تبیان، دستیار زندگی
آخرین وضعیت سهمیه بنزین فرودین ماه که گفته می‌شود پنجشنبه به کارت‌ها واریز می‌شود و همچنین وضعیت سهمیه نوروزی و قیمت بنزین در سال جدید را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی وضعیت بنزین در یک نگاه


آخرین وضعیت سهمیه بنزین فرودین ماه که گفته می‌شود پنجشنبه به کارت‌ها واریز می‌شود و همچنین وضعیت سهمیه نوروزی و قیمت بنزین در سال جدید را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

بنزین

سهمیه بنزین فرودین ماه و نوروز با توجه به اینکه مردم در اواخر سال به مسافرت خواهند رفت از حساسیت مهمی برای مردم برخوردار است. در جدول زیر می‌توانید از آخرین وضعیت سهمیه نوروزی و فرودین مطلع شوید.

وضعیت قیمت بنزین در سال 91

وضعیت سهمیه فرودین ماه

وضعیت سهمیه نوروزی

60  لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه با قیمت نیمه یارانه‌ای 400 تومانی تا ساعت 24 پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود.

تا پایان فروردین ماه سال آینده هیچگونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.

برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.

برای فروردین 91 هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارت‌ها تعیین نشده است.

قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت می‌گوید وزارت نفت اعلام می‌کند برای واریز سهمیه فروردین به کارت‌های سوخت در 25 اسفند مشکل دارد

هم اکنون مطالعات کارشناسی اختصاص سهمیه نوروزی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده و پیشنهاد برای تصمیم نهایی به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.

چهار نکته از وضعیت بنزین در کشور

نکته 1: در حال حاضر بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی به حدود 100 میلیون لیتر کاهش یافته و از این رو شمارش معکوس برای به پایان رسیدن ذخیره بنزین 100 تومانی کارتها و عرضه بنزین 2 نرخی آغاز شده است.

نکته 2: از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه نزدیک به 60 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که استفاده از این فرآورده استراتژیک نفتی نسبت در مدت مشابه سال گذشته با حدود پنج درصد کاهش مواجه شده است.

نکته 3: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.

نکته 4: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تغییراتی در قیمت بنزین اعمال خواهد شد اما تا پیش از آن سهمیه و قیمت بنزین فروردین‌ماه به همان میزان قبلی باقی خواهد ماند.

بخش اقتصاد تبیان


منبع : همشهری آنلاین