تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال امید کشورمان در حالی امروز یکشنبه در دومین گام برای صعود به المپیک لندن و در دیداری حذفی به مصاف امید عراق خواهد رفت که شکست عراق در خاک خودش بخشی از ماموریت ویژه امیدها برای تحقق آرزوی 36 ساله صعود به المپیک است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله پر امید به عراق


تیم فوتبال امید کشورمان در حالی امروز یکشنبه در دومین گام برای صعود به المپیک لندن و در دیداری حذفی به مصاف امید عراق خواهد رفت که شکست عراق در خاک خودش بخشی از ماموریت ویژه امیدها برای تحقق آرزوی 36 ساله صعود به المپیک است.


تیم امید-عراق

پس از ناکامی های سریالی تیم های ملی فوتبال ایران در بازیهای آسیایی، جام ملت های آسیا و مسابقات قهرمانی آسیا، چشم امید مسئولان فدراسیون فوتبال و علاقمندان فوتبال ملی به تیم امید دوخته شده تا حداقل این تیم طلسم ناکامی های فوتبال ایران را بشکند و سرنوشتی متفاوت از ناکامی های گذشته را برای فوتبال رو به افول ایران در سطح آسیا رقم بزند.

تیم امید که حسرتی 36 ساله را برای راهیابی به المپیک یدک می کشد، انتظار می رفت با توجه ویژه و برنامه ریزی بلند مدت مسئولان فدراسیون اینبار با مشکلات کمتری نسبت به دوره های گذشته برای آماده سازی و حضور قدرتمند در مسابقات مقدماتی روبرو شود ولی هرچه زمان گذشت مشخص شد مشکلات سالهای گذشته همچنان پابرجاست و باید نگران آینده تیم امید بود.

پس از کش و قوس های فراوان در انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی، سرانجام با نظر وی از بین گزینه های داخلی علیرضا منصوریان با تاخیری یک ماهه به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد. منصوریان از 7 اردیبهشت ماه رسما کارش را آغاز کرد ولی با وجود روزهای پایانی لیگ و پس از آن جام حذفی، فرصتی برای برگزاری اردوهای آماده سازی پیدا نکرد.

طبق برنامه کادر فنی قرار بود اولین استارت جدی تیم امید از اردوی اوکراین و دیدار با تیم امید این کشور آغاز شود که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون این سفر انجام نشد تا در تصمیمی غیر منتظره تیم ملی بزرگسالان جایگزین حریف تدارکاتی امیدها  شود!

تیم امید در نخستین آزمون فوتبال ایران در سال 90 که نخستین تجربه جدی علیرضا منصوریان پس از بازی تدارکاتی مقابل تیم بزرگسالان روسیه در سطح فوتبال ملی به شمار می رود با امیدواری های زیادی روانه شهر اربیل شده تا جریان دیگری را برای فوتبال ایران رقم بزند

پس از تلاش های بسیار سرانجام تنها دیدار تدارکاتی جدی امیدها برای آمادگی دیدار با عراق، مقابل امیدهای سوریه برگزار شد که با وجود شکست یک برصفر نیمه اول، تیم امید با دو گل نیمه دوم حریف را که فوتبالش شباهت های زیادی به عراق دارد را شکست داد تا امیدواری ها برای نتیجه گیری مقابل عراق افزایش یابد.

هرچند پخش مستقیم نشدن این مسابقه از سوی سرمربی تیم امید به نوعی بی توجهی مسئولان صدا و سیما و عدم حمایت رسانه ملی از تیم امید تعبیر شد ولی همین تک مسابقه به اندازه ای بارفنی داشت تا کادرفنی ترکیب ایده آل خود را برای دیدار با عراق شناسایی کند.

تیم امید

همین دغدغه ها هرگز اجازه نداد تا تیم امید برنامه آماده سازی مشخصی را برای دیدار با عراق پشت سر بگذارد و اگرچه تیم امید دوهفته اخیر پیش از اعزام به عراق را با تمام نفرات تمرین کرد و بازیکنان با انگیزه بالا درتمرینات حضور داشتند اما نمی توان از کمبود هماهنگی بین بازیکنان و نداشتن دیدارهای تدارکاتی مناسب برای آماده سازی این تیم به سادگی گذشت .

با وجود تمامی این کمبودها تیم امید امروز در اتفاقی کم نظیر در فوتبال ایران با تمام نفرات به شهر ناشناخته اربیل پرواز کرد تا فردا در نخستین 90 دقیقه دیدار با عراق، امیدهایش را برای صعود از این مرحله جستجو کند.

عراق بی تردید حریفی همیشگی و شناخته شده برای فوتبال ماست . فوتبال پرحوصله ، تکنیکی ، درگیر و قدرتی عراق نبردی سخت و همه جانبه را برای امیدهای فوتبال ایران که آرزوی شکستن طلسم 36 ساله صعود به المپیک را دارند، نوید می دهد. چنین حریفی که ازحمایت تماشاگران خودی هم برخورداراست و وضعیت میزبانی آن هم برای تیم ما ناشناخته است، شرایط ویژه ای را پیش روی امیدهای فوتبال ایران قرار می دهد که عبور از آن هوشیاری و فوتبال آگاهانه را می طلبد .

تجربه بازیکنانی نظیر حاج صفی، انصاریفرد، آرش افشین ، محسن مسلمان، علی عسگر، مظاهری، طلبه و ... در این میدان بزرگ و سرنوشت ساز می تواند احتمالات را به سود اردوی ایران سنگینی کند هرچند مسابقه در زمین حریف شرایط و قواعد خاصی دارد که بی توجهی به آن می تواند غیر قابل جبران باشد .

عراق بی تردید حریفی همیشگی و شناخته شده برای فوتبال ماست . فوتبال پرحوصله ، تکنیکی ، درگیر و قدرتی عراق نبردی سخت و همه جانبه را برای امیدهای فوتبال ایران که آرزوی شکستن طلسم 36 ساله صعود به المپیک را دارند، نوید می دهد

تیم امید در نخستین آزمون فوتبال ایران در سال 90 که نخستین تجربه جدی علیرضا منصوریان پس از بازی تدارکاتی مقابل تیم بزرگسالان روسیه در سطح فوتبال ملی به شمار می رود با امیدواری های زیادی روانه شهر اربیل شده تا جریان دیگری را برای فوتبال ایران رقم بزند و امیدها را برای صعود به المپیک به فوتبال ملی ایران بازگرداند.

انتظاری که از فوتبال پرمایه و مستعد فوتبال ایران چندان دور از دسترس نیست و تیمی که هدفش صعود به المپیک است گذشتن از سد عراق حتی در خاک خودش نمی تواند انتظار و ماموریتی دور از انتظار باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر