تبیان، دستیار زندگی
وقتی ما بدانیم كه چگونه می‌توانیم در جایگاه‌های مختلف یك فرد نمونه باشیم، آن وقت عملكرد بهتری در زندگی خواهیم داشت و تصمیمات درست‌تری نیز خواهیم گرفت و در نهایت راحت‌تر و زودتر به موفقیت در روابط با دیگران و در زندگی شخصی خود دست پیدا می‌كنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرد یعنی :مدیریت بحران


وقتی ما بدانیم كه چگونه می‌توانیم در جایگاه‌های مختلف یك فرد نمونه باشیم، آن وقت عملكرد بهتری در زندگی خواهیم داشت و تصمیمات درست‌تری نیز خواهیم گرفت و در نهایت راحت‌تر و زودتر به موفقیت در روابط با دیگران و در زندگی شخصی خود دست پیدا می‌كنیم.


مرد

وقتی بدانیم كه یك زوج نمونه، یك خانواده نمونه،  والدین نمونه و... چه كسانی با چه ویژگی‌هایی هستند می‌توانیم روابط خود را محك بزنیم و ببینیم كه آیا روابط ما درست پیش می‌رود یا خیر. گاهی برای بهبود زندگی و روابطمان در جایگاه‌های مختلف تلاش می‌كنیم، اما به نتیجه نمی‌رسیم، چرا كه نمی‌دانیم مشكل دقیقا چیست و یك رابطه درست و نمونه چگونه باید باشد و ما به سوی كدام هدف در حركتیم. مثلا برای ساختن یك خانواده نمونه اول باید بدانیم كه خانواده موفق و نمونه چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به سمت آن پیش برویم. در واقع این ستون مثل یك نقشه برای رسیدن شما به هدفتان عمل می‌كند تا شما بدانید كه به چه سمت و سویی و با چه شرایطی حركت كنید تا موفق و نمونه باشید.

از طرفی هر كدام از ما در زندگی خود جایگاه‌های مختلفی داریم مانند همكار بودن، دوست بودن، خواهر یا برادر بودن، پدر یا مادر بودن و... . ممكن است ما در یك یا چند جایگاه به وظایف خود آگاه بوده و موفق باشیم، اما در جایگاه‌های دیگر موفق نباشیم مثلا ممكن است مردی، پدری نمونه، همكاری خوب ‌و پسری نمونه برای مادرش باشد، اما همسر خوبی نباشد یا زنی یك خواهر خوب، یك همسر خوب و حتی یك دوست خوب باشد، اما نتواند وظایف مادری خود را برای فرزندش به خوبی انجام دهد، در نتیجه این ستون به شما كمك می‌كند كه بین جایگاه‌های خود تعادل ایجاد كرده و بتوانید در همه جایگاه‌ها فردی نمونه و موفق باشید. از هفته آینده با ما باشید.

یك مرد نمونه باید از لحاظ روحی نیز قوی و مستحكم باشد و در برابر مشكلات زندگی تكیه‌گاه محكمی برای خانواده‌اش بوده و بتواند بحران‌های خانواده را ‌مدیریت كند، نه این‌ كه در زمان‌های سختی، خود را ببازد و عصبی و بد خلق شود و انتظار داشته باشد كه دیگران به او امید و قدرت بدهند.

به نظر شما اعضای یك خانواده نمونه و الگو چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

وقتی كلمه مرد را می‌شنویم یاد قدرت و استحكام می‌افتیم، اما این قدرت و استحكام بیشتر از لحاظ جسمی مورد توجه قرار می‌گیرد و همه، مرد را جنس قوی‌تر از لحاظ بدنی می‌شناسند و مردها نیز به این قدرت بدنی برتر از زنان افتخار می‌كنند.

یك مرد نمونه باید از لحاظ روحی نیز قوی و مستحكم باشد و در برابر مشكلات زندگی تكیه‌گاه محكمی برای خانواده‌اش بوده و بتواند بحران‌های خانواده را ‌مدیریت كند، نه این‌ كه در زمان‌های سختی، خود را ببازد و عصبی و بد خلق شود و انتظار داشته باشد كه دیگران به او امید و قدرت بدهند. قدرت بدنی موهبتی از جانب خداوند برای مرد است تا بتواند با توان بیشتری كه دارد كار و مایحتاج خانواده خود را فراهم كند، نه این ‌كه از آن برای عرض اندام در برابر خانواده یا دیگران استفاده نماید.

