تبیان، دستیار زندگی
سرانجام پس از ماهها اختلاف نظر دولت و مجلس درخصوص تشکیل وزارت ورزش و جوانان آقای احمدی ن‍‍‍ژاد رییس جمهور محترم ، اولین وزیر ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کرد تا نمایندگان موضوع رای اعتماد به وزیر وزارتخانه تازه تاسیس را در دستور کار خود قرار دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمون سخت ورزشی ها و مجلسی ها


سرانجام پس از ماهها اختلاف نظر دولت و مجلس درخصوص تشکیل وزارت ورزش و جوانان آقای احمدی ن‍‍‍ژاد رییس جمهور محترم ، اولین وزیر ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کرد تا نمایندگان موضوع رای اعتماد به وزیر وزارتخانه تازه تاسیس را در دستور کار خود قرار دهند .


احمدی نژاد

خوشبختانه رییس جمهور محترم در معرفی حمید سجادی به عنوان اولین وزیر ورزش و جوانان به مجلس سنت شکنی کرد و پس از سال ها آرزوی اهالی ورزش را با معرفی یک قهرمان ملی و مدیر ورزشی تحصیلکرده و جوان این نوید را به جامعه ورزش داد تا در صورت کسب رای اعتماد یکی از دغدغه های دیرینه جامعه ورزش یعنی مدیریت ورزش کشور توسط اهالی آن ، تحقق یابد . اما حال که رییس جمهور یک چهره ورزشی را به مجلس معرفی کرده است ، وظایف ورزشی ها و مجلسی ها بسیار سخت تر و البته قابل تامل شده است .

الف : ورزشی‌ها

متاسفانه تاکنون هربار زمان معرفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی فرا می رسید ، اکثر ورزشی ها اعتقاد داشتند باید یک مدیر ورزشی یا عامیانه آن کسی که استخوان خرد کرده ورزش است ، سکان آن را برعهده بگیرد تا ضمن آشنایی بیشتر با ورزش، قهرمانان ملی را بهتر درک کند و در جهت رفع مشکل آنها برآید اما به محض مطرح شدن نام ها، متاسفانه عده ای از اهالی ورزش درصدد تخریب چهره وی بر می آمدند و این مهم انجام نمی شد . اما در شرایط فعلی جامعه ورزش با معرفی دکتر سجادی که از قهرمانان ملی و مدیر ورزشی است بسیار خوشحال هستند .

این نخستین باری نیست که دولت و مجلس ، ورزش را به عنوان یکی از دغدغه های خود به چالش می کشند . اما هر بار بعد از یک شکست بین المللی یا ملی ورزش و مدیریت آن آماج انتقادهای متفاوت قرار می گرفت و در آخر نیز با تغییر چند مدیر یا سرمربی غائله خاتمه می یافت .

حال که در این حوزه تخصصی سنت شکنی شده است و یک چهره ورزشی و ملی برای سکانداری ورزش و جوانان معرفی شده است نمایندگان محترم مجلس نیز باید با رای بالا به این مدیر ورزشی ، از نهال تازه غرس شده خود حمایت کنند

اکنون اینجانب به عنوان کسی که 10 سال سابقه مدیریت ورزشی دارد به تمام جامعه ورزش اعم از تحصیلکردگان ، روسای فدراسیون ها ، مدیران کل تربیت بدنی ، رسانه های ورزشی، مدیران باشگا هها و به خصوص قهرمانان المپیک و آسیا توصیه می کنم از این گزینه شاخص که اهلیت ورزشی هم دارد حمایت کنند تا در دوره های بعد راه برای دیگر قهرمانان ملی و بزرگ باز شود . البته هیچ کس منکر این نیست که افراد شایسته برای این منصب در ورزش کم نیستند و خوشبختانه امروز جامعه ورزش از نخبگان و تحصیلکردگانی بهره مند است که می توانند راههای ناهموار ورزش را با مدیریت شایسته خود هموار سازند ، ولی اکنون زمان طرح این مسائل نیست و باید از نفس کار که یک قهرمان ورزشی با تجربه مدیریتی سکان ورزش را به دست می گیرد ، حمایت کنند و پس از کسب رای اعتماد نیز آستین ها را بالا زده و ضمن پشتیبانی از این قهرمان ملی و مدیر ورزشی ثابت کنند که ورزشی ها بهتر از غیر ورزشی ها می توانند ورزش را اداره کنند .

حمید سجادی

این نخستین باری نیست که دولت و مجلس ، ورزش را به عنوان یکی از دغدغه های خود به چالش می کشند . اما هر بار بعد از یک شکست بین المللی یا ملی ورزش و مدیریت آن آماج انتقادهای متفاوت قرار می گرفت و در آخر نیز با تغییر چند مدیر یا سرمربی غائله خاتمه می یافت . اما اینبار که سخن از تاسیس وزارتخانه ورزش و جوانان به میان آمده است باید حتی تفکر آن را نیز به فال نیک گرفت که یک قهرمان ورزشی با تحصیلات آکادمیک به عنوان گزینه شاخص دولت به مجلس معرفی می شود . اما در این برهه حساس از جامعه ورزش امید می رود با کنار گذاشتن حب و بغض های شخصی و فارغ از سیاست زدگی به کسب رای بالای دکتر سجادی در مجلس مساعدت نمایند چرا که به عقیده اینجانب جامعه ورزش در این شرایط بیشتر از هر زمان دیگری به یکدلی و یکپارچگی نیازمند است .

حال که در این حوزه تخصصی سنت شکنی شده است و یک چهره ورزشی و ملی برای سکانداری ورزش و جوانان معرفی شده است نمایندگان محترم مجلس نیز باید با رای بالا به این مدیر ورزشی ، از نهال تازه غرس شده خود حمایت کنند

ب : مجلسی ها

خوشبختانه مجلس با ارائه طرح تاسیس وزارت ورزش و جوانان ، مهمترین گام را در نظارت بیشتر بر این وزارتخانه و معرفی نیروهای متخصص برداشت . حال که در این حوزه تخصصی سنت شکنی شده است و یک چهره ورزشی و ملی برای سکانداری ورزش و جوانان معرفی شده است نمایندگان محترم مجلس نیز باید با رای بالا به این مدیر ورزشی ، از نهال تازه غرس شده خود حمایت کنند تا به درخت تنومندی تبدیل شده و با نظارت بیشتر و بررسی مسائل ورزشی و طرح سوال ، اهرم نظارت خود را بیشتر کنند تا در شرایط فعلی که با پیگیری های مجلس و دولت ، فردی ورزشی فارغ از جناح بندی های سیاسی مدنظر قرار گرفته است بتوانند در جهت پیشرفت ورزش کشور گام های جدی برداشت .

این نخستین باری نیست که دولت و مجلس ، ورزش را به عنوان یکی از دغدغه های خود به چالش می کشند . اما هر بار بعد از یک شکست بین المللی یا ملی ورزش و مدیریت آن آماج انتقادهای متفاوت قرار می گرفت و در آخر نیز با تغییر چند مدیر یا سرمربی غائله خاتمه می یافت .

نمایندگان ملت با رای بالای خود به این مدیر باید ثابت کنند که در عمل نیز از مدیران متخصص در حوزه های تخصصی حمایت می کنند چرا که رای بالای مجلسی ها به سکاندار ورزش این انگیزه را علاوه بر شخص مدیر بر ورزشکاران نیز در میادین ملی و بین المللی بیشتر می کند چرا که می توانند امیدوار باشند که مدیران موفق ورزشی و مسئولان جامعه به آنها نگاه مثبت دارند و حمایت آنها تنها در شعار بسنده نمی شود . حال فرصت مناسبی است تا نمایندگان خانه ملت ورزش کشور را پس از چندین ماه از بلاتکلیفی خارج کرده و در آستانه ورود به عرصه المپیک این موقعیت طلایی را به جامعه ورزش هدیه دهند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرآنلاین