تبیان، دستیار زندگی
هفتمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی، امیر سرافراز جبهه‌های اسلام، با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از شخصیت‌های كشوری و لشكری در مسجد ستاد كل نیروهای مسلح برگزار شد. رئیس‌جمهور با شركت در این مراسم به مقام شامخ آن شهید ادای ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش مراسم سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی

هفتمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی، امیر سرافراز جبهه‌های اسلام، با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از شخصیت‌های كشوری و لشكری در مسجد ستاد كل نیروهای مسلح برگزار شد.

رئیس‌جمهور با شركت در این مراسم به مقام شامخ آن شهید ادای احترام كرد.

وی پس از آن و در حاشیه‌ی این مراسم در جمع خبرنگاران درباره‌ی نهادینه كردن فرهنگ بسیجی در هیأت دولت،‌ گفت: این فرهنگ باید عملیاتی شود. از آن باید الگوبرداری و در حد توان آن را پیاده كنیم. {تبیین} الگوی حاكمیت نبوی و اجرای آن وظیفه‌ی دولت است.

وی در ادامه در باره‌ی سال پیامبر اعظم (ص) گفت: زندگی پیامبر اعظم سراسر عشق به خدا و مجاهدت در راه او بود كه همین رمز پیروزی ماست و تمام موفقیت‌های جهان اسلام ناشی از این اخلاق و فرهنگ است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی این‌كه آیا خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی دارید، گفت: متاسفانه من هم‌رزم آن شهید نبودم و خاطره‌ای ندارم.

وی هم‌چنین اظهارنظر درباره‌ی آن‌چه را دادن خبرهای خوش هسته ای خوانده شده، به آینده موكول كرد.

تامل برای اعلام خبرهای خوش هسته ای

وزیر دفاع با تاكید بر این‌كه نهضت هسته ای ادامه می‌یابد و عقب‌نشینی وجود ندارد، گفت كه خبرهای خوش هسته ای به موقع اعلام می‌شود.

سردار نجار كه در حاشیه مراسم سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره رزمایش پیامبر اعظم (ص) و واكنش غربی‌ها به آن گفت: این رزمایش بزرگ كه توسط جان‌بركفان سپاه و ارتش و با پشتیبانی وزارت دفاع، هم‌چنین همكاری نیروهای انتظامی و مردمی انجام شد، نمایش توانمندی‌های نیروهای مسلح و بخشی از تجهیزات ساخته شده در وزارت دفاع بود.

وی با بیان این‌كه پیام این رزمایش صلح و دوستی با كشورهای همسایه بود، گفت: نامگذاری رزمایش به اسم پیامبر صلح و رحمت، مبین همین منظور است؛ البته دشمنان ناراحت شده‌اند و به همین دلیل جنگ روانی راه انداخته‌اند.

نجار در ادامه در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران درباره پیشنهاد امضای پیمان عدم تعرض نیز گفت: برای رفع سوءتفاهم‌ها من اعلام كرده‌ام كه آماده‌ایم نظیر همین رزمایش را با كشورهای همسایه در خلیج فارس برگزار و حتی حاضریم پیمان عدم تعرض امضا كنیم؛ از این رو قرار است وزارت امور خارجه در این زمینه موضوع را دنبال كند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی گفت: مرحوم صیاد شیرازی اسوه من بوده است. ایشان یك نمونه و الگو در ولایت مداری و دین‌مداری و مجاهدت در راه خدا و حضور در میادین جنگ بود. او یك نظامی عامل بود و برای همه‌ی نظامیان ما یك اسوه و الگو است.

وزیر دفاع هم‌چنین در پاسخ خبرنگاران درباره‌ی « خبرهای خوش هسته ای» گفت: قدری صبر كنید. با حضور میلیونی ملت ما در 22 بهمن و دیگر موارد روشن است كه آنها منتظر خبرهای خوب هستند. استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته ای حقی است كه امكان گذشتن از آن وجود ندارد. ملت ما با تلاش و مجاهدت به این فن‌آوری رسیده و این یك پیروزی است . از این رو {خبر خوش} به موقع اعلام می‌شود. شما قدری تامل كنید.

سردار نجار درباره‌ی مذاكره با آمریكا درباره مسائل عراق هم با بیان این‌كه زمان مذاكره هنوز اعلام نشده ، افزود: ما در واقع خواهان احقاق حقوق ملت عراق هستیم و این را در مذاكره خواهیم گفت كه اداره كشور عراق به ملتش واگذار شود. زمان و مكان مذاكره نیز اعلام می شود.

وی تاكید كرد: ملت عراق باید خود كشورش را اداره كند و نیروهای فرامنطقه‌یی باید منطقه را ترك كنند. ما خواهان آرامش در كشورهای منطقه هستیم. ما صلح و ثبات كشورهای همسایه را صلح و ثبات كشور خودمان می‌دانیم.

وزیر دفاع در پایان با تاكید بر به دست آوردن فن‌آوری هسته ای گفت: نهضت هسته ای ادامه می یابد و عقب نشینی وجود ندارد.

تجهیزاتی كه دشمن اسمش را نشنیده است

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح با تاكید بر حق دستیابی ایران به فناوری هسته ای درباره‌ی آن‌چه مبنی بر خبر خوش هسته ای از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفت: انرژی هسته ای، انرژی آینده است و اگر امروز آن را نداشته باشیم فردا محتاج سوخت هسته ای خواهیم شد. خبر خوش ما هر چه باشد در این جهت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرلشگر حسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره‌ی واكنش‌ها به رزمایش پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: نیروهای مسلح تجهیزاتی دارند كه دشمنان حتی اسمش را هم نشنیده‌اند و باور نمی‌كنند كه تنها بخشی از آن‌ها در رزمایش اخیر نشان داده شد.

وی درباره آن چه مبنی بر مذاكره با آمریكا مطرح می‌شود، با بیان این كه "ما نظامی هستیم و اطلاعی هم نداریم" گفت: آمریكایی‌ها در حالی كه خودشان مقصرند، یك سال است كه به دنبال خروج از باتلاق عراق و خواهان كمك ایران هستند. حال كه دولت‌سازی در عراق پیش رفته و مردم عراق مجلس دارند، رئیس حزب پیروز از ما خواست درباره‌ی ایجاد امنیت در عراق با آمریكا مذاكره و به آن گوشزد شود كه چه اشتباهی مرتكب شده است.

وی درباره پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان كرد: آن‌ها كه تصورات باطل دارند، با خیال خام ما را تهدید نظامی نكنند. جمهوری اسلامی مقتدر است و دیگران باید بدانند كه توان مواجهه با آن را ندارند.

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح با بیان این كه " محاسبه‌ی نظامی با محاسبه‌ی روزنامه‌ای فرق دارد" گفت: در محاسبه‌ی نظامی نیروی انسانی، روحیه، ایمان، شهادت‌طلبی و تجهیزات مدرن حرف‌های اول را می‌زنند. دشمنان، این را دیده‌اند و عكس العمل نشان می‌دهند.

وی با اشاره به تهدیدات آمریكا گفت: آن‌ها قبل از رزمایش راهكار نظامی را مد نظر داشتند اما بعد از رزمایش فرمانده نیروی آمریكا در خلیج فارس رسما اعلام كرد كه حضور آمریكا در منطقه برای حفظ امنیت كشتیرانی است و موضعش دفاع است. این اثر ایمان و روحیه شهادت طلب ملت ایران می‌باشد. البته تحقیقاتی كه امروز ثمر می‌دهد، از سال 64 شروع شده است. قصد ما از رزمایش زمان‌بندی دارد و هر سال انجام می‌شود. این رزمایش نیز بر اساس زمان بندی انجام شد و برای آمادگی بنیه‌ی دفاعی بود. برخی كه هنوز به دنبال مفت خوری می‌باشند، خطرناك هستند و باید برای مقابله با آن‌ها قدرت دفاعی را بالا برد.

وی با تقدیر از مقام معظم رهبری به دلیل نامگذاری امسال به نام پیامبر اعظم(ص) از آن به عنوان حسن تدبیر یاد و خاطرنشان كرد: امام خمینی(ره) به عنوان شاگرد دانشگاه پیامبر(ص) و یكی از اساتید این دانشگاه بحث اسلام ناب - كه مكتب انقلاب اسلامی است - را مطرح كرد. در بیان دیگر امام خمینی(ره) تفكر بسیجی همان تفكر اسلام ناب است. بنابراین همه ملت ایران بسیجی هستند و آن‌ها كه لباس بسیج پوشیده‌اند پیش قرآولان این ملت در ورود به صحنه‌ها هستند. فكرشان بسیجی و همان اسلام ناب و مكتب پیامبر اعظم(ص) است.

وی تصریح كرد: در حقیقت دل‌های نیروهای مسلح به نام امام(ره) تپیده و به نام ایشان در فعالیت اجتماعی وارد شده‌اند و به نام امام(ره) این انقلاب و كشور را ساخته‌اند. آن‌ها كه عاشق‌تر بودند و می‌خواستند خونشان را نثار این مكتب كنند، اعضای نیروهای مسلح هستند.

رئیس ستاد كل نیروهای مسلح گفت: تفكر بسیجی تنها مختص زمان جنگ نیست. یك انسان خالص، با عشق به خدا و بدون نظر به دنیا همه توان خود را در خدمت انقلاب و ملت و میهن بگذارد و هر كاری كه لازم است انجام دهد.

لینک ها:

آلبوم تصاویر سپهبد صیاد شیرازی

شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

شهید علی صیاد شیرازی

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

از فروغ جاویدان تا جهنم مرصاد

عملیات مرصاد

دفاع مقدس ، اراده ملی ، امداد الهی

عملیات بیت المقدس

سالگرد عملیات والفجر 8

بیاد آقا مهدی باکری

این روزها چیزهایی می‌شنویم كه تحریف جنگ محسوب می‌شود