تبیان، دستیار زندگی
چندی پیش خبری درباره هك یکی از سایت های فرعی وزارت خارجه كشورمان منتشر شد که بازتاب زیادی در رسانه های اپوزیسیون و بیگانه همچون تلویزیون فارسی بی بی سی و صدای آمریكا داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماجرای هک سایت وزارت خارجه چه بود


چندی پیش خبری درباره هك یکی از سایت های فرعی وزارت خارجه كشورمان منتشر شد که بازتاب زیادی در رسانه های اپوزیسیون و بیگانه همچون تلویزیون فارسی بی بی سی و صدای آمریكا داشت.


گفته می شد که در نتیجه آن اطلاعات شخصی متقاضیان ویزا که عمدتا غیرایرانی بوده اند به سرقت رفته است.

این رسانه ها هک سایت مذکور را برنامه گروهی بنام "انانیمس" دانستند و در ادعای جالبی آن را "عملیات عظیم رایانه ی" نامیدند.

حنیف مزروعی

البته بی بی سی اذعان کرد که "بیشتر این ایمیل ها مربوط به مکاتبات کنسولی است و تنها مربوط به اموری مثل درخواست تعویض گذرنامه یا گرفتن ویزا که جز اطلاعاتی مثل کپی پاسپورت موارد دیگری را شامل نمی شود."

چند ساعت پس از انتشار این خبر رسانه های بیگانه فارسی زبان با فردی که ادعا شد عضو ایرانی گروه "انانیمس" است، ارتباط برقرار و گفت وگو کردند.

بی بی سی فارسی و صدای آمریكا با دستكاری صدای فرد مصاحبه شونده و پوشاندن چهره اش سعی كردند هویت او را مخفی نگه دارند که البته این موضوع، درخواست فرد مصاحبه شونده عنوان شد.

زمان زیادی از انتشار این مصاحبه نگذشته بود که هویت فردی كه از او به عنوان هكر سایت وزارت خارجه نام برده بودند افشا شد.

آنچنان که یك منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران گفت، فرد مصاحبه شونده "حنیف مزروعی" بوده است.

حنیف مزروعی سردبیر سایت ارگان به حزب منحله مشاركت است و در دوران اصلاحات نیز در روزنامه های زنجیره ای دوم خردادی فعالیت می كرد.

رجبعلی مزروعی

وی فرزند رجبعلی مزروعی، نماینده تندرو مجلس ششم و رئیس انجمن به اصطلاح صنفی روزنامه نگاران آن دوره است. از جمله سخنان توهین آمیز مزروعی به مردم این جمله معروف است كه اگر مرگ موش هم مجانی توزیع شود، مردم برای آن صف می كشند!

این پدر و پسر پس از فرار از ایران از كشور بلژیك پناهندگی گرفته اند. این در حالی است كه رجب مزروعی پیش تر اعتراف كرده است كه از طریق سرمایه گذاری اقتصادی سنگینی در بلژیك، توانسته از آن كشور اقامت دریافت نماید.

این دو نفر اخیراً‌ به پای ثابت شبكه های ضد ایرانی و ضد انقلابی تبدیل شده اند. علاوه بر آن پس از انحلال حزب مشاركت، سایت وابسته به آن را از اروپا به روز می نمایند. همچنین به نام این حزب و سازمان منحله مجاهدین انقلاب نیز بیانیه صادر می كنند!


منبع: جهان نیوز