پدر شدن

قدرت در یك مرد نمونه یعنی قدرت بدنی به همراه قدرت روحی و استفاده از این دو قدرت در جهت بهبود زندگی. یك مرد قوی مردی است كه حرفش حرف است و قول‌هایش هیچ وقت فراموش یا مشمول مرور زمان نمی‌شوند و خودش نیز تكیه‌گاه و پشتیبان واقعی همسرش است و اگر قوی‌تر از همسرش به لحاظ بدنی است، پس در تقسیم كارها نیز باید این تفاوت قدرت را اعمال كرده و بفهمد كه زن‌ها طاقت و توان كمتری دارند نه این‌ كه از قدرتش برای زور گفتن به همسرش استفاده كند.

یك مرد نمونه باید یك قاضی عادل در خانواده خود باشد و بتواند بدرستی و بدون غرض‌ورزی قضاوت كند. او از پیشداوری و قضاوت‌های عجولانه و كوركورانه به‌دور است و باید عدالت را رعایت كند و طوری كانون گرم خانواده را حفظ كند كه همه در آن شاد و راحت باشند و به كسی ظلم نشود و هر چه برای خود می‌خواهد برای همسرش هم بخواهد و فقط به راحتی و آسایش خود فكر نكند و بفهمد كه خستگی، كسل بودن، افسردگی، ناامیدی، گرسنه بودن و همه احساس‌های ناخوشایند می‌تواند برای همسرش هم اتفاق بیفتد چون او هم یك انسان است و باید به او كمك كند تا از آن حال دربیاید.

یك مرد نمونه باید یك قاضی عادل در خانواده خود باشد و بتواند بدرستی و بدون غرض‌ورزی قضاوت كند. او از پیشداوری و قضاوت‌های عجولانه و كوركورانه به‌دور است و باید عدالت را رعایت كند و طوری كانون گرم خانواده را حفظ كند كه همه در آن شاد و راحت باشند و به كسی ظلم نشود

یك مرد نمونه بیشتر از بقیه افراد برای خانواده خود احساسات خرج می‌كند و همسرش را در راس هرم احساسات خود قرار می‌دهد و با او بیشتر از هر كس دیگری مهربان است. او هیچ‌گاه نمی‌گذارد كه همسرش فكر كند كه دوستش ندارد و با رفتار و گفتار برازنده خود، همیشه همسرش را از محبت اشباع می‌كند و مثل انسان‌های ‌كم ‌فرهنگ و بیسواد فكر نمی‌كند كه اگر به همسرش محبت كند پررو می‌شود و با بی‌محلی می‌تواند همسرش را به خود علاقه‌مندتر كند،بلكه می‌داند كه همسرش با محبت بیشتر به او نزدیك‌تر خواهد شد.

یك مرد نمونه، محترم است و به دیگران نیز احترام می‌گذارد و حق خود را همیشه با استدلال و منطق می‌گیرد نه با داد، دعوا و تشنج. او ایرادهای خود را می‌پذیرد و فكر نمی‌كند كه انسانی بدون ایراد و كامل است و هیچ نقصی ندارد.

یك مرد نمونه روی پای خودش می‌ایستد و انتظار ندارد كه دیگران وظایف او را انجام دهند و اگر هم كسی در هر زمینه‌ای به او كمكی كند آن را وظیفه آن شخص نمی‌داند و تشكر كردن را بلد است و تفاوت لطف و وظیفه را می‌فهمد و همه انسان‌ها را در خدمت خود نمی‌بیند و خودش نیز بدون منت به دیگران، مخصوصا همسرش كمك می‌كند. او هر سختی را به جان می‌خرد تا بتواند برای خانواده‌اش راحتی و رفاه بیاورد.یك مرد نمونه مردی است كه به همسرش وفادار و با او صادق باشد.

شما چه فکر می کنید؟به نظر شما مرد نمونه چه ویژگی هایی دارد؟در انتهای مقاله  ، منتظر دیدن نظر شما کاربران عزیز هستیم.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : چهاردیواری

مقالات مرتبط :

سخت ترین و مفیدترین مدیریت دنیا

امان از سکوت مردانه

مردان و اشتباه، هرگز!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.