تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: پودر خمیر ترش  2قاشق مرباخوری شکر  نصف قاشق مرباخوری شیر پاستوریزه گرم 300 میلی لیتر آرد سفید  حدود 3 لیوان نمک  نصف قاشق مرباخوری کره پاستوریزه (نرم شده)  60 گرم زرده تخم مرغ 1 عدد (برای تزیین روی نان) زعفران کمی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نان فانتزی


مواد لازم:

پودر خمیر ترش2قاشق مرباخوری
شکرنصف قاشق مرباخوری
شیر پاستوریزه گرم300 میلی لیتر
آرد سفیدحدود 3 لیوان
نمکنصف قاشق مرباخوری
کره پاستوریزه (نرم شده)60 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد (برای تزیین روی نان)
زعفرانکمی برای تزیین

طرز تهیه:

پودرخمیرترش، شکر و شیر گرم را در یک کاس? کوچک می ریزیم وهم می زنیم. سپس در جای گرم به مدت 10 دقیقه نگه می داریم تا کمی پف کند (خمیر مایه در این هنگام آماده است).

آرد و نمک  را در یک ظرف بزرگ ریخته، مخلوط خمیرمایه و کره را اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم تا به طور کامل نرم شود. آنگاه به مدت 45 دقیقه درظرف را گذاشته و درجای گرم نگه می داریم، تا حجم خمیر 2 برابر شود. سپس خمیررا فرم داده و روی آن را با نایلون می پو شانیم ( تا خمیر خشک نشود) و به مدت 15دقیقه می گذاریم تا خمیر استراحت کند. زرده تخم مرغ  و زعفران  را با هم مخلوط کرده و روی خمیر می مالیم. سپس خمیر را در فری که از20 دقیقه قبل با دمای 190درجه سانتی گراد یا 375 درجه فارنهایت روشن کرده ایم،قرار داده تا روی نان طلایی شود. قبل از این که پخت تمام شود دو بارسینی را از فر بیرون آورده و با اسپری روی خمیر آب می پاشیم.

منبع: ماهنامه دنیای تغذیه شماره 2

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.