تبیان، دستیار زندگی
نخستین ویژه نامه "جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش" فرم شرکت در "جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش" با قوانین جدید منتشر می شود. نخستین ویژه نامه "جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش" به همت حوزه هنری استان خراسان رضوی اوایل اردیبه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه مراکز حوزه هنری (20/1/85)


نخستین ویژه نامه "جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش"

فرم شرکت در "جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش" با قوانین جدید منتشر می شود.

نخستین ویژه نامه "جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش" به همت حوزه هنری استان خراسان رضوی اوایل اردیبهشت ماه سال جاری منتشر می شود.

این ویژه نامه شامل : گفتگو با دبیر جشنواره، اعلام بخشی از نتایج طرح پژوهشی نخستین جشنواره، گزارشی از شورای کارشناسان پژوهشی جشنواره، معرفی یکی از طرح های پژوهشی جشنواره، گفتگو با "مجتبی راعی" کارگردان و داور نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، و فرم فراخوان شرکت در این جشنواره با قوانین و مقررات جدید است.

علاقه مندان جهت دریافت این ویژه نامه و فرم شرکت در این جشنواره می توانند به دبیرخانه دائمی جشنواره، واقع درمشهد، میدان دکتر شریعتی، حوزه هنری استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

پوستر های عاشورایی در نقش خانه حوزه هنری اصفهان

نخستین نمایشگاه سالانه پوستر عاشورا تا 31 فروردین ماه جاری در نقش خانه حوزه هنری اصفهان برپاست.

این نمایشگاه با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، سایت اینترنتی TODAY POSTERS و حوزه هنری اصفهان برپا می شود.

لازم به ذکر است که آثار ارائه شده پیش از این در این نمایشگاه از 15 لغایت 22 بهمن ماه 84 در خانه هنرمندان ایران و اسفند ماه سال 84 در نگارخانه سوره حوزه هنری به نمایش گذاشته شده بود.

گفتنی است، علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 9 الی 13 و 15 الی 19 به نقش خانه حوزه هنری اصفهان، واقع در خیابان آمادگاه، مقابل هتل عباسی مراجعه کنند.

نخستین مسابقه سراسری کاریکاتور "فریاد قلم"

سید مسعود شجاعی، رحیم بقال اصغری و مازیار بیژنی مسابقه کاریکاتور "فریاد قلم" را داوری می کنند.

نخستین مسابقه سراسری کاریکاتور با عنوان "فریاد قلم" به همت حوزه هنری استان مرکزی نیمه اول سال جاری در اراک برگزار می شود.

این مسابقه که با موضوعات فریاد بر علیه اهانتها، فریاد برای حق طلبی، فریاد بر علیه شیاطین و معرفی چهره نوین دشمنان برگزار می شود را "سید مسعود شجاعی" مدیر خانه کاریکاتور ایران و دبیر هفتمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران، "رحیم بقال اصغری" رئیس فکوی ایران و رئیس انجمن کاریکاتوریست های تبریز و "مازیار بیژنی" کاریکاتوریست به داوری می نشینند.

گفتنی است، تاریخ دقیق برگزاری این مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد.

ابزار شناسی تصویر برداری و عکاسی در 40 ساعت درحوزه هنری آبادان

واحد فیلم و عکس حوزه هنری آبادان دوره آموزش ابزار شناسی تصویر برداری و عکاسی را طی 40 ساعت از 19 فروردین ماه جاری برگزار می کند.

هنرجویان در این دوره با سرویس، نگهداری و تامین دوربین، سه پایه، ابزار نور و سایر ادوات تصویر برداری و عکاسی با کار عملی و تئوری آشنا می شوند.

گفتنی است، مهرداد اصفهانپور تصویربردار سینما و تلویزیون، تدریس این دوره آموزشی را برعهده دارد.

اخبار کوتاه از مراکز استانی حوزه هنری

* نمایشگاه نقاشی "بابک اسکندری" شامل 22 اثر به سبک امپرسیونیسم و اکسپرسیونیسم به شیوه رنگ روغن از 19 لغایت 31 فروردین ماه جاری در حوزه هنری استان گیلان، واقع در رشت، خیابان بیستون، روبروی سه راه معلم برپاست.

* فیلم کوتاه "نگاه نزدیک" به کارگردانی "قاسم لطفی" هنرمند جوان حوزه هنری استان آذربایجان غربی با مضمون دینی تولید شد. مدت زمان این فیلم 10 دقیقه است و در آن "عبدالله محمد زاده" و "امید درویشی"ایفای نقش می کنند.