تبیان، دستیار زندگی
دانیال سمیعی، مدیر دفتر موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در استان گیلان گفت: با برنامه ریزی مناسب و تامین زیرساختهای لازم ، از سال 91 ثبت نام معتکفین استان گیلان به صورت متمرکز انجام خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام معتکفین گیلانی، امسال متمرکز می شود

اعتکاف

دانیال سمیعی، مدیر دفتر موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در استان گیلان گفت: با برنامه ریزی مناسب و تامین زیرساختهای لازم ، از سال 91 ثبت نام معتکفین استان گیلان به صورت متمرکز انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، به همت دفتر استانی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در استان گیلان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان ، بیش از 850 نفر برای شرکت در مراسم روحانی اعتکاف، در پایگاه اطلاع رسانی تبیان گیلان ثبت نام کرده اند.

دانیال سمیعی با اعلام این خبر افزود :با کوشش موسسه تبیان گیلان و اداره تبلیغات اسلامی استان، مراسم عبادی و روحانی اعتکاف در مساجد استان گیلان برای خواهران و دانشجویان برگزار می شود.

وی با اشاره به ثبت نام اینترنتی معتکفین در سایت تبیان افزود: ثبت نام مراسم اعتکاف در استان گیلان از سال 87 به صورت اینترنتی و با استقرار پایگاه هایی در مساجد سطح شهر برگزار شد که ضمن استقبال خوب معتکفین با مشکلاتی هم مواجه بود. برای رفع مشکلات تصمیم گرفتیم که ثبت نام اعتکاف امسال نیز علاوه بر محیط مجازی در مساجد نیز صورت پذیرد که موجب شده تا کنون بیش از 850 نفر در این سامانه ثبت نام کنند.

اداره کل، اعتکاف امسال را در دو بخش دانشجویی و ویژه خواهران برگزار می کند و برنامه های مختلف عبادی را نیز تدارک دیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای معتکفین دانشجویی نشست های معرفتی و حلقه های گفتگو نیز تدارک دیده شده تا در آن در خصوص مسائل مختلف اعتقادی، اجتماعی و ولایی نظیر «اندیشه دینی و سکولاریسم، مفهوم عدالت اسلامی اجتماعی و تطابق آن با نظریات اقتصادی، مهدویت و باورهای آرمانی، مهدویت در عصر ما، نحله های انحرافی و عقلانیت دینی» بحث و تبادل نظر صورت گیرد. همچنین از علما، بزرگان و اساتید نیز برای سخنرانی دعوت شده است.

در پایان وی ابراز امیدواری کرد که ثبت نام معتکفین در سال 91 به صورت متمرکز در استان گیلان صورت گیرد تا هماهنگی های بهتری برای نظم و آرامش این مراسم روحانی صورت پذیرد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی gilan_tebyan.ir مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی