تبیان، دستیار زندگی
محمدشریف ملک زاده با اصرار محمود احمدی نژاد و با پذیرش سوال برانگیز وزیر امورخارجه به عنوان معاون مالی- اداری وزارت خارجه منصوب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتصاب یار مشائی دروزارت خارجه


محمدشریف ملک زاده با اصرار محمود احمدی نژاد و با پذیرش سوال برانگیز وزیر امورخارجه به عنوان معاون مالی- اداری وزارت خارجه منصوب شد.


مشایی و ملک زاده

ملک زاده معاون سابق نفر اول جریان انحرافی و یکی از اعضای فعال این جریان است که دارای اتهامات جدی فساد اقتصادی و اداری است که اینبار با حمایت رئیس جمهور راهی وزارت خارجه شده است.

باتوجه به پرونده قطور اتهامات فساداقتصادی وی، که هم اکنون در دستگاه قضائی درحال رسیدگی است، انتظار می رفت وزیر امور خارجه در مقابل اصرار رئیس جمهور ایستادگی کند و حاضر به امضای حکم وی نشود.

پیش از این الف از سابقه سازی برای ملک زاده در وزارت امور خارجه خبر داده بود. در آن گزارش تاکید شد که در تخلفی آشکار، سابقه ای برای آقای ملک زاده در وزارت خارجه ایجاد شده که وجود نداشته است و انتقال وی به وزارت خارجه، به سال های قبل از انتقال نیز تسری داده شده است.

اما انتصاب امروز ملک زاده در این سمت جدید نشان داد که آن سابقه سازی با  اسناد اداری غیرمتعارف با چه هدفی صورت گرفته  است. به نظر می رسد جریان موازی سیاست خارجه که زمان متکی در دفتر ریاست جمهوری مستقر بود، پس از تذکر رهبرانقلاب و انتقادات گسترده، این بار با چراغ سبز صالحی، به داخل وزارت امور خارجه منتقل شده باشد.

گفتنی است تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه پیغام دادند که در صورت پذیرفتن فشارهای غیرمنطقی برای انتصاب ملک زاده، استیضاح وی در مجلس کلید خواهد خورد.

اعتراض به انتصاب یار نزدیک مشایی در وزارت خارجه/ اولین همراهی صالحی باجریان انحرافی؟

علاءالدین بروجردی  در واکنش به انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاونت اداری مالی وزارت امورخارجه گفت: به نظر می رسد در داخل وزارت خارجه گزینه های مناسب تری نیز وجود دارد و با توجه به حساسیت هایی که در وزارت امورخارجه وجود دارد افرادی باید در این مسئولیت گمارده شوند که بدون حاشیه باشند.

وی با اشاره به سوابق ملک زاده در شورای عالی ایرانیان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مجلس در خصوص انتصاب وی، فردا یکشنبه موضع گیری خواهد کرد.

بروجردی همچنین با اشاره به حساسیت نمایندگان نسبت به انتصابات در دستگاه دیپلماسی گفت: در صورت صحت این خبر و انتصاب آقای ملک زاده به این سمت، نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه در این خصوص موضع گیری خواهند کرد و این احتمال وجود دارد که از وزیر امورخارجه در این خصوص سئوال پرسیده شود.

به نظر می رسد جریان انحرافی دولت دهم که در ماههای اخیر زیر فشار شدید سیاسی است تلاش می کند عناصر خود را همچنان در پستهای کلیدی بگمارد.از سویی تصور می شود علی اکبر صالحی در این زمینه هیج گونه مقاومتی از خود نشان ندهد.

علاءالدین بروجردی  در واکنش به انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاونت اداری مالی وزارت امورخارجه گفت: به نظر می رسد در داخل وزارت خارجه گزینه های مناسب تری نیز وجود دارد و با توجه به حساسیت هایی که در وزارت امورخارجه وجود دارد افرادی باید در این مسئولیت گمارده شوند که بدون حاشیه باشند.

انتقاد از تحمیل خواسته گروه انحرافی به رئیس‌جمهور در انتصاب ملک‌زاده

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش جریان انحرافی برای به نفوذ به وزارت خارجه یادآور شد که جریان انحرافی دائما در حال تحمیل خواسته‌های خود به رئیس جمهور است.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انتصاب محمدشریف ملک زاده به عنوان معاون اداری مالی وزارت امور خارجه گفت : با توجه به حساسیت دستگاه دیپلماسی کشور باید دقت بیشتری در انتصابات این وزارت خانه مهم وکلیدی صورت بگیرد تا افراد حاشیه دار با سابقه مبهم سیاسی و اقتصادی در این پست ها گمارده نشوند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش جریان انحرافی به داخل وزارت امور خارجه گفت: مطمئنا انتصاب آقای ملک زاده در این سطح در وزارت امور خارجه بدون هماهنگی با رئیس جمهور صورت نگرفته و این امر بیانگر این است که جریان انحرافی دائما در حال تحمیل خواسته های خود به رئیس جمهور است.

سروری خاطر نشان کرد: مجلس در این خصوص این انتصاب سکوت نکرده وعلاوه بر موضع گیری این احتمال وجود دارد تا از سوی نمایندگان در خصوص این انتصاب از وزیر امور خارجه سئوال پرسیده شود.

 ملک زاده

انتقادشدید از انتصاب ملک‌زاده/ تحقیق و تفحص از شورای ایرانیان قرائت شود

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آنچه انتصاب فردی حاشیه‌دار به عنوان معاون اداری مالی وزیر خارجه خواند از هیئت رئیسه مجلس خواست تا هر چه زودتر گزارش تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان در صحن مجلس قرائت شود.

احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکری با استناد به مواد 198 و 199 آیین نامه داخلی اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان 5 آبانماه سال 89 به تصویب مجلس رسیدو  6 ماه مهلت تهیه این گزارش به سرانجام رسیده اما گزارش هنوز به صحن مجلس نرسیده است.

توکلی بااشاره به انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون اداری مالی وزیر خارجه گفت: اگر نتیجه زحمات هیئت تحقیق و تفحص به صحن می آمد چنین نمی شد که کسی که صدها برگ پرونده در قوه قضائیه و جاهای دیگر دارد به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب شود.

نماینده تهران ادامه داد: اگر در کشور من به عنوان مرکز پژوهش ها بخواهم برای یک پژوهشگر ارتقای شغلی بگیرم باید 6 ماه منتظر نظر حراست باشم آنگاه کسی که دهها اتهام دارد و در بین سیاستمداران مشهور به کژی و انحراف است معاون وزیر خارجه می شود.

توکلی گفت: به وزیر خارجه گفتم چرا این کار را می کنید که گفت خیرخواهان زیادی به من تذکر دادند اما من سند ندارم که به وی گفتم بروید قوه قضائیه و وزارت اطلاعات سند بگیرید.

توکلی گفت: اگر نتیجه زحمات هیئت تحقیق و تفحص به صحن می آمد چنین نمی شد که کسی که صدها برگ پرونده در قوه قضائیه و جاهای دیگر دارد به عنوان معاون وزیر خارجه منصوب شود.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: کمک کنید گزارش این تحقیق و تفحص در دستور جلسه قرار گیرد که این بیچارگی ها برای کشور به وجود نیاید.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس خاطر نشان کرد: کسانی پست می گیرند که دلال سرمایه داران بی دین هستند برای فرزندشان ساعت 45 میلیون تومانی و بنز 160 میلیون تومانی می خرند و معاون وزیر می شوند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر توکلی از حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس خواست با پیگیری موضوع گزارشی ارائه کند و مسیر قانونی در این باره طی شود.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منبع:الف/مهر/خبرآنلاین