تبیان، دستیار زندگی
كارگردان «فتیله شبانه» با استقبال از نظر مخاطبان برای بهتر شدن این برنامه زنده، بیان كرد: هر بخشی از برنامه‌ی ما با عوامل حرفه‌یی پیش می‌رود، اما انتقادهایی كه از طرف مخاطبان می‌شود را می‌پذیریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتیله شبانه انتقادهای مخاطبان را می‌پذیرد

درصدد تغییر زمان برنامه هستیم


كارگردان «فتیله شبانه» با استقبال از نظر مخاطبان برای بهتر شدن این برنامه زنده، بیان كرد: هر بخشی از برنامه‌ی ما با عوامل حرفه‌یی پیش می‌رود، اما انتقادهایی كه از طرف مخاطبان می‌شود را می‌پذیریم.


فیلتیله

محمد مسلمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه «آیا تصمیم دارند در برنامه‌ فتیله شبانه تغییراتی ایجاد كنند؟» گفت:‌ فعلا تغییراتی نداریم و طبق برنامه‌ریزی و هدفمان جلو می‌رویم، در طولانی مدت باید ببینیم كه آیا كارمان ایراد دارد یا نه. وی افزود: ما به دنبال یك برنامه‌ی استاندارد برای تلویزیون بودیم و «فتیله شبانه» می‌تواند الگویی برای دیگر برنامه‌ها باشد. مسلمی ادامه داد: نباید برنامه‌های تلویزیون به گونه‌ای باشد كه از نظر بصری محدودیت داشته باشند؛ یعنی مخاطب اگر هم برنامه را فقط بشنود و نبیند، چیزی را از دست ندهد؛ ما باید بیننده را وادار به دیدن كنیم. وی تاكید كرد: برنامه‌های ما به سمت شنیداری شدن پیش رفته‌اند و از نظر بصری بسیار ضعیف عمل می‌شود. ما در «فتیله شبانه» می‌خواهیم به این استاندارد برسیم؛ یعنی مخاطب لحظه به لحظه در برنامه تنوع ببیند و نتواند از تلویزیون چشم بردارد.

این كارگردان با یادآوری اینكه اولین قسمت از برنامه، جمعه هفته گذشته ـ 20 خرداد ماه ـ به روی آنتن رفت، درباره‌ی مشكلات احتمالی اولین روز پخش، گفت: از آنجا كه برنامه «فتیله شبانه» یك كار تكنیكی و نوین است، ریتم تندی دارد و البته از نظر فنی مشكلاتی وجود داشت. وی خاطرنشان كرد: سبك «فتیله شبانه» تاكنون در برنامه‌های ما دیده نشده است؛ این همه تحرك و شور و نشاط در برنامه‌ها وجود نداشته است.

ما به دنبال یك برنامه‌ی استاندارد برای تلویزیون بودیم و «فتیله شبانه» می‌تواند الگویی برای دیگر برنامه‌ها باشد.

محمد مسلمی درباره حضور بچه‌ها همراه با خانواده‌هایشان در استودیو، اظهار كرد: به دلیل اینكه مخاطب تفاوت برنامه را بشناسد، خانواده‌ها و بچه‌ها را وارد بازی كردیم كه بسیار هم رضایت‌بخش بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. وی در ادامه سخنان خود بیان كرد: هر برنامه‌ای كه خوب باشد مردم از آن استقبال می‌كنند؛ یكی از ویژگی‌های «فتیله شبانه» نیز این است كه برنامه روزهای یكشنبه ساعت 13 و 30 دقیقه تكرار می‌شود.

مسلمی كارگردان «فتیله شبانه» درباره محتوای برنامه نیز به ایسنا گفت: 60 كلیپ داریم كه قرار است با انیمیشن تركیبی كار شود. ‌همچنین انیمیشن یك دقیقه‌ای داریم كه كاریكاتورهایی از خودمان است و در روز ولادت حضرت علی (ع) پخش خوهیم كرد. وی ادامه داد: آیتم «یواشكی» نیز به صورت دو بخش هفت دقیقه‌ای در میان برنامه پخش می‌شود كه موضوع آن درباره كودك و خانواده است؛ می‌توان گفت در كل 30 درصد از برنامه تولیدی است و باقیمانده آن به صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

محمد مسلمی در پایان درباره‌ی زمان پخش «فتیله شبانه» نیز گفت: اولین قسمت برنامه‌مان ساعت 21 به روی آنتن رفت؛ اما ما درصدد هستیم كه ساعت برنامه را تغییر دهیم چون باید حدود یك ساعت و نیم برنامه داشته باشیم كه به دلیل برخورد با اذان مغرب، این امر مقدور نیست.

سینما و تلویزیون تبیان


ایسنا