه‌ می‌گیرد كه حواسش را جمع كند. «من آنم كه رستم بود پهلوان» اگر مبارزه‌گر در این باد بخوابد كه نفر اول است، می‌بازد. برای قهرمانی بدن، فكر آماده و فعل خواستن نیاز است.

مهماندوست درباره قرار نگرفتن یوسف كرمی در سیدبندی المپیك به ایسنا گفت: یوسف كرمی نه در وزن 6 است و نه در وزن 8. او در وزن هفتم نفر اول رنكینگ جهانی است. وزن 4 المپیك تلفیقی از اوزان 7 و 8 است. به همین دلیل كرمی فقط 50 درصد امتیاز را از وزن هفتم دارد. 50 امتیاز دیگر را نگرفته و به همین دلیل نفر 18 المپیك است. در تیم من كسی دنبال رنكینگ و شانس نیست. كسی كه دنبال شانس است، مبارزه‌گر نیست. مبارزه‌گری نتیجه‌ می‌گیرد كه حواسش را جمع كند. «من آنم كه رستم بود پهلوان» اگر مبارزه‌گر در این باد بخوابد كه نفر اول است، می‌بازد. برای قهرمانی بدن، فكر آماده و فعل خواستن نیاز است. من نه خودم به گروه بندی فكر می‌كنم و نه تكواندوكارانم.

محمد در قهرمانی جهان 100 نبود و با 70 درصد توانش شركت كرد. معتقدم كه این اتفاق باعث شد حواسش را جمع كند. نایب قهرمانی برایش زنگ خطر بود تا بداند كه حریفانش هم دارند كار می‌كنند

سرمربی تیم ملی تكواندو در باره وضعیت محمد باقری معتمد و این كه آیا پس از نایب قهرمانی‌اش در جهان به آمادگی روانی خوبی برای حضور در انتخابی المپیك رسیده است؟ تاكید كرد: باقری معتمد در قهرمانی جهان هم خوب بود. او برای كسب طلا به میدان رفت، وقتی داور و هیات داوری مسابقات را محروم می‌كنند، یعنی بازیكن مقصر نیست. باقری معتمد فقط 10 روز خوب تمرین كرد. او از ناحیه زانو ، مچ و لگن آسیب دیدگی‌ داشت. من به او گفتم كه اگر می‌خواهد در رقابت‌های جهانی شركت نكند. محمد در قهرمانی جهان 100 نبود و با 70 درصد توانش شركت كرد. معتقدم كه این اتفاق باعث شد حواسش را جمع كند. نایب قهرمانی برایش زنگ خطر بود تا بداند كه حریفانش هم دارند كار می‌كنند.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا یار نهم تیم ملی تكواندو باشند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا