تبیان، دستیار زندگی
معرفی نخستین تلفن همراه ی که در ساخت آن از نوعی شهاب سنگ آسمانی استفاده شده است، به همراه یک عینک آفتابی ویژه که می‌توانید به عنوان ابزار جاسوسی به آن نگاه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موبایل آسمانی تا عینک آفتابی


 معرفی نخستین تلفن همراه ی که در ساخت آن از نوعی شهاب سنگ آسمانی استفاده شده است، به همراه یک عینک آفتابی ویژه که می‌توانید به عنوان ابزار جاسوسی به آن نگاه کنید.


تلفن همراهی از جنس سنگ‌های آسمانی با مشارکت ناسا

شاید شما زمانی که قصد خرید یک تلفن همراه را داشته باشید بیشتر سراغ سیستم عامل و مشخصات سخت افزاری آن باشید و البته قیمت آن نیز برایتان مهم باشد اما نهایتا با سنجیدن تمامی جوانب اقدام به خرید تلفن همراه خواهید کرد. اما هستند کاربرانی که تلفن همراه را صرفا به خاطر گران بودن و نهایتا منحصر به فرد بودن آن خریداری می‌کنند و سیستم عامل و مشخصات سخت‌افزاری تلفن همراه برای آنها مهم نیست و صرفا این مهم است که تنها چند نفر در دنیا از این تلفن همراه دارند.

شرکت Mobiado

شرکت کاناداییMobiado  که  در سال 2004 توسط  آقای پیتر بوناک تاسیس شد کار ساخت اقلام تجملاتی و اشرافی همچون تلفن همراه ،ساعت و… را آغاز کرد و اکنون یکی از 3 شرکت بزرگ در این زمینه است. مهمترین وجه تمایز این شرکت از سایر شرکت‌های مشابه، استفاده از ماشین‌های تراشکاری بسیار ظریف CNC برای طراحی ظریف و مدرن یک تلفن همراه در حین حفظ سادگی است.

موبایل از جنس شهاب سنگ

این شرکت دارای 3 خط تولید کلاسیک، حرفه ای و عظیم است و هر خط تولید دارای تلفن‌های متفاوت و با قیمت‌های متفاوت با سایر خطوط است.

این شرکت هر از چند گاهی تلفن‌های همراه مفهومی تبلیغاتی با همکاری کارخانجات بزرگ از سنگ مرمرنایاب مانند CPT001  تولید می‌کند. این شرکت با انجام تغییراتی مهم در خط تولید خود در طی این سال‌ها خود را به عنوان یکی از 3 برند معتبر در دنیای تلفن های همراه اشرافی معرفی کرده است.

این شرکت در سال 2004 اولین ماشین تراشCNC  را برای تولید تلفن همراه از آلومینیوم بکار رفته در هواپیما و ایرکرافت بکار گرفته تا تلفن همراه مدل Professional خود را به بازار عرضه کند. این شرکت در سال بعدی یعنی سال 2005 اولین تلفن همراه با جنسی از چوب‌های عجیب و غریب و کمیاب را با نام  Professional EMروانه بازار کرد.

سه سال بعد و در سال 2007 اولین تلفن همراه اشرافی نسل سوم با دکمه کریستالی یاقوت کبود با نام Luminoso به عنوان محصول جدید این شرکت روانه بازار شد تا محصول بعدی این شرکت در سال 2008 به عنوان اولین تلفن همراه با بدنه‌ای جلو و عقب از کریستال یاقوت کبود با نام  Professional 105ZAFبه عنوان مکمل آن روانه بازار شود.

این شرکت در سال 2008 از ساخت اولین تلفن همراه با ساعت مکانیکی با نام  Professional 105GMTخبر داد تا در سال آینده آن یعنی در سال 2009 نخستین تلفن همراه با استاندارد مخابراتی نسل 3.5 و کیبورد کامل QWERTY  با جنسی از مروارید را با نام Grand 350PRL روانه بازار کند.

موبایل از جنس شهاب سنگ

Grand 350 Pioneer ؛ تلفن همراهی از جنس سنگ‌های آسمانی با مشارکت ناسا!

یکی از آخرین محصولات این شرکت که به بررسی تفضیلی آن خواهیم پرداخت مدل Grand 350 Pioneer است که این شرکت آن را در سال 2009 به بازار عرضه کرده است و نخستین تلفن همراه با جنسی بکار گرفته شده از نوعی سنگ آسمانی به شمار می‌رود.

این تلفن همراه پس از بسته شدن قرار داد با ناسا برای استفاده از امتیاز سنگ‌های آسمانی در محصولات این شرکت به بازار فرستاده شد که در آن اجرام آسمانی که توسط فضاپیماهای این سازمان در طی 37 سال از منظومه شمسی به زمین آورده شده است، بکار رفته است.

این تلفن همراه که در تیراژ محدود تولید شده است در نام مدل خود از نام سفینه پایونیر بهره برده و حتی بر روی سمت چپ خود تاریخ پرتاب سفینه پایونیر 10 به تاریخ 3 مارچ 1972 را به صورت حکاکی دارد. این تلفن همراه برای خاطره انگیز بودن تمامی عناصر لازم را با خود همراه دارد و البته برای خرید و داشتن آن قطر کیف پولتان تا حدود زیادی نازک خواهد شد.

از این تلفن همراه تنها 37 عدد تولید شده که می‌تواند یکی از بهترین دلایل قیمت بالای آن باشد. از سایر خصوصیات این تلفن همراه اشرافی که در سایر تلفن‌های همراه هوشمند معمول است می‌توان به وای‌فای، صفحه نمایش QVGA، دوربین 3.2 مگاپیکسلی، ورودی جک 2.5 میلیمتری اشاره کرد.

معامله واقعی زمانی است که شما پوشش درب باطری را مشاهده می‌کنید که از جنس شهاب سنگ‌های آسمانی است که شامل 90 درصد آهن و 8 درصد نیکل به همراه مقداری کبالت و فسفاتی است که در کشور نامیبیا در سال 1836 کشف شده است.

از سایر خصوصیات این تلفن همراه می‌توان به به‌کار بردن 281 قیرات کریستال یاقوت کبود در قاب و بدنه، طراحی کامل گوشی با دستگاه CNC، صفحه نمایش دارای مادون قرمز، دکمه‌های یاقوت کبود و استنلس‌استیل، پیچ‌های استیل ضدزنگ طلا اندود با طلای 24 عیار اشاره کرد.

عینک آفتابی ‏با قابلیت فیلم برداری

این عینک آفتابی یک دوربین فیلم برداری تمام عیار محسوب می شود. در جلویش یک دوربین قرار گرفته که می تواند فیلم برداری کند. در روی دسته عینک در مکانی که لوگوی شرکت سازنده قرار گرفته یک دکمه برای شروع و توقف فیلم برداری وجود دارد. ‏

عینک آفتابی ‏با قابلیت فیلم برداری

دسته سمت چپ حاوی باطری لیتیومی و در سمت مقابل هم یک حافظه ? گیگابایتی قرار گرفته است. در زیر دسته هم یک پورت میکرو یو اس بی داریم که برای انتقال اطلاعات به کار می رود و البته این عینک به بلوتوث هم برای انتقال اطلاعات مجهز است.‏

گروه سازنده می گوید در حال حاضر بیشترین روش مورد استفاده برای فیلمبرداری با تلفن های همراه است اما این عینک کار را راحت تر می کند و دست شما هم آزاد خواهد بود. این عینک می تواند مستقیما ویدیو ها را به تلفن همراه و اینترنت موبایتان بفرستد و در واقع می توانید با آن یک پخش مستقیم به راه بیاندازید. ‏

عینک آفتابی ‏با قابلیت فیلم برداری

تیم سازنده اعلام کرده Eyez را به زودی وارد بازار می کند و اگر بخواهید می توانید آن را با قیمت 150 دلار پیش خرید کنید. ضمنا در صورت تمایل می توانید به جای شیشه های آفتابی از شیشه طبی برای عینک استفاده کنید. ‏

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

نارنجی، فارنت