تبیان، دستیار زندگی
در سالهای اخیر، علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت و گسترش است. پیشرفت علم بسیاری از بیماریهایی را که انسان در طول تاریخ از آنها رنج می برده و یا حتی ممکن بوده که بر اثر ابتلا به آن بیماریها جان خود را از دست بدهد ریشه کن کرده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020


در سالهای اخیر، علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت و گسترش است. پیشرفت علم بسیاری از بیماریهایی را که انسان در طول تاریخ از آنها رنج می برده و یا حتی ممکن بوده که بر اثر ابتلا به آن بیماریها جان خود را از دست بدهد ریشه کن کرده. همچنین، پیشرفت علم باعث شده که زندگی ما انسانها راحت تر شود. به هر حال، همان طور که از قدیم گفته اند، همیشه راهی برای پیشرفت و ترقی وجود دارد.

DNA کامپیوتر

در بدن ما وظیفه مولکولهای DNA، ذخیره حجم بسیار زیادی از اطلاعات ژنتیکی است. یک میلیگرم از مولکولهای DNA می تواند ذخیره کننده همه اطلاعات ژنتیکی از ابتدای تولد باشد. حالا می توانید تصور کنید کهDNA کامپیوتر قادر به ذخیره چه مقدار اطلاعات است.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

سفر به کره ماه

وقتی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زندگی در فضا امکان پذیر است، حتماً به روزی هم فکر می کردند که بتوانند سفر به کره ماه را مقدور سازند. وقتی که انسان قدم به کره ماه گذاشت آرزویش به تحقق پیوست اما نه به طور کامل.در حال حاضر NASA نمیتواند این آرزوی انسان را برآورده کند. اما امیدواریم با پیشرفت علم در آینده ای نزدیک ین امر محقق شود.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

پیوند سر

حتی فکر کردن به این مسئله بسیار عجیب به نظر می رسد و شاید به همین دلیل هم باشد که تاکنون دانششمندان هیچ تلاشی در این زمینه نکرده اند. برای اینکه عمل پیوند سر انجام شود، باید دو نفر داوطلب پیدا کنیم. سر هر دو آنها را از تن جدا کنیم و به بدن دیگری پیوند بزنیم. مهمترین دلیلی که باعث می شود دنیا به این پیشرفت علمی احتیاج داشته باشد این است که پیشرفت علم در این زمینه ممکن است باعث نجات جان انسانها از مریضی هایی شود که بر بدن (البته به جز سر) اثر می گذارند.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

 انرژی های تمیز

عمر سوخت های فسیلی مدتهاست که تمام شده و طبق مطالعات صورت گرفته تا 55 سال دیگر کل نفت کره زمین هم تمام می شود و چیزی از آن باقی نخواهد ماند. به همین دلیل است که ما احتیاج به انرژی جایگزین دیگری داریم. این انرژی جایگزین، باید یک انرژی تمیز باشد تا باعث آلودگی زمین نشود.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

 درمان سرطان

تشخیص این بیماری کشنده بسیار راحت است ولی تاکنون هیچ درمانی برای آن پیدا نشده است. بیماری سرطان هر ساله باعث مرگ بیش از 7 میلیون نفر در دنیا می شود. به همین دلیل است که درمان سرطان باید هرچه زودتر کشف شود.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

سفر به سیاره مریخ

وقتی که انسان برای اولین بار در سال 1969 پا به کره ماه گذاشت، فکر سفر به سیاره مریخ هم به ذهن دانشمندان رسید. از آن زمان تاکنون دانشمندان در حال بررسی عواملی هستند که انسان بتواند به این ماموریت برود و قدم به سیاره مریخ بگذارد.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

آسانسور فضایی

فکر درست کردن یک آسانسور فضایی خیلی عجیب به نظر می رسد. این آسانسور صدها بار از یک آسمانخراش بلندتر خواهد بود، اما با این حال سفر به فضا را بی نهایت آسان خواهد کرد و از جنس نانولوله های کربنی است. جالب این است که، ساختن این آسانسور چندان هم مشکل نیست چون احتمالاً مرکز آن در مدار زمین واقع می شود. پس چرا تا به حال کسی آن را نساخته است؟

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

تئوری برای همه چیز

دانشمندان همیشه اعتقاد داشتند که هر اتفاق و حادثه ای که در جهان رخ می دهد عامل آن یک یا چند نیرو است. تئوری برای همه چیز تلاش میکند تا این نظریه را ثابت کند و همچنین در تلاش برای شناخت تمام نیروهایی است که تاکنون وجود داشته است.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

نانوفناوری

نانوفناوری می تواند انقلابی در علم پزشکی مدرن ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد، پزشکان قادر خواهند بود تا از مولکولها برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده کنند.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

رفتن به هسته مرکزی زمین

در گذشته، مردم فکر می کردند که رفتن به هسته مرکزی زمین کار بسیار آسانی است. اما آنها کاملاً در اشتباه بودند، چون وزن و فشار در هسته زمین بسیار زیاد است. اگر کسی آنقدر قوی باشد تا بتواند به این سفر برود، قادر خواهیم بود که به دیگر منابع انرژی دست یابیم.

فناوری های مورد نیازبشرتاسال 2020

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

ایران ویج