تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در دیدار تعدادی از زنان فرهیخته، دانشمند و نخبه کشور، نگاه غلط غرب به زن را، مبنای مشکلات دنیای امروز در مورد مساله زن دانستند و از بانوان نخبه کشور خواستند، نگاه اهانت‌آمیز غرب به زن را بی‌پرده نقد ک
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفتار شرم‌آور غرب با زن

نگاهی به فرمایشات رهبر حکیم انقلاب در دیدار بانوان نخبه


حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در دیدار تعدادی از زنان فرهیخته، دانشمند و نخبه کشور، نگاه غلط غرب به زن را، مبنای مشکلات دنیای امروز در مورد مساله زن دانستند و از بانوان نخبه کشور خواستند، نگاه اهانت‌آمیز غرب به زن را بی‌پرده نقد کنند. طبق فرمایش حضرت معظم‌له: «براساس نگاه غرب، اگر زنان بخواهند در جوامع غربی، نمود و شخصیت یابند، باید حتما به گونه‌ای رفتار کنند که مردان یعنی طرف ذی‌نفع می‌خواهند و می‌پسندند... این رفتار غرب، نوعی اهانت، بزرگ‌ترین ظلم و حق‌کشی در حق زنان است».


رهبر -دیدار با زنان نخبه

کشورهای غربی، در چند ده سال اخیر، با تبلیغات فراوان سعی کردند، «تساوی جنیستی» را القاء کنند و فریب‌کارانه در این شانتاژ تبلیغاتی نیز موفق شدند. در حالی که زنانی که حاضر به تبعیت از اهداف شیطانی سران جوامع غرب نشدند، مورد ظلم فراوان قرار گرفتند و به حقوق حقه‌شان نرسیدند، زنانی که پذیرفتند چون یک کالا با آن‌ها رفتار شود و کرامت انسانی‌شان را به مبلغ ناچیزی پول فروختند، به عنوان نماد و نمونه یک زن به روز و مدرن به دنیا معرفی شدند. با وجود شعار تساوی جنیستی، این شعار به نحو بسیار بدی عملی گردید؛ مثلا با آن‌که جنس زن، طبق آفرینش آن، ظریف است و قادر به انجام کارهای سنگین نیست؛ اما با همین شعارها ، کارهایی چون حمل بار، کار در کارخانه‌های صنایع سنگین و... که پیش از این فقط مختص مردان بود، به زنان نیز محول شد که کاری بسیار غیرعقلانی است. هم‌چنین از زیبایی زن سوء‌استفاده کردند و اینک سال‌هاست، زنان زیبا، همانند یک کالای تجملی، اجناس را به اشکال مختلف که گاهی شرافت و حیثیت‌شان را مورد توهین و تحقیر قرار می‌دهد، تبلیغ می‌کنند.

شیوه‌های مختلف رفتار شرم‌آور غرب با زن موجب شده در کشورهای غربی پدیده‌های بسیار زننده‌‌ای که اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا له می‌کند، نمایان می‌شود.

غربی‌ها همچنین با نگاه صرفاً شهوانی به زن، او را وادار به انجام کارهای شنیع و کثیفی کردند که موجب فروپاشی اخلاقی مغرب‌زمین شده است. به اصطلاح جامعه‌شناسان و روان‌شناسانی هم‌چون «زیگموند فروید» نیز با ارائه ایده‌های مزخرفی چون آزادی کامل رفتارهای جنسی، موجب بیش‌تر فروغلتیدن مردم غرب در باتلاق فساد شدند که زنان از این ایده‌ها بسیار آسیب دیدند. اینک به زن در غرب چون یک کالای تزئینی یا مبلّغ اجناس و وسایل و کالاها برای فروش بیش‌تر نگاه می‌شود و غربی‌ها این فرهنگ منحرف را با شبکه‌های ماهواره‌ای منحط خود به سایر کشورهای دنیا نیز صادر نموده‌اند. اکنون فرهنگ فاسد غربی که زن را تا حد یک موجود برای لذت‌جویی بیشتر و کامروایی افزون‌تر، پایین آورده است، در بسیاری از نقاط جهان ترویج می‌شود و سعی می‌کند قبح و زشتی این رفتار ناپسند با جنس مؤنث را از بین ببرد.

رهبر -دیدار با زنان نخبه

*مسأله حجاب

یکی از موانع کام‌جویی حرام از زنان که شرع مقدس اسلام نیز نسبت به رعایت آن به بانوان مسلمان سفارش اکید فرموده است، «اصل حجاب» است. بر اساس این اصل، زن به گونه‌ای در جامعه ظاهر می‌شود که کم‌ترین حساسیت و هیجان جنسی را برای مرد دارد و به دلیل پوشش مناسب، اجازه چشم‌چرانی را به مردان منحرف نمی‌دهد. رعایت حجاب موجب می‌شود، زیبایی زن مانند غنچه‌ای که بسته است، پنهان بماند و بیمار‌دلان هوس‌باز را تحریک نکند. یکی از موارد اساسی‌ای که کشورهای غربی مدعی آزادی و حقوق بشر و دمکراسی، برخلاف شعارهای دهان‌پر‌کن‌شان، با آن مقابله کرده و می‌کنند، «حجاب» است. در سال‌های اخیر قوانین بسیاری در جوامع مدعی تمدن، تصویب شده است که پوشش اسلامی، حجاب و استفاده از روبند را ممنوع می‌کند. بی شک، یکی از دلایلی که موجب تصویب چنین قوانین ضدانسانی‌ و محدودکننده ای شده است، همین است که زنی که با حجاب و پوشش در جامعه غربی، رفت‌و‌آمد و فعالیت می‌کند، اجازه تلذذ جنسی و حتی چشمی را به نامحرمان نمی‌دهد؛ و از همین‌رو، غربیان قوانینی را تصویب کرده‌اند که ضمن ممنوعیت تحصیل برای افراد محجبه، از اشتغال آن‌ها نیز جلوگیری می‌‌کند زیرا زن محجبه اجازه عرضه  شدن خود به افراد بیمار را که درصدد کسب لذت‌های نامشروعند، نمی‌دهد و همین موجب نارضایتی سران غرب شده است که: "زن محجبه، هرزه نمی‌شود". محفوظ بودن زن محجبه، هم‌چنین احتمال تهاجم بیماران اجتماعی را کاهش می‌دهد که همین امر نیز موجب گرایش زنان دیگر؛ حتی غیرمسلمین به پوشش مناسب‌تر و حجاب‌ بیش‌تر می‌شود.

یکی از موانع کام‌جویی حرام از زنان که شرع مقدس اسلام نیز نسبت به رعایت آن به بانوان مسلمان سفارش اکید فرموده است، «اصل حجاب» است

این نوع رفتار غرب با مسأله حجاب نشان می‌دهد، لیبرال‌ها تا جایی حاضر به رعایت شعارهای‌شان هستند که لطمه‌ای به شهوت‌پرستی‌شان نخورد.

رهبر

شیوه‌های مختلف رفتار شرم‌آور غرب با زن موجب شده در کشورهای غربی پدیده‌های بسیار زننده‌‌ای که اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا له می‌کند، نمایان می‌شود.

در پی این فروپاشی انسانی – اخلاقی، دیگر اکنون چیزی با عنوان «خانواده» به آن صورتی که در گذشته وجود داشت، وجود خارجی ندارد؛ پدیده زشت کودکان نامشروع گسترش عجیبی یافته؛ قاچاق زنان و کودکان به صورت یک تجارت پرفایده برای باندهای خلافکار و مافیایی درآمده؛ جمع‌هایی با عنوان «خانواده تک والدی» که فرزندان یا پدر دارند و یا مادر بسیار وسیع شده؛ زندگی مشترک نامشروع زیر یک سقف بدون ازدواج رواج یافته؛ ازدواج همجنس‌باز‌ها و ازدواج محارم، در برخی از کشور‌های غرب متمدن(!) به صورت قانون درآمده و... همه و همه این موارد که غربی‌ها سعی دارند آن‌ها را به دنیا هم صادر کنند، نشأت گرفته از یک چیز است: «نگاه موهن غرب به زن»؛ و تا این موضوع، اصلاح و تصحیح نشود، "زندگی انسانی" به غرب بازنمی‌گردد.

بسیاری از حرکات جنسی‌ای که اینک در مغرب‌زمین، به صورت عادی و معمول درآمده؛ حتی در حیوانات فاقد عقل و شعور نیز وجود ندارد. عریانی‌ای که غربی‌ها آن را تبلیغ می‌کنند، اگر حیوانات دارای فهم بودند، از آن گریزان بودند.

از این‌روست که جمهوری اسلامی و زن مسلمان فرهیخته  ایرانی باید صریح، مستدل، محققانه و پژوهشگرانه، مبانی سست و غلط غرب در مقوله زن را بدون پرده‌پوشی نقد کرده و بی‌وقفه با قصد تصحیح این مبانی شرم‌آور، آن‌ها را آشکارا مورد هجوم قرار دهد تا با اصلاح این نگاه غلط و موهن، زن غربی نیز زندگی انسانی را تجربه کند؛ موضوعی که می‌تواند دنیا را دگرگون کند.

محمد مهدی تقوی

بخش سیاست تبیان