تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به فرا رسیدن ماه حزیران(1)، كه بهترین زمان حجامت است، به افراد توصیه كرد‌ سالی حداقل یكی دوبار حجامت كنید تا خون اضافی از بدنتان خارج شود. حسین خیراندیش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر به علت نامناسب بو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالی دو بار حجامت كنید

فواید حجامت

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به فرا رسیدن ماه حزیران(1)، كه بهترین زمان حجامت است، به افراد توصیه كرد‌ سالی حداقل یكی دوبار حجامت كنید تا خون اضافی از بدنتان خارج شود.

حسین خیراندیش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر به علت نامناسب بودن وضعیت تغذیه، آلوده بودن هوا و تحرك كم افراد به آنان توصیه می‌شود كه حجامت كنند چرا كه این كار باعث تنظیم تركیبات خون، كلسترول و سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه حجامت برای چه افرادی مضر است، گفت: افراد سردمزاج نباید حجامت تر(‌ حجامت همراه با خونگیری ) كنند و در صورت انجام این كار باید خوردنی‌های گرم‌ مزاج مانند شربت عسل و گلاب در اختیار داشته باشند تا فشار خونشان افت نكند. علاوه بر آن زنان، هنگام بارداری یا قاعدگی نباید حجامت تر كنند.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به موادی كه افراد پس از حجامت نباید مصرف كنند، گفت: افراد از 24 تا 48 ساعت پس از حجامت نباید لبنیات، ماهی، تخم‌مرغ و نمك زیاد مصرف كنند چون استفاده از این مواد موجب غلظت خون می‌شود.

وی به افرادی كه دچار سوزش زیاد زخم پس از حجامت می‌شوند، توصیه كرد كه برای التیام درد خود ژل آلوئه‌ورا یا عسل را روی محل حجامت بمالند.

خیراندیش در پایان گفت: افرادی كه برای حجامت مراجعه می‌كنند باید توجه داشته باشند كه مكان درنظر گرفته شده برای این كار، بهداشتی باشد و در آن از ابزار و وسایل یكبار مصرف برای حجامت استفاده شود.


ارسالی از : moradyzade

باشگاه کاربران تبیان:

ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است که پس از ماه ایار است. در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می باشد. بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همین ماه رومی  حزیران است.

بر اساس تقویم نجومی آغاز حزیران تقریباً از روز هشتاد و چهارم نوروز محاسبه می شود که در سال 1390 مصادف با 23 خرداد می باشد و به مدت یک ماه معادل سی روز ادامه دارد.

اما درباره این که چه روزهایی در ماه حزیران برای حجامت اولویت دارند امام صادق علیه السلام فرمودند: در روز هفتم از ماه حزیران حجامت کن و اگر نتوانستی در روز چهاردهم که در سال جاری مصادف با روزهای یکشنبه 29  خرداد ماه و  5 تیر ماه می باشد.

در لغتنامه دهخدا نیز در مورد حزیران آمده است: حزیران نام ماه نهم است از سال رومیان كه اول آن مطابق با سیزدهم ژوئن